MENU
ZNACZNIKI
Zamiast dawnych schodów na peron, w tym miejscu jest realizowana pochylnia, która ułatwi podróżnym bezpieczne dojście na nowy peron. W tym przypadku oznacza to likwidację wschodniego wiaduktu. O ewentualnym jego przeniesieniu na zachodnią stronę, właściwe organy milczą jak zaklęte. Będzie to ciekawa operacja.

Dodał: Stan° - Data: 2020-07-22 18:56:50 - Odsłon: 1321
19 lipca 2020

Data: 2020:07:19 14:47:06   ISO: 125   Ogniskowa: 4 mm   Aparat: NIKON COOLPIX L840   Przysłona: f/3   Ekspozycja: 10/6400 s  

Projekt przebudowy przystanku Kłodzko Miasto na stację zawiera się w szerszym zadaniu (80 mln zł) w kłodzkim węźle „Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych” i będzie wart, według szacunków – 58 mln zł netto. Na to składa się całkowita przebudowa nawierzchni torowej w torze nr 1, 2, zabudowa 9 nowych rozjazdów w rejonie posterunku Kłodzko Miasto, budowa nowych torów stacyjnych oraz budowa nowego peronu wyspowego z przebudową peronu istniejącego. Zbudowane zostanie nowe przejście pod torami a także windy, które pasażerów dowiozą na perony. Na powstałej w ten sposób stacji pojawią się nowe urządzenia srk, konieczna będzie budowa nastawni Kłodzko Miasto, założenie nowej sieci trakcyjnej. Prace potrwać mają do 32 miesięcy. Po ich zakończeniu stacja Kłodzko Miasto ma przejąć część zadań od modernizowanej stacji Kłodzko Główne. To właśnie w Kłodzku Mieście skończą bieg pociągi pasażerskie z Wrocławia, Wałbrzycha i Kudowy, kończące obecnie bieg na oddalonej od centrum miasta stacji Kłodzko Główne. Otwarcie ofert w przetargu pn. "Roboty na przebudowę układu torowego st. Kłodzko Miasto, która umożliwi kończenie biegu pociągów" miało miejsce 20.01.2018 r. - wartość wybranej oferty 59,7 mln zł. (materiały PKP PLK - )

Prace przy przebudowie przystanku na stację ruszyły w październiku 2018 r. inwestycja miała zakończyć się pod koniec 2020 r. Ostatecznie przebudowa kosztowała prawie 70 mln zł. Stację otwarto dla ruchu 30 stycznia 2021 r. Na stacji nie powstały natomiast kasa biletowa i poczekalnie, które miały znaleźć się w projektowanym Zintegrowanym Centrum Komunikacyjnym w miejscu po dawnym placu manewrowym PKS. Ta inwestycja, która miała być również wsparta przez PKP (list intencyjny z listopada 2014 r.) nie powstała do dnia oddania stacji do użytku. PKP w piśmie z marca 2021 r. do Starosty Kłodzkiego oświadczyła jedynie że "prace przy tej (przebudowie stacji) inwestycji ograniczyły możliwości koncepcyjne deklarowane przy podpisywaniu przedmiotowego listu intencyjnego" oraz że "PKP SA pozostaje otwarta na współpracę". Oznacza to zero konkretów. Ostatnie prace przy przebudowie dworca (pochylnia dla rowerów) trwały jeszcze w połowie maja 2021 r.

(moose - różne źródła)

  • /foto/7600/7600960m.jpg
    2018
  • /foto/7600/7600969m.jpg
    2018
  • /foto/7600/7600971m.jpg
    2018
  • /foto/7678/7678372m.jpg
    2018
  • /foto/7678/7678392m.jpg
    2018
  • /foto/7678/7678418m.jpg
    2018
  • /foto/7678/7678425m.jpg
    2018
  • /foto/7678/7678435m.jpg
    2018
  • /foto/7678/7678440m.jpg
    2018
  • /foto/7678/7678457m.jpg
    2018
  • /foto/7678/7678985m.jpg
    2018
  • /foto/7678/7678998m.jpg
    2018
  • /foto/7679/7679013m.jpg
    2018
  • /foto/7679/7679162m.jpg
    2018
  • /foto/7649/7649695m.jpg
    2018
  • /foto/7832/7832787m.jpg
    2019
  • /foto/7876/7876979m.jpg
    2019
  • /foto/7876/7876980m.jpg
    2019
  • /foto/7876/7876983m.jpg
    2019
  • /foto/7876/7876984m.jpg
    2019
  • /foto/7876/7876985m.jpg
    2019
  • /foto/7876/7876986m.jpg
    2019
  • /foto/7870/7870554m.jpg
    2019
  • /foto/9510/9510210m.jpg
    2019
  • /foto/9510/9510564m.jpg
    2019
  • /foto/7897/7897958m.jpg
    2019
  • /foto/7897/7897960m.jpg
    2019
  • /foto/7982/7982967m.jpg
    2019
  • /foto/7988/7988600m.jpg
    2019
  • /foto/8017/8017969m.jpg
    2019
  • /foto/8019/8019255m.jpg
    2019
  • /foto/9887/9887983m.jpg
    2019
  • /foto/9888/9888004m.jpg
    2019
  • /foto/8032/8032127m.jpg
    2019
  • /foto/8032/8032144m.jpg
    2019
  • /foto/8033/8033816m.jpg
    2019
  • /foto/8033/8033830m.jpg
    2019
  • /foto/8033/8033846m.jpg
    2019
  • /foto/8033/8033852m.jpg
    2019
  • /foto/8033/8033860m.jpg
    2019
  • /foto/8033/8033887m.jpg
    2019
  • /foto/8036/8036306m.jpg
    2019
  • /foto/8036/8036319m.jpg
    2019
  • /foto/8036/8036327m.jpg
    2019
  • /foto/8052/8052194m.jpg
    2019
  • /foto/8096/8096920m.jpg
    2019
  • /foto/8113/8113526m.jpg
    2019
  • /foto/8113/8113532m.jpg
    2019
  • /foto/8125/8125453m.jpg
    2019
  • /foto/8273/8273286m.jpg
    2019
  • /foto/8333/8333791m.jpg
    2019
  • /foto/8456/8456159m.jpg
    2020
  • /foto/8701/8701501m.jpg
    2020
  • /foto/8705/8705143m.jpg
    2020
  • /foto/9505/9505042m.jpg
    2020
  • /foto/9505/9505057m.jpg
    2020
  • /foto/9505/9505092m.jpg
    2020
  • /foto/9506/9506741m.jpg
    2020
  • /foto/9506/9506756m.jpg
    2020
  • /foto/9506/9506771m.jpg
    2020
  • /foto/9506/9506887m.jpg
    2020
  • /foto/9506/9506888m.jpg
    2020
  • /foto/9506/9506972m.jpg
    2020
  • /foto/9506/9506978m.jpg
    2020
  • /foto/9509/9509928m.jpg
    2020
  • /foto/9511/9511943m.jpg
    2020
  • /foto/9511/9511948m.jpg
    2020
  • /foto/9511/9511964m.jpg
    2020
  • /foto/9512/9512155m.jpg
    2020
  • /foto/9512/9512156m.jpg
    2020
  • /foto/10715/10715362m.jpg
    2020
  • /foto/10716/10716792m.jpg
    2020
  • /foto/10718/10718909m.jpg
    2020
  • /foto/10724/10724237m.jpg
    2020
  • /foto/10736/10736241m.jpg
    2020
  • /foto/8752/8752226m.jpg
    2020
  • /foto/8752/8752230m.jpg
    2020
  • /foto/8771/8771413m.jpg
    2020
  • /foto/8771/8771416m.jpg
    2020
  • /foto/8771/8771417m.jpg
    2020
  • /foto/8771/8771434m.jpg
    2020
  • /foto/8771/8771436m.jpg
    2020
  • /foto/8771/8771440m.jpg
    2020
  • /foto/8771/8771442m.jpg
    2020
  • /foto/8771/8771443m.jpg
    2020
  • /foto/8765/8765449m.jpg
    2020
  • /foto/8765/8765453m.jpg
    2020
  • /foto/8765/8765459m.jpg
    2020
  • /foto/8765/8765460m.jpg
    2020
  • /foto/8765/8765462m.jpg
    2020
  • /foto/8765/8765465m.jpg
    2020
  • /foto/8774/8774425m.jpg
    2020
  • /foto/8774/8774447m.jpg
    2020
  • /foto/8783/8783350m.jpg
    2020
  • /foto/8813/8813381m.jpg
    2020
  • /foto/8857/8857013m.jpg
    2020
  • /foto/8857/8857014m.jpg
    2020
  • /foto/8857/8857015m.jpg
    2020
  • /foto/8857/8857016m.jpg
    2020
  • /foto/8857/8857017m.jpg
    2020
  • /foto/8857/8857018m.jpg
    2020
  • /foto/8857/8857019m.jpg
    2020
  • /foto/8857/8857020m.jpg
    2020
  • /foto/8850/8850905m.jpg
    2020
  • /foto/8911/8911945m.jpg
    2020
  • /foto/8917/8917675m.jpg
    2020
  • /foto/8917/8917707m.jpg
    2020
  • /foto/8932/8932077m.jpg
    2020
  • /foto/8976/8976662m.jpg
    2020
  • /foto/8976/8976672m.jpg
    2020
  • /foto/8976/8976673m.jpg
    2020
  • /foto/9082/9082898m.jpg
    2020
  • /foto/9082/9082912m.jpg
    2020
  • /foto/9082/9082933m.jpg
    2020
  • /foto/9082/9082940m.jpg
    2020
  • /foto/9266/9266702m.jpg
    2021
  • /foto/9327/9327605m.jpg
    2021
  • /foto/9336/9336428m.jpg
    2021
  • /foto/9336/9336429m.jpg
    2021
  • /foto/9336/9336434m.jpg
    2021
  • /foto/9458/9458273m.jpg
    2021

Stan°

Poprzednie: Promenada Oławska Strona Główna Następne: Ogród Różany


Marek Świtalski | 2020-07-22 19:26:59
W tym miejscu owszem, powstaje pochylnia, lecz o likwidacji toru ani wiaduktu nie ma mowy. Tor nr 2 (zasadniczy w stronę Wrocławia) po przyłożeniu podkładów, pozostaje w zasadzie na niezmienionym profilu i śladzie, zyskuje tylko połączenia poprzez dwa rozjazdy z torem nr 1. Z większych obiektów wszystkie pozostają w dawnym miejscu, co doskonale widać na planie przebudowy stacji.