MENU
Pałac w Rakoszycach (Rackschütz) na rycinie z teki Dunckera.

Dodał: U.N.° - Data: 2006-04-29 16:41:37 - Odsłon: 6887
Lata 1857-1883


  • /foto/5275/5275991m.jpg
    1855 - 1885
  • /foto/5456/5456716m.jpg
    1895 - 1900
  • /foto/78/78989m.jpg
    2005
  • /foto/78/78990m.jpg
    2005
  • /foto/78/78991m.jpg
    2005
  • /foto/217/217323m.jpg
    2008
  • /foto/217/217326m.jpg
    2008
  • /foto/4584/4584151m.jpg
    2014
  • /foto/4584/4584154m.jpg
    2014
  • /foto/6621/6621237m.jpg
    2017
  • /foto/8762/8762743m.jpg
    2018
  • /foto/8258/8258909m.jpg
    2019
  • /foto/8258/8258911m.jpg
    2019
  • /foto/8258/8258913m.jpg
    2019
  • /foto/8258/8258919m.jpg
    2019
  • /foto/8258/8258922m.jpg
    2019

Sammlung Duncker www.zlb.de , Zentral- und Landesbibliothek Berlin

Poprzednie: Pałac Broniszów Strona Główna Następne: Pałac Szczepanów


U.N. | 2006-04-29 16:42:08
Czy ktoś coś wie o losach tego pałacu?
muzolph | 2006-04-29 18:28:37
Do kupienia - .
U.N. | 2006-04-29 22:56:52
Na zdjęciach dołączonych do oferty trudno w tym budynku rozpoznać ten pałac.
Thor | 2006-04-29 23:01:27
Faktycznie trudno. Skromna bryła pałacu po współczesnych uproszczeniach w ogóle utrudnia odnalezienie i budzi wątpliwości. Niemniej to raczej ten sam budynek.
U.N. | 2006-04-29 23:08:38
Bez wątpienia jest to ten budynek, zwróć uwagę na śsodkowe okna bocznej ściany. Ale w sumie stracił swój (klasycystyczny?) urok.
Thor | 2006-04-29 23:12:37
Ja wiem, że to ten sam budynek. Masz rację co do uroku ... stojąc pod nim trzeba się doszukiwac w detalach. Trochę przykro ... Zawsze można kupić i doprowadzić do dawnej świetności ;)
U.N. | 2006-04-29 23:14:26
Na to trzeba być milionerem.
Thor | 2006-04-29 18:49:33
Muzolph pokazał już, że istnieje. To zdjęcie z linka pokazujące całość budynku jest jednak nieco mylące. Wprawdzie nie można go jeszcze nazwać ruiną ale znajduje się w stanie daleko posuniętej dewastacji. Zaraz poszukam kilku detali. Całość można objąć chyba tylko w bezlistnych porach roku. Kiedy indziej wszysko zasłaniają drzewa i chaszcze po pachy. Okna pierwszej kondygnacji są zabezpieczone zardzewiałymi kratami chyba z epoki wczesnego Gierka. Drzwi (dosłownie) zabite dechami. Mostek widoczny na litografii Dunckera to historia. Oferta sprzedaży powinna zostać uzupełniona o sformułowanie "do BARDZO kapitalnego remontu". Inna sprawa, że jest to na pewno jeszcze możliwe. Nie takie ruiny stawiano na nogi. Pałac znajduje się przy głównej drodze przebiegającej przez Rakoszyce, po lewej stronie, tuż przed skrzyżowaniem z główną trasą Kąty Wr. - Środa Śl. To teren Argestesa, więc może będzie miał jakieś fajne zdjęcia.
Thor | 2006-04-29 18:53:47
Ja tu o Argestesie, a nie zauważyłem że Jego zdjęcia z Rakoszyc już są. Zdaje się, że nie zwrócił uwagi na pałac. To chyba najlepiej świadczy o tym jaki jest jego stan (pałacu a nie Argestesa ;))
U.N. | 2006-04-29 22:53:56
Czy to, co Argestes nazwał gospodarstwo rolne ma coś wspólnego z pałacem?
Thor | 2006-04-29 22:57:52
Nie przenosiłem zdjęć Argestesa do pałacu, bo czekam na Jego opinię. Moim zdaniem, odpowiedź brzmi - tak. W Rakoszycach raczej nie było innego pałacu, a w związku z tym i pałacowych bram.
Szugi87 | 2008-08-16 19:02:23
Jesli kogos interesuje co sie stalo z tym palacem to Wiedzcie ze ani ludzie ani panstwo (gmina) nie przejmuja sie jego losem... jest zapomniany przez boga i zus
amsil | 2008-10-30 04:35:12
znowu jest na sprzedaz, tym razem za 1 200 000