Pchacz strugowodny budowany w latach 1967-1985 w Krakowskiej Stoczni Rzecznej. Ten rodzaj napędu daje statkowi doskonałe możliwości manewrowe. Tunel pędnika sterowany zastawkami, można wykorzystywać do wydajnego pompowania za pomocą tzw. eżektora. Trzy osoby załogi, niezłe warunki socjalne. Dł. 19,6 m, szer. 4,6 m, zanurzenie 0,7 m. Silnik Wola-Henschel 150 lub 200 KM.Ze wzgledu na właściwości wykorzystywany jako pchacz manewrowy w portach i żwirowniach. Także jako pchacz trasowy, najczęściej z 1 barką pchaną (400-500 t). Na Wiśle, między Krakowem i Sandomierzem pływał z dwiema barkami po 200 t wyporności. Wybudowano 56 takich jednostek. Następcą był pchacz "Krakus" budowany w Krakowie w latach 1985/89 (4 jednostki).
PS. Kiedyś miałem (niechcący) okazję usłyszeć w biurach PP. "Żegluga na Odrze" rozmowę dwóch pań; jedna z nich, z dumą poinformowała koleżankę "mój mąż pływa na "Łososiu", mając na myśli, właśnie pchacza typu "Łoś".
Zdjęcie przedstawia pchacza Łoś, nazwa własna Jacek, wpływa-wypływa z Portu Rzecznego Na Grobli.Co w podpisie pod zdjęciem jest do poprawienia albo jest "nieco hermetycznym dowcipem" ?
Nie wiem, czy jeśli dam tu cytat, to kod strony to wytrzyma. Ja w podpisie u dołu zdjęcia widzę znaczniki html'a, Słowo Warning oraz komunikat myssql_query o treści Access denied for user.
Do usług.... Na fotografii, na pasku z podpisem, widzę zamiast zwyczajowego adresu strony lub loginu autora następującą sekwencję: Warning: mysql_query(): Access denied for user.
Aha! O tym mowa. Ja też to widzę i zapewne reszta użytkowników. Pasek jest integralną częścią zdjęcia i wklejany jest wraz z jego dodaniem. Zwróć uwagę na datę dodatnia powyższej fotografii - 2006 rok. Wiele dziwnych awarii spotykało stronę w tamtych czasach ;-)
Obecnie nic złego się nie dzieje.