MENU
wpisz nazwę lub ID...

Rolniczy Zakład Doświadczalny UP  Pałac Kornów w Pawłowicach, ul. Pawłowicka, Wrocław
Wrocław / Pawłowice -Pałac Kornów. Pawelwitz, od 1937 Paulskirch, pow. trzebnicki; Nowa budowla, powstała w 1891 r. z inicjatywy Dr. Heinricha von Korna. Dobra rycerskie były do sekularyzacji w 1810 r. częścią fundacji z Psiego Pola. Później otrzymał je hrabie Hugo von Haugwitz, po którego śmierci dobra się rozpadły. Wrocławski starszy miejski dr Heinrich von Korn zjednoczył je stopniowo dla swego zięcia von Schweinichen.

Dodał: mietok - Administrator° - Data: 2006-04-01 20:20:19 - Odsłon: 7165
Lata 1900-1910


Zespół pałacowy powstał w XIX wieku na miejscu folwarku, który do 1810r był własnością klasztoru św. Wincentego na Ołbinie. W 1886r należał do Karola Walthera a w roku 1891 przeszedł w ręce Henryka Krona i jego żony Heleny z domu Eichborn (słynnych wydawców i mecenasów sztuki). Następnie pałac przeszedł w posiadanie jego córki Marii i zięcia Constantina von Schweinicher. Po wojnie pałac został przekazany Akademi Rolniczej we Wrocławiu. W 1996 roku został wpisany do rejestru zabytków.Obecny pałac powstał w latach 1891-1895. Młyn w roku 1891, Dom zarządcy w roku 1895, Stajnie w roku 1892, Wieża wodna w roku 1895, budynki magazynowe około roku 1895, kuźnia w roku 1900. Oprócz tych budynków do pałacu należy ośmiochektarowy park z oczkiem wodnym.
Projekt August Orth

  • /foto/119/119689m.jpg
    1890 - 1900
  • /foto/159/159651m.jpg
    1891
  • /foto/3274/3274608m.jpg
    1891
  • /foto/378/378483m.jpg
    1909
  • /foto/3632/3632045m.jpg
    1917
  • /foto/5255/5255981m.jpg
    1917
  • /foto/5786/5786102m.jpg
    1945 - 1960
  • /foto/5786/5786109m.jpg
    1945 - 1960
  • /foto/5786/5786113m.jpg
    1945 - 1960
  • /foto/5786/5786116m.jpg
    1945 - 1960
  • /foto/5786/5786119m.jpg
    1945 - 1960
  • /foto/5781/5781462m.jpg
    1965
  • /foto/5781/5781464m.jpg
    1965
  • /foto/5781/5781466m.jpg
    1965
  • /foto/163/163417m.jpg
    1978 - 1981
  • /foto/396/396139m.jpg
    1989 - 1993
  • /foto/13/13963m.jpg
    2004
  • /foto/12/12089m.jpg
    2004
  • /foto/12/12090m.jpg
    2004
  • /foto/12/12091m.jpg
    2004
  • /foto/12/12092m.jpg
    2004
  • /foto/12/12117m.jpg
    2004
  • /foto/12/12118m.jpg
    2004
  • /foto/13/13955m.jpg
    2004
  • /foto/13/13959m.jpg
    2004
  • /foto/13/13960m.jpg
    2004
  • /foto/13/13962m.jpg
    2004
  • /foto/39/39349m.jpg
    2005
  • /foto/39/39519m.jpg
    2005
  • /foto/62/62494m.jpg
    2005
  • /foto/62/62491m.jpg
    2005
  • /foto/62/62492m.jpg
    2005
  • /foto/62/62495m.jpg
    2005
  • /foto/127/127545m.jpg
    2006
  • /foto/127/127546m.jpg
    2006
  • /foto/127/127547m.jpg
    2006
  • /foto/127/127549m.jpg
    2006
  • /foto/148/148129m.jpg
    2007
  • /foto/148/148130m.jpg
    2007
  • /foto/148/148131m.jpg
    2007
  • /foto/148/148133m.jpg
    2007
  • /foto/148/148136m.jpg
    2007
  • /foto/148/148137m.jpg
    2007
  • /foto/148/148142m.jpg
    2007
  • /foto/148/148150m.jpg
    2007
  • /foto/148/148154m.jpg
    2007
  • /foto/148/148156m.jpg
    2007
  • /foto/148/148158m.jpg
    2007
  • /foto/148/148159m.jpg
    2007
  • /foto/148/148434m.jpg
    2007
  • /foto/360/360430m.jpg
    2010
  • /foto/3788/3788268m.jpg
    2013
  • /foto/4896/4896745m.jpg
    2014
  • /foto/4902/4902361m.jpg
    2014
  • /foto/4907/4907321m.jpg
    2014
  • /foto/4913/4913555m.jpg
    2014
  • /foto/5539/5539963m.jpg
    2015
  • /foto/5539/5539964m.jpg
    2015
  • /foto/5539/5539965m.jpg
    2015
  • /foto/5539/5539966m.jpg
    2015
  • /foto/5539/5539967m.jpg
    2015
  • /foto/5539/5539968m.jpg
    2015
  • /foto/5539/5539969m.jpg
    2015
  • /foto/5539/5539970m.jpg
    2015
  • /foto/5539/5539971m.jpg
    2015
  • /foto/5539/5539976m.jpg
    2015
  • /foto/5539/5539977m.jpg
    2015
  • /foto/5539/5539978m.jpg
    2015
  • /foto/5539/5539979m.jpg
    2015
  • /foto/5817/5817035m.jpg
    2015
  • /foto/5817/5817060m.jpg
    2015
  • /foto/6600/6600037m.jpg
    2017
  • /foto/6600/6600063m.jpg
    2017
  • /foto/6600/6600197m.jpg
    2017
  • /foto/6993/6993414m.jpg
    2017
  • /foto/6993/6993417m.jpg
    2017

Schlesien - Land der Schlösser / Band I u. II Josef v.Golitschek , -Adam Kraft Verlag- , Mannheim 1978, 1981

Poprzednie: Pałac Budzicz (dawny) Strona Główna Następne: Kapielisko MOSiR


Thor | 2006-04-01 20:47:24
Czy on istnieje ?
mietok - Administrator | 2006-04-01 20:57:31
Na to pytanie , odpowiedzieć może chyba "sylwek", bo ja też tego nie wiem:)
Sylwek | 2006-04-02 04:13:10
Ten obiekt napewno nie istnieje , ale mam też pewne wątpliwości czy to nie jest jakaś pomyłka , bo o istnieniu takiego pałacu nie słyszałem.
mietok - Administrator | 2006-04-01 20:58:49
Jeżeli ,chcesz prześlę Ci na maila notkę po niemiecku o tym pałacu.
TadPiotr | 2006-04-01 21:14:45
Może umieszczaj w komentarzach te po niemiecku? Niektórzy kum(k)ają...
Thor | 2006-04-01 21:16:12
Wielkie dzięki za chęci ! Tyle, że nie znam niemieckiego :( Ponadto, w najbliższym czasie też będę posiadał to wydawnictwo :)
Sylwek | 2006-04-02 04:15:58
Pod koniec marca 2006 przeszedłem wioskę wzdłuż i nie natknąłem się na ślady tego pałacu.
mietok - Administrator | 2006-04-02 09:06:53
Oto podis pod fotką : "PAWELWITZ ( 1937 Paulskirch, kreis Trebnitz ) ,Ein Neubau, den Dr. Heinrich von Korn 1891" - itd..........
U.N. | 2006-04-02 15:19:15
Tłumaczenie podpisu: Pawelwitz, od 1937 Paulskirch, pow. trzebnicki; Nowa budowla, powstała w 1891 r. z inicjatywy Dr. Heinricha von Korna. Dobra rycerskie były do sekularyzacji w 1810 r. częścią fundacji z Psiego Pola. Później otrzymał je hrabie Hugo von Haugwitz, po którego śmierci dobra się rozpadły. Wrocławski starszy miejski dr Heinrich von Korn zjednoczył je stopniowo dla swego zięcia von Schweinichen.
U.N. | 2006-04-02 15:26:17
Wydaje mi się, że jest to pałac we Wrocławiu-Pawłowicach, Golitschek pomylił się chyba podając jako nazwę miejscowości od 1937 r. Paulskirch, powinno być Wendelborn.
U.N. | 2006-04-03 22:55:52
Jestem pewna, że to pałac Kornów we Wrocławiu-Pawłowicach, więc może Wrocławiacy spojrzą tu i przeprowadzą zdjęcie do właściwego obiektu, bo jest to jedyne archiwalne zdjęcie tego pałacu na stronie.
Thor | 2006-04-03 23:19:55
Wprawdzie nie pamiętam bocznej elewacji pałacu, ale po porównaniu ze zdjęciem Siloya, oraz po kilku innych szczegółach zdecydowanie popieram opinię ropuchy.
mietok - Administrator | 2006-04-06 18:15:07
Zrobione, przniesione. Pozwoliłem sobie na umieszczenie Twojego "ropuszko" tłumaczenia pod zdjęciem :)
Sylwek | 2006-04-21 10:56:55
A czemu to zdjęcie nie jest jeszcze przeniesione na poprawne miejsce ??
U.N. | 2006-04-21 16:34:20
Jest, ale nie skasowano przypisania do Pawłowa Trzebnickiego, stąd jest tu i tam :-)
kate16 | 2007-01-20 19:37:37
Link do strony osiedlowej
moongirl | 2008-05-07 21:37:20
Zdecydowanie to jest pałac w Pawłowicach (obecnie hotel, a wcześniej Rolniczy Zakład Doświadczalny Akademii Rolniczej we Wrocławiu-tam prowadziłam badania do mojej pracy magisterskiej), a problem z tym zdjęciem polega na tym,że nie jest ono zrobione od frontu pałacu, ALE OD TYŁU!!! Ot ...i zagadka wyjaśniona!!!