MENU
Nie orientuję się dokładnie, ale na mój gust to pozostałości po rampie załadunkowej i starej wciągarce znajdujące się na ul. Betonowej w okolicy Swojczyc. Nieopodal są też pozostałości bocznicy kolejowej która biegła w tym właśnie kierunku.

Dodał: MT° - Data: 2004-04-18 15:19:45 - Odsłon: 4539
17 kwietnia 2004

Kanał zbudowano w latach w latach 1912-1917 w celu przeprowadzania wód powodziowych na rzece Odrze (k. powodziowy) oraz by odciążyć centrum miasta od żeglugi śródlądowej (k. żeglugowy).

Długość kanału powodziowego wynosi 6,29 km, zaś zdolność przepustowa wynosi 870 m³/s[4]. Nad kanałem przerzucone są trzy przeprawy mostowe, drogowe: Most Bartoszowicki, Mosty Bolesława Chrobrego, Mosty Jagiellońskie.

Łączna długość drogi wodnej obejmującej Kanał Żeglugowy, Starą Odrę i Kanał Różanka, wynosi 10,7 km

Jedna z ciekawszych stron o żegludze na Odrze i nie tylko - oraz

  • /foto/7022/7022708m.jpg
    1895 - 1900
  • /foto/103/103268m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/389/389396m.jpg
    1902
  • /foto/389/389543m.jpg
    1905
  • /foto/103/103267m.jpg
    1905 - 1917
  • /foto/103/103470m.jpg
    1905 - 1917
  • /foto/252/252592m.jpg
    1920 - 1940
  • /foto/107/107297m.jpg
    1920 - 1945
  • /foto/3218/3218464m.jpg
    1930 - 1938
  • /foto/2/002153m.jpg
    1935 - 1938
  • /foto/360/360339m.jpg
    1935 - 1938
  • /foto/333/333170m.jpg
    1946 - 1948
  • /foto/6908/6908626m.jpg
    1950
  • /foto/67/67001m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/338/338922m.jpg
    1954
  • /foto/233/233155m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/382/382549m.jpg
    1962
  • /foto/4981/4981019m.jpg
    1967
  • /foto/17/17056m.jpg
    2002
  • /foto/22/22249m.jpg
    2003
  • /foto/3/003323m.jpg
    2004
  • /foto/3/003324m.jpg
    2004
  • /foto/3/003325m.jpg
    2004
  • /foto/3/003326m.jpg
    2004
  • /foto/216/216067m.jpg
    2005
  • /foto/74/74821m.jpg
    2006
  • /foto/74/74896m.jpg
    2006
  • /foto/89/89325m.jpg
    2006
  • /foto/116/116796m.jpg
    2006
  • /foto/115/115988m.jpg
    2006
  • /foto/141/141575m.jpg
    2007
  • /foto/147/147635m.jpg
    2007
  • /foto/243/243438m.jpg
    2007
  • /foto/8/8092m.jpg
    2007
  • /foto/259/259670m.jpg
    2008
  • /foto/261/261778m.jpg
    2009
  • /foto/261/261779m.jpg
    2009
  • /foto/263/263084m.jpg
    2009
  • /foto/326/326439m.jpg
    2010
  • /foto/330/330313m.jpg
    2010
  • /foto/330/330429m.jpg
    2010
  • /foto/330/330457m.jpg
    2010
  • /foto/330/330626m.jpg
    2010
  • /foto/4004/4004669m.jpg
    2013
  • /foto/4124/4124769m.jpg
    2013
  • /foto/6271/6271290m.jpg
    2013
  • /foto/6271/6271291m.jpg
    2013
  • /foto/4230/4230130m.jpg
    2013
  • /foto/4231/4231785m.jpg
    2013
  • /foto/4253/4253120m.jpg
    2013
  • /foto/4829/4829325m.jpg
    2014
  • /foto/4911/4911362m.jpg
    2014
  • /foto/5091/5091885m.jpg
    2014
  • /foto/5364/5364118m.jpg
    2015
  • /foto/5364/5364120m.jpg
    2015
  • /foto/5372/5372673m.jpg
    2015
  • /foto/5372/5372674m.jpg
    2015

MT°

Poprzednie: Jaz Opatowice (dawny) Strona Główna Następne: Kanał żeglugowy (nawigacyjny) i kanał powodziowy


Beny | 2004-04-19 22:58:36
Przez okolicznych wędkarzy to miejsce jest nazywane "trumną"
wiwowiec | 2007-07-02 18:41:11
Jest to stanowisko do przepompowywania paliwa z pływającego tankowca do podstawianych na nabrzeżu cystern.Gdy tankowiec wpłynął do widocznej na zdjęciu komory,byla ona zamykana poruszającą się na widocznych płozach metalową zaporą.Zapobiegało to falowaniu które mogło powstać od przepływającego obok statku.Urządzenie to było wykorzystywane jeszcze w połowie lat 80.
Leszek Budych | 2009-11-06 14:35:10
jest to basen portu paliwowego magazynów paliw na Swojczycach. Do basenu wpływały cysterny z nieblendowanym paliwem. Zabudowa chroniła kanał przed rozlanym paliwem, które lżejsze od wody utrzymywało się na powierzchni. Belka opuszczana na widocznych kołowrotach stanowiła wystarczająca zaporę.