MENU
Budowa odcinka od ul. Wieniawskiego do ul. Wysockiego. Okolice ul. Kurpiowskiej.

Dodał: islk° - Data: 2020-06-02 02:26:14 - Odsłon: 451
31 maja 2020

Data: 2020:05:31 18:53:04   ISO: 400   Ogniskowa: 23 mm   Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D5300   Przysłona: f/10   Ekspozycja: 1/320 s  

W latach 2019-2021 powstanie brakujący odcinek zachodniej obwodnicy Wałbrzycha między ul. Wieniawskiego (wiadukt kolejowy) a ul. Wysockiego. W ramach inwestycji powstaną m.in.:
- dwie jezdnie obwodnicy o długości ok. 6,0 km,
- dwa węzły drogowe ("Reja" i "Żeromskiego"),
- trzy wiadukty (w tym dwa o charakterze estakady),
- jedna kładka i jedno przejście podziemne,
- zbiorniki retencyjne,
- ekrany akustyczne,
- drogi serwisowe,
- inne elementy.
Ponadto przebudowane zostaną drogi w pobliżu powstającej obwodnicy, m.in.:
- Kolejowa (droga krajowa 35),
- Gałczyńskiego, Topolowa i Chopina (Szczawno-Zdrój, droga wojewódzka 376),
- Długa (droga powiatowa 3404D),
- Wyszyńskiego (droga powiatowa 3405D),
- Wysockiego (droga powiatowa 3402D),
- Chrobrego (droga powiatowa 3403D),
- Szczawieńska, Starachowicka, Reja, Mazowiecka, Browarna, Konopnickiej (drogi gminne i lokalne)
a także wybudowane zostaną nowe odcinki dróg, tj. Kusocińskiego i Żeromskiego (droga powiatowa 3407D).
/Petroniusz w oparciu o dokumentację projektową/

  • /foto/7992/7992500m.jpg
    2010
  • /foto/7992/7992542m.jpg
    2010
  • /foto/7992/7992554m.jpg
    2010
  • /foto/7993/7993830m.jpg
    2018
  • /foto/7931/7931700m.jpg
    2019
  • /foto/7956/7956041m.jpg
    2019
  • /foto/8088/8088003m.jpg
    2019
  • /foto/7963/7963174m.jpg
    2019
  • /foto/7963/7963175m.jpg
    2019
  • /foto/7965/7965429m.jpg
    2019
  • /foto/7965/7965431m.jpg
    2019
  • /foto/7989/7989329m.jpg
    2019
  • /foto/7983/7983593m.jpg
    2019
  • /foto/7989/7989348m.jpg
    2019
  • /foto/8004/8004000m.jpg
    2019
  • /foto/8008/8008559m.jpg
    2019
  • /foto/8008/8008567m.jpg
    2019
  • /foto/8017/8017739m.jpg
    2019
  • /foto/8017/8017755m.jpg
    2019
  • /foto/8029/8029215m.jpg
    2019
  • /foto/8019/8019373m.jpg
    2019
  • /foto/8029/8029239m.jpg
    2019
  • /foto/8048/8048605m.jpg
    2019
  • /foto/8066/8066887m.jpg
    2019
  • /foto/8066/8066914m.jpg
    2019
  • /foto/8066/8066945m.jpg
    2019
  • /foto/8069/8069553m.jpg
    2019
  • /foto/8069/8069560m.jpg
    2019
  • /foto/8170/8170560m.jpg
    2019
  • /foto/8170/8170573m.jpg
    2019
  • /foto/8136/8136399m.jpg
    2019
  • /foto/8136/8136400m.jpg
    2019
  • /foto/8136/8136402m.jpg
    2019
  • /foto/8136/8136404m.jpg
    2019
  • /foto/8136/8136406m.jpg
    2019
  • /foto/8136/8136407m.jpg
    2019
  • /foto/8136/8136411m.jpg
    2019
  • /foto/8128/8128846m.jpg
    2019
  • /foto/8213/8213500m.jpg
    2019
  • /foto/8169/8169080m.jpg
    2019
  • /foto/8169/8169090m.jpg
    2019
  • /foto/8163/8163760m.jpg
    2019
  • /foto/8163/8163762m.jpg
    2019
  • /foto/8163/8163764m.jpg
    2019
  • /foto/8163/8163772m.jpg
    2019
  • /foto/8163/8163751m.jpg
    2019
  • /foto/8163/8163793m.jpg
    2019
  • /foto/8163/8163800m.jpg
    2019
  • /foto/8165/8165743m.jpg
    2019
  • /foto/8165/8165747m.jpg
    2019
  • /foto/8165/8165751m.jpg
    2019
  • /foto/8165/8165752m.jpg
    2019
  • /foto/8165/8165754m.jpg
    2019
  • /foto/8165/8165756m.jpg
    2019
  • /foto/8169/8169076m.jpg
    2019
  • /foto/8158/8158733m.jpg
    2019
  • /foto/8158/8158862m.jpg
    2019
  • /foto/8158/8158871m.jpg
    2019
  • /foto/8159/8159309m.jpg
    2019
  • /foto/8185/8185316m.jpg
    2019
  • /foto/8185/8185318m.jpg
    2019
  • /foto/8185/8185319m.jpg
    2019
  • /foto/8185/8185322m.jpg
    2019
  • /foto/8185/8185326m.jpg
    2019
  • /foto/8185/8185329m.jpg
    2019
  • /foto/8185/8185334m.jpg
    2019
  • /foto/8213/8213501m.jpg
    2019
  • /foto/8213/8213502m.jpg
    2019
  • /foto/8172/8172940m.jpg
    2019
  • /foto/8177/8177537m.jpg
    2019
  • /foto/8177/8177624m.jpg
    2019
  • /foto/8181/8181704m.jpg
    2019
  • /foto/8181/8181705m.jpg
    2019
  • /foto/8181/8181707m.jpg
    2019
  • /foto/8182/8182114m.jpg
    2019
  • /foto/8195/8195382m.jpg
    2019
  • /foto/8195/8195383m.jpg
    2019
  • /foto/8195/8195384m.jpg
    2019
  • /foto/8195/8195385m.jpg
    2019
  • /foto/8195/8195386m.jpg
    2019
  • /foto/8195/8195387m.jpg
    2019
  • /foto/8206/8206738m.jpg
    2019
  • /foto/8206/8206739m.jpg
    2019
  • /foto/8206/8206740m.jpg
    2019
  • /foto/8206/8206741m.jpg
    2019
  • /foto/8206/8206742m.jpg
    2019
  • /foto/8209/8209770m.jpg
    2019
  • /foto/8209/8209777m.jpg
    2019
  • /foto/8221/8221139m.jpg
    2019
  • /foto/8221/8221140m.jpg
    2019
  • /foto/8208/8208083m.jpg
    2019
  • /foto/8209/8209765m.jpg
    2019
  • /foto/8209/8209767m.jpg
    2019
  • /foto/8209/8209780m.jpg
    2019
  • /foto/8208/8208085m.jpg
    2019
  • /foto/8208/8208087m.jpg
    2019
  • /foto/8208/8208088m.jpg
    2019
  • /foto/8208/8208089m.jpg
    2019
  • /foto/8213/8213505m.jpg
    2019
  • /foto/8214/8214834m.jpg
    2019
  • /foto/8254/8254820m.jpg
    2019
  • /foto/8230/8230454m.jpg
    2019
  • /foto/8230/8230455m.jpg
    2019
  • /foto/8230/8230458m.jpg
    2019
  • /foto/8232/8232276m.jpg
    2019
  • /foto/8232/8232281m.jpg
    2019
  • /foto/8232/8232282m.jpg
    2019
  • /foto/8232/8232283m.jpg
    2019
  • /foto/8232/8232286m.jpg
    2019
  • /foto/8236/8236956m.jpg
    2019
  • /foto/8236/8236959m.jpg
    2019
  • /foto/8236/8236962m.jpg
    2019
  • /foto/8236/8236963m.jpg
    2019
  • /foto/8236/8236966m.jpg
    2019
  • /foto/8242/8242529m.jpg
    2019
  • /foto/8242/8242532m.jpg
    2019
  • /foto/8242/8242536m.jpg
    2019
  • /foto/8242/8242550m.jpg
    2019
  • /foto/8242/8242551m.jpg
    2019
  • /foto/8242/8242552m.jpg
    2019
  • /foto/8242/8242558m.jpg
    2019
  • /foto/8249/8249229m.jpg
    2019
  • /foto/8249/8249219m.jpg
    2019
  • /foto/8257/8257043m.jpg
    2019
  • /foto/8257/8257045m.jpg
    2019
  • /foto/8261/8261339m.jpg
    2019
  • /foto/8261/8261340m.jpg
    2019
  • /foto/8261/8261342m.jpg
    2019
  • /foto/8264/8264688m.jpg
    2019
  • /foto/8264/8264689m.jpg
    2019
  • /foto/8264/8264701m.jpg
    2019
  • /foto/8265/8265925m.jpg
    2019
  • /foto/8265/8265927m.jpg
    2019
  • /foto/8265/8265930m.jpg
    2019
  • /foto/8265/8265931m.jpg
    2019
  • /foto/8265/8265934m.jpg
    2019
  • /foto/8265/8265939m.jpg
    2019
  • /foto/8265/8265943m.jpg
    2019
  • /foto/8264/8264702m.jpg
    2019
  • /foto/8420/8420985m.jpg
    2019
  • /foto/8267/8267035m.jpg
    2019
  • /foto/8267/8267036m.jpg
    2019
  • /foto/8325/8325936m.jpg
    2019
  • /foto/8333/8333060m.jpg
    2019
  • /foto/8333/8333061m.jpg
    2019
  • /foto/8333/8333062m.jpg
    2019
  • /foto/8333/8333065m.jpg
    2019
  • /foto/8333/8333066m.jpg
    2019
  • /foto/8333/8333067m.jpg
    2019
  • /foto/8333/8333069m.jpg
    2019
  • /foto/8333/8333071m.jpg
    2019
  • /foto/8280/8280325m.jpg
    2019
  • /foto/8285/8285510m.jpg
    2019
  • /foto/8346/8346405m.jpg
    2019
  • /foto/8346/8346414m.jpg
    2019
  • /foto/8346/8346424m.jpg
    2019
  • /foto/8346/8346426m.jpg
    2019
  • /foto/8346/8346427m.jpg
    2019
  • /foto/8346/8346429m.jpg
    2019
  • /foto/8351/8351669m.jpg
    2019
  • /foto/8351/8351670m.jpg
    2019
  • /foto/8364/8364765m.jpg
    2019
  • /foto/8358/8358214m.jpg
    2019
  • /foto/8358/8358217m.jpg
    2019
  • /foto/8358/8358221m.jpg
    2019
  • /foto/8358/8358225m.jpg
    2019
  • /foto/8358/8358231m.jpg
    2019
  • /foto/8364/8364796m.jpg
    2019
  • /foto/8364/8364797m.jpg
    2019
  • /foto/8360/8360838m.jpg
    2019
  • /foto/8360/8360843m.jpg
    2019
  • /foto/8360/8360854m.jpg
    2019
  • /foto/8360/8360862m.jpg
    2019
  • /foto/8360/8360869m.jpg
    2019
  • /foto/8325/8325941m.jpg
    2019
  • /foto/8425/8425329m.jpg
    2019
  • /foto/8420/8420979m.jpg
    2019
  • /foto/8360/8360833m.jpg
    2019
  • /foto/8373/8373813m.jpg
    2019
  • /foto/8373/8373818m.jpg
    2019
  • /foto/8325/8325944m.jpg
    2019
  • /foto/8325/8325946m.jpg
    2019
  • /foto/8339/8339891m.jpg
    2019
  • /foto/8339/8339892m.jpg
    2019
  • /foto/8339/8339893m.jpg
    2019
  • /foto/8351/8351667m.jpg
    2019
  • /foto/8351/8351668m.jpg
    2019
  • /foto/8358/8358942m.jpg
    2019
  • /foto/8359/8359024m.jpg
    2019
  • /foto/8359/8359564m.jpg
    2019
  • /foto/8364/8364769m.jpg
    2019
  • /foto/8364/8364774m.jpg
    2019
  • /foto/8364/8364779m.jpg
    2019
  • /foto/8364/8364782m.jpg
    2019
  • /foto/8366/8366459m.jpg
    2019
  • /foto/8366/8366460m.jpg
    2019
  • /foto/8366/8366461m.jpg
    2019
  • /foto/8366/8366462m.jpg
    2019
  • /foto/8394/8394935m.jpg
    2019
  • /foto/8394/8394937m.jpg
    2019
  • /foto/8394/8394938m.jpg
    2019
  • /foto/8394/8394939m.jpg
    2019
  • /foto/8369/8369920m.jpg
    2019
  • /foto/8366/8366464m.jpg
    2019
  • /foto/8366/8366465m.jpg
    2019
  • /foto/8393/8393359m.jpg
    2019
  • /foto/8393/8393360m.jpg
    2019
  • /foto/8420/8420992m.jpg
    2019
  • /foto/8425/8425318m.jpg
    2019
  • /foto/8425/8425319m.jpg
    2019
  • /foto/8425/8425321m.jpg
    2019
  • /foto/8425/8425323m.jpg
    2019
  • /foto/8429/8429698m.jpg
    2019
  • /foto/8429/8429699m.jpg
    2019
  • /foto/8429/8429701m.jpg
    2019
  • /foto/8429/8429703m.jpg
    2019
  • /foto/8429/8429704m.jpg
    2019
  • /foto/8431/8431747m.jpg
    2019
  • /foto/8431/8431748m.jpg
    2019
  • /foto/8431/8431749m.jpg
    2019
  • /foto/8431/8431751m.jpg
    2019
  • /foto/8439/8439186m.jpg
    2019
  • /foto/8439/8439190m.jpg
    2019
  • /foto/8439/8439201m.jpg
    2019
  • /foto/8452/8452627m.jpg
    2019
  • /foto/8452/8452631m.jpg
    2019
  • /foto/8452/8452633m.jpg
    2019
  • /foto/8452/8452634m.jpg
    2019
  • /foto/8464/8464465m.jpg
    2019
  • /foto/8471/8471846m.jpg
    2020
  • /foto/8471/8471858m.jpg
    2020
  • /foto/8474/8474350m.jpg
    2020
  • /foto/8474/8474352m.jpg
    2020
  • /foto/8474/8474358m.jpg
    2020
  • /foto/8476/8476531m.jpg
    2020
  • /foto/8476/8476533m.jpg
    2020
  • /foto/8476/8476535m.jpg
    2020
  • /foto/8476/8476537m.jpg
    2020
  • /foto/8476/8476538m.jpg
    2020
  • /foto/8478/8478469m.jpg
    2020
  • /foto/8478/8478470m.jpg
    2020
  • /foto/8478/8478473m.jpg
    2020
  • /foto/8478/8478474m.jpg
    2020
  • /foto/8481/8481103m.jpg
    2020
  • /foto/8481/8481105m.jpg
    2020
  • /foto/8481/8481106m.jpg
    2020
  • /foto/8481/8481108m.jpg
    2020
  • /foto/8481/8481109m.jpg
    2020
  • /foto/8484/8484186m.jpg
    2020
  • /foto/8484/8484187m.jpg
    2020
  • /foto/8493/8493752m.jpg
    2020
  • /foto/8493/8493800m.jpg
    2020
  • /foto/8493/8493816m.jpg
    2020
  • /foto/8493/8493836m.jpg
    2020
  • /foto/8504/8504329m.jpg
    2020
  • /foto/8504/8504351m.jpg
    2020
  • /foto/8504/8504362m.jpg
    2020
  • /foto/8504/8504363m.jpg
    2020
  • /foto/8506/8506205m.jpg
    2020
  • /foto/8506/8506206m.jpg
    2020
  • /foto/8506/8506207m.jpg
    2020
  • /foto/8496/8496234m.jpg
    2020
  • /foto/8496/8496238m.jpg
    2020
  • /foto/8496/8496245m.jpg
    2020
  • /foto/8515/8515053m.jpg
    2020
  • /foto/8515/8515056m.jpg
    2020
  • /foto/8516/8516795m.jpg
    2020
  • /foto/8595/8595179m.jpg
    2020
  • /foto/8588/8588699m.jpg
    2020
  • /foto/8588/8588701m.jpg
    2020
  • /foto/8588/8588703m.jpg
    2020
  • /foto/8588/8588706m.jpg
    2020
  • /foto/8608/8608904m.jpg
    2020
  • /foto/8608/8608909m.jpg
    2020
  • /foto/8608/8608914m.jpg
    2020
  • /foto/8608/8608915m.jpg
    2020
  • /foto/8591/8591817m.jpg
    2020
  • /foto/8591/8591819m.jpg
    2020
  • /foto/8615/8615715m.jpg
    2020
  • /foto/8615/8615721m.jpg
    2020
  • /foto/8591/8591822m.jpg
    2020
  • /foto/8591/8591830m.jpg
    2020
  • /foto/8591/8591835m.jpg
    2020
  • /foto/8634/8634506m.jpg
    2020
  • /foto/8650/8650121m.jpg
    2020
  • /foto/8644/8644458m.jpg
    2020
  • /foto/8644/8644461m.jpg
    2020
  • /foto/8650/8650123m.jpg
    2020
  • /foto/8650/8650125m.jpg
    2020
  • /foto/8659/8659601m.jpg
    2020
  • /foto/8659/8659602m.jpg
    2020
  • /foto/8659/8659603m.jpg
    2020
  • /foto/8664/8664792m.jpg
    2020
  • /foto/8664/8664798m.jpg
    2020
  • /foto/8753/8753594m.jpg
    2020
  • /foto/8679/8679407m.jpg
    2020
  • /foto/8679/8679411m.jpg
    2020
  • /foto/8679/8679417m.jpg
    2020
  • /foto/8680/8680103m.jpg
    2020
  • /foto/8697/8697715m.jpg
    2020
  • /foto/8697/8697716m.jpg
    2020
  • /foto/8697/8697718m.jpg
    2020
  • /foto/8697/8697723m.jpg
    2020
  • /foto/8701/8701993m.jpg
    2020
  • /foto/8679/8679421m.jpg
    2020
  • /foto/8684/8684279m.jpg
    2020
  • /foto/8684/8684281m.jpg
    2020
  • /foto/8684/8684283m.jpg
    2020
  • /foto/8684/8684287m.jpg
    2020
  • /foto/8684/8684293m.jpg
    2020
  • /foto/8688/8688803m.jpg
    2020
  • /foto/8688/8688807m.jpg
    2020
  • /foto/8691/8691024m.jpg
    2020
  • /foto/8691/8691025m.jpg
    2020
  • /foto/8691/8691026m.jpg
    2020
  • /foto/8691/8691030m.jpg
    2020
  • /foto/8691/8691032m.jpg
    2020
  • /foto/8706/8706362m.jpg
    2020
  • /foto/8706/8706364m.jpg
    2020
  • /foto/8706/8706373m.jpg
    2020
  • /foto/8709/8709690m.jpg
    2020
  • /foto/8744/8744254m.jpg
    2020
  • /foto/8748/8748192m.jpg
    2020
  • /foto/8748/8748199m.jpg
    2020
  • /foto/8748/8748224m.jpg
    2020
  • /foto/8750/8750206m.jpg
    2020
  • /foto/8750/8750209m.jpg
    2020
  • /foto/8750/8750216m.jpg
    2020
  • /foto/8750/8750226m.jpg
    2020
  • /foto/8752/8752692m.jpg
    2020
  • /foto/8752/8752693m.jpg
    2020
  • /foto/8752/8752694m.jpg
    2020
  • /foto/8752/8752695m.jpg
    2020
  • /foto/8753/8753596m.jpg
    2020
  • /foto/8744/8744255m.jpg
    2020
  • /foto/8735/8735420m.jpg
    2020
  • /foto/8735/8735422m.jpg
    2020
  • /foto/8735/8735426m.jpg
    2020
  • /foto/8736/8736938m.jpg
    2020
  • /foto/8736/8736943m.jpg
    2020
  • /foto/8736/8736947m.jpg
    2020
  • /foto/8736/8736948m.jpg
    2020
  • /foto/8736/8736949m.jpg
    2020
  • /foto/8742/8742966m.jpg
    2020
  • /foto/8742/8742967m.jpg
    2020
  • /foto/8742/8742968m.jpg
    2020
  • /foto/8742/8742970m.jpg
    2020
  • /foto/8744/8744258m.jpg
    2020
  • /foto/8744/8744262m.jpg
    2020
  • /foto/8747/8747046m.jpg
    2020
  • /foto/8747/8747049m.jpg
    2020
  • /foto/8747/8747051m.jpg
    2020
  • /foto/8747/8747053m.jpg
    2020
  • /foto/8748/8748202m.jpg
    2020
  • /foto/8748/8748221m.jpg
    2020
  • /foto/8759/8759788m.jpg
    2020
  • /foto/8736/8736791m.jpg
    2020
  • /foto/8736/8736793m.jpg
    2020
  • /foto/8737/8737054m.jpg
    2020
  • /foto/8737/8737055m.jpg
    2020
  • /foto/8737/8737056m.jpg
    2020
  • /foto/8737/8737064m.jpg
    2020
  • /foto/8737/8737065m.jpg
    2020
  • /foto/8737/8737066m.jpg
    2020
  • /foto/8737/8737067m.jpg
    2020
  • /foto/8739/8739040m.jpg
    2020
  • /foto/8739/8739056m.jpg
    2020
  • /foto/8759/8759179m.jpg
    2020
  • /foto/8777/8777016m.jpg
    2020
  • /foto/8777/8777019m.jpg
    2020
  • /foto/8777/8777020m.jpg
    2020
  • /foto/8777/8777032m.jpg
    2020
  • /foto/8777/8777033m.jpg
    2020
  • /foto/8788/8788342m.jpg
    2020
  • /foto/8759/8759188m.jpg
    2020
  • /foto/8771/8771225m.jpg
    2020
  • /foto/8771/8771226m.jpg
    2020
  • /foto/8771/8771227m.jpg
    2020
  • /foto/8778/8778796m.jpg
    2020
  • /foto/8778/8778799m.jpg
    2020
  • /foto/8778/8778803m.jpg
    2020
  • /foto/8778/8778808m.jpg
    2020
  • /foto/8778/8778815m.jpg
    2020
  • /foto/8780/8780268m.jpg
    2020
  • /foto/8780/8780269m.jpg
    2020
  • /foto/8780/8780270m.jpg
    2020
  • /foto/8781/8781969m.jpg
    2020
  • /foto/8781/8781972m.jpg
    2020
  • /foto/8781/8781973m.jpg
    2020
  • /foto/8790/8790221m.jpg
    2020
  • /foto/8790/8790225m.jpg
    2020
  • /foto/8765/8765990m.jpg
    2020
  • /foto/8765/8765992m.jpg
    2020
  • /foto/8765/8765993m.jpg
    2020
  • /foto/8765/8765996m.jpg
    2020
  • /foto/8788/8788333m.jpg
    2020
  • /foto/8792/8792156m.jpg
    2020
  • /foto/8792/8792158m.jpg
    2020
  • /foto/8792/8792171m.jpg
    2020
  • /foto/8785/8785797m.jpg
    2020
  • /foto/8792/8792199m.jpg
    2020
  • /foto/8792/8792759m.jpg
    2020
  • /foto/8795/8795870m.jpg
    2020

islk°

Poprzednie: Budowa kładki KL-5B Strona Główna Następne: 2019 - 2021 Budowa odcinka od ul. Wieniawskiego do ul. Wysockiego


Trójgarb | 2020-06-07 09:37:08
To nowy nasyp na zakręcie czy pogłębienie pod stabilizację gruntu na zboczu?
wik | 2020-06-07 14:58:13
To nowy nasyp na zakręcie poprzednio był tu dojazd od ul. Św. Kingi .
Trójgarb | 2020-06-07 20:51:09
Zdaje się, że przy okazji poprzedniej budowy tej samej obwodnicy pozostawiono to miejsce bez poszerzania, bo miał się tutaj zaczynać tunel pod Kurpiowską i Żeromskiego.
RafalSzz | 2020-06-07 21:23:13
Tutaj nie miało być żadnego tunelu, owszem mrzonki gdzieś tam sobie były. Jednak plany nie zakładały tutaj żadnego tunelu, ponieważ nie było takiej potrzeby. Tunele buduje się na terenach, gdzie trasę trzeba przebić w górze ! lub pod terenem z zabudową historyczną, które są ważnym historycznym miejscem. Tutaj nie ma góry, nie ma zabudowań historycznych, więc budowanie tunelu byłoby zbędne i ekonomicznie nie do przyjęcia.
RafalSzz | 2020-06-07 21:25:57 | edytowany: 2020-06-07 21:27:37
.
RafalSzz | 2020-06-07 21:26:01 | edytowany: 2020-06-07 21:27:00
Teren został prawdopodobnie przez to, że wystąpił problem z własnością terenu, który na kilka lat zahamował budowę obwodnicy.
Trójgarb | 2020-06-08 06:52:42
Pamiętam, że przed poprzednią budową obwodnicy w latach 90-tych na planach był tunel, a jego budowa była uzasadniana uciążliwością, jaką byłaby budowa tej ulicy na powierzchni tak blisko zabudowań. Projektu nie widziałem, więc może chodziło o tunel wyciszający hałas na powierzchni.
franz12 | 2020-06-08 20:35:09
Dokładnie chodziło o uciążliwość drogi. Drugim argumentem było zatrudnienie do budowy górników z zamykanych kopalni. Wlot tunelu miał się zaczynać za stojącymi tam latami kontenerami a kończyć o ile pamiętam około 50 metrów za ul Żeromskiego.
RafalSzz | 2020-06-10 12:12:09
Tak jak pisałem, to były plany na podstawie marzeń, raczej nigdy niewcielone w realną sytuację obwodnicy... W pewnym okresie, obwodnicę budowano z okrojonych środków, gdzie miasto praktycznie nie miało na ten cel środków. Koszta budowy takiego tunelu, w tamtych latach były ogromne, w dzisiejszych są to również ogromne koszta. Na dofinansowanie tunelu, raczej nie znalazłby się środki, uznaliby to za marnowanie pieniędzy. Prowadzić tunel przez tereny, gdzie nie ma przeszkód w postaci góry lub terenu historycznego i historycznej zabudowy, w tym momencie aspekt ekonomiczny tutaj wygrywa.
franz12 | 2020-06-10 16:51:12
Wybacz kolego, ale ja ten tunel budowałem. Miałem projekt techniczny, dokonaliśmy wyburzeń i przejęliśmy plac budowy. Za Żeromskiego wyplantowaliśmy ogródki w miejscu wylotu. O ile pamiętam to nagle wyskoczyła sprawa oddania odcinka ul. Uczniowskiej do Toyoty i tam przerzucono środki, maszyny, ludzi. Może i dobrze bo pewnie nie udałoby się go przed wstrzymaniem robót ukończyć. To nie były jakieś marzenia a obiekt we wczesnej fazie budowy. Trochę szkoda, bo gdyby wtedy zaczęto z większym zaangażowaniem, to pewnie od 20 lat działałoby połączenie Piaskowa-Stary Zdrój. Czy przyniosłoby to ulgę miastu? Chyba niewielką, łatwiej byłoby ominąć Szczawno. W sumie zaważyło głównie położenie nacisku na budowę WSSE. A cena tego tunelu nie była jakaś kosmiczna. Patrząc ile ekranów teraz powstanie, kładek, most na węźle, wykup większej ilości terenu, przekop przez hałdę, zasypywanie szybu to mam wrażenie że może nawet byłby tańszy.
RafalSzz | 2020-06-10 19:00:47
Postanowię sobie zacytować treść z 1995 roku "Istnieje wszakże możliwość izolowania akustycznego drogi, nawet z jej całkowitym przykryciem osłonami", twierdzi inż. Porada. Za mrzonki uznał natomiast zgłaszane projekty budowy tunelu w tym miejscu. Byłaby to inwestycja niezwykle kosztowna i czasochłonna i jedyny chyba na świecie tunel pod ogródkami działkowymi."
franz12 | 2020-06-10 23:36:48
To był czas naszego dostosowania do zasad UE i implementowano bardzo dużo nowych przepisów, właśnie na temat ochrony środowiska, norm akustycznych, badań uciążliwości dla otoczenia. Mnie zupełnie nie śmieszą dykteryjki leśnych dziadków o "tunelu pod działkami". Jak ktoś nie widzi problemu w robieniu nowej drogi o ciężkim ruchu kilka metrów od istniejących zabudowań, to mnie wręcz przeraża. Podobna sytuacja była zresztą na Podgórzu, gdzie przecięto ul. Małopolską, ul. Kaszubską i Górniczą. Drogę warunkowo dopuszczono do ruchu, z okazji 11 Listopada była feta, przecięcie wstęgi itd. A ekranów akustycznych nie dokończono nigdy. Nawet obecny włodarz przedstawiał jako sukces wycięcie słupów. Nie lepiej było jednak między nie wsunąć brakujące panele?
RafalSzz | 2020-06-11 14:12:07
Nikt tutaj nie kwestionuje uciążliwości, ale w 1995 roku mówiono już o kosztach, że to nie przejdzie z tym tunelem. Ktoś kto zaczynał budowę obwodnicy, to brał pod uwagę wszystko i tunel oraz jego koszta. Już artykuł z 95 r mówi nam, że fizycznie tego tunelu nie miało być, że to tylko sfera planów bez wniesienia ich w realny świat.
franz12 | 2020-06-08 20:26:52
Tunel był w projekcie, miał liczyć 380 metrów. Miał być budowany metodą odkrywkową. Pomiędzy ulicami Św. Kingi i Oczki. Po wykonaniu ludzie odzyskaliby swoje "podwórka". W wersji z tunelem skrzyżowanie z Żeromskiego tez było łatwiejsze. Tunel był warunkiem do wydania pozwolenia na tą budowę. To co obecnie zrobili barbarzyńcy prowadząc drogę szybkiego ruchu przez środek osiedla, mnie nie mieści się w głowie. Ogólnie biorąc pierwotnie był przebieg trasy znacznie niżej, równolegle do linii kolejowej, bez wchodzenia na prawie 500m n.p.m. Wariant po obecnym śladzie powstał by ominąć Uroczysko Buczyna, o ile nie przekręcam nazwy. A ogólnie puszczając wodze fantazji to chyba za te pieniądze można było przebić "base tunel" od ronda tesco do okolic ul.Mazowieckiej. Jak myślę ile aut wjedzie na tą górę i zjedzie w dół... Ile przy tym spali paliwa, ile zetrze opon i klocków hamując z góry... I budowa nie paraliżowałby miasta na lata.
Petroniusz (admin) | 2020-06-08 21:59:26
Dokładnie tak samo myślę.
Daniel Piotrowski | 2020-06-09 09:34:23
Słuszna teza ! do bani jest ten węzeł Żeromskiego !
moose (administrator) | 2020-06-10 17:20:16
Trudno się z Tobą nie zgodzić.