MENU
Nasyp kolejki wąskotorowej ok 400 metrów od nieistniejącej stacji w kierunku Kryniczna.

Dodał: Sylwek° - Data: 2006-03-29 21:55:45 - Odsłon: 1514
21 marca 2006


Przystanek kolejowy z funkcją ładowni. Na przystanku znajdował się drugi tor do minięcia się składów. W marcu 1929 r. roku władze prowincji zaakceptowały plan rozbudowy ładowni - budowy toru nr 3 - żeberka do placu składowego buraków cukrowych (od strony szosy) i toru nr 4 (bocznego), stycznego z torem kolejki folwarcznej (rozstaw 600 mm) do dominium w Strzeszowie - z budową wagi. Nie wiadomo czy doszło do realizacji tej budowy. Na przystanku znajdowała się drewniana wiata dla podróżnych, a dodatkowa poczekalnia była w pobliskim hotelu Paula Rudolpha. Do końca lat 30. nadawano stąd towary - głównie buraki cukrowe. Po wojnie do 1959 r. przystanek służył do wysyłki składów całopociągowych. Następnie zlikwidowano ładownię pozostawiając funkcję mijanki do zamknięcia odcinka południowego. (moose za kleinbahn.prv.pl)

  • /foto/3604/3604315m.jpg
    1902
  • /foto/9919/9919693m.jpg
    1905 - 1906
  • /foto/8874/8874932m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/74/74200m.jpg
    2006
  • /foto/74/74201m.jpg
    2006
  • /foto/74/74202m.jpg
    2006
  • /foto/74/74203m.jpg
    2006
  • /foto/74/74206m.jpg
    2006
  • /foto/74/74207m.jpg
    2006
  • /foto/94/94066m.jpg
    2006
  • /foto/94/94067m.jpg
    2006
  • /foto/94/94068m.jpg
    2006

Sylwek°

Poprzednie: Dwór Gola Dzierżoniowska
Hotel Uroczysko Siedmiu Stawów 1
Strona Główna Następne: Przystanek kolejowy Ligota Piękna (nie istnieje)


Sylwek | 2006-03-29 22:33:58
Po lewej stronie drogi jest teraz tor z quadami, które można wypożyczyć.