MENU
Trybuna pierwszomajowa.

Dodał: BACC° - Data: 2006-03-17 23:59:03 - Odsłon: 15224
Rok 1958

Ulica w kształcie, w jakim możemy ją częściowo podziwiać do dzisiaj powstała dopiero w drugiej połowie XIX wieku. Wcześniej była to zwykła polna droga, rzadko zabudowana wiejskimi domami, za którymi ciągnęły się rozległe ogrody. Właśnie od tych ogrodów wzięła się przedwojenna nazwa ulicy – Gartenstrasse. Nazwę tą wprowadzono oficjalnie w 1823 r., lecz we wcześniejszych wiekach można spotkać także inne nazwy. Odcinek od ul. Grabiszyńskiej do ul. Stawowej zwano Wielkim Wygonem (Große Anger), a od ul. Stawowej do ul. Dworcowej Nowym Wygonem (Neue Anger) później określany jako Angergasse. Ten ostatni odcinek nosił też czasowo nazwę Am Oberschlesischen Bahnhof lub Am Hauptbahnhof (sam plac przed Dworcem Głównym). Jakby tego było mało to do 1906 r. do Gartenstr. zaliczana była także obecna ul. Gabrieli Zapolskiej. Szybki rozwój ulicy nastąpił po wyburzeniu przez Francuzów fortyfikacji miejskich w 1807 r., a następnie przez wybudowanie w połowie XIX w. najpierw Dworca Górnośląskiego, a następnie Dworca Głównego. Ulica stała się reprezentacyjną arterią Przedmieścia Świdnickiego. W rejonie dworca powstawały hotele (Kronprinz, Nord, Vier Jahreszeiten), ośrodki kulturalne (Dom Koncertowy, obecny Teatr Polski, kino Capitol), urzędy (Śląski Sejm Krajowy, Dyrekcja Kolei).

W czasie II wojny światowej zabudowa ulicy została w znacznym stopniu zniszczona. Luki w zabudowie zaczęto uzupełniać już w latach 50. i 60. na północnej stronie ulicy i w rejonie placu Legionów. W 1961 r. ulicę przedłużono od pl. Legionów od pl. Orląt Lwowskich.
Przez pierwsze dwa powojenne lata ulica nosiła przetłumaczoną niemiecką nazwę czyli była to ul. Ogrodowa. W kwietniu 1947 r. patronem ulicy został Karol Świerczewski (1897-1947), generał, działacz komunistyczny, zabity 28 III 1947 r. przez oddział UPA pod Jabłonkami w Bieszczadach. Od 1992 r. patronem jest marszałek Józef Klemens Piłsudski (1867-1935), pierwszy Marszałek Polski, mąż stanu, Naczelnik Państwa, dwukrotny premier II RP.

  • /foto/440/440280m.jpg
    1875 - 1890
  • /foto/6788/6788331m.jpg
    1880 - 1899
  • /foto/7464/7464913m.jpg
    1900
  • /foto/6324/6324322m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/1/001329m.jpg
    1900 - 1915
  • /foto/56/56526m.jpg
    1900 - 1915
  • /foto/6842/6842458m.jpg
    1901
  • /foto/6754/6754578m.jpg
    1903
  • /foto/276/276072m.jpg
    1904 - 1905
  • /foto/352/352390m.jpg
    1905
  • /foto/5734/5734177m.jpg
    1905
  • /foto/85/85046m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/128/128554m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/413/413869m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/4049/4049056m.jpg
    1905 - 1916
  • /foto/390/390418m.jpg
    1906
  • /foto/3832/3832628m.jpg
    1908
  • /foto/40/40631m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/56/56412m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/4405/4405860m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/5646/5646405m.jpg
    1910 - 1930
  • /foto/321/321824m.jpg
    1911
  • /foto/5405/5405414m.jpg
    1912
  • /foto/6273/6273192m.jpg
    1912
  • /foto/3229/3229746m.jpg
    1913
  • /foto/6634/6634647m.jpg
    1913
  • /foto/3379/3379703m.jpg
    1920
  • /foto/6545/6545614m.jpg
    1923
  • /foto/6549/6549707m.jpg
    1923
  • /foto/6549/6549813m.jpg
    1923
  • /foto/6556/6556248m.jpg
    1923
  • /foto/7034/7034598m.jpg
    1923
  • /foto/7034/7034599m.jpg
    1923
  • /foto/6511/6511759m.jpg
    1925
  • /foto/3392/3392258m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/5620/5620220m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/5793/5793955m.jpg
    1925 - 1943
  • /foto/6632/6632658m.jpg
    1929
  • /foto/26/26736m.jpg
    1930
  • /foto/3767/3767358m.jpg
    1930
  • /foto/4356/4356557m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/28/28604m.jpg
    1930 - 1944
  • /foto/302/302318m.jpg
    1930 - 1944
  • /foto/7536/7536571m.jpg
    1931
  • /foto/135/135957m.jpg
    1933 - 1938
  • /foto/316/316775m.jpg
    1933 - 1943
  • /foto/205/205230m.jpg
    1933 - 1944
  • /foto/261/261953m.jpg
    1935
  • /foto/6738/6738074m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/4838/4838156m.jpg
    1935 - 1944
  • /foto/6490/6490124m.jpg
    1935 - 1944
  • /foto/6726/6726184m.jpg
    1936
  • /foto/350/350571m.jpg
    1936 - 1940
  • /foto/3646/3646186m.jpg
    1937
  • /foto/3824/3824082m.jpg
    1937
  • /foto/5305/5305775m.jpg
    1937
  • /foto/5358/5358374m.jpg
    1937
  • /foto/74/74294m.jpg
    1937
  • /foto/74/74297m.jpg
    1937
  • /foto/74/74298m.jpg
    1937
  • /foto/181/181583m.jpg
    1937
  • /foto/181/181640m.jpg
    1937
  • /foto/8182/8182443m.jpg
    1937 - 1940
  • /foto/229/229266m.jpg
    1938
  • /foto/361/361908m.jpg
    1938
  • /foto/6243/6243113m.jpg
    1938
  • /foto/59/59212m.jpg
    1938
  • /foto/59/59213m.jpg
    1938
  • /foto/135/135953m.jpg
    1938
  • /foto/7180/7180967m.jpg
    1940
  • /foto/4429/4429010m.jpg
    1942
  • /foto/5501/5501522m.jpg
    1942
  • /foto/5776/5776019m.jpg
    1943
  • /foto/7790/7790265m.jpg
    1945
  • /foto/364/364324m.jpg
    1945 - 1947
  • /foto/6559/6559964m.jpg
    1945 - 1947
  • /foto/36/36665m.jpg
    1945 - 1948
  • /foto/59/59833m.jpg
    1945 - 1948
  • /foto/13/13452m.jpg
    1945 - 1955
  • /foto/422/422823m.jpg
    1946
  • /foto/422/422826m.jpg
    1946
  • /foto/5682/5682536m.jpg
    1946
  • /foto/217/217496m.jpg
    1946 - 1948
  • /foto/4436/4436073m.jpg
    1946 - 1948
  • /foto/3912/3912763m.jpg
    1947
  • /foto/5651/5651590m.jpg
    1947
  • /foto/5701/5701269m.jpg
    1947
  • /foto/310/310359m.jpg
    1947
  • /foto/8/8592m.jpg
    1947 - 1962
  • /foto/207/207928m.jpg
    1948
  • /foto/413/413815m.jpg
    1948
  • /foto/3518/3518051m.jpg
    1948
  • /foto/3735/3735494m.jpg
    1948
  • /foto/365/365351m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/4517/4517399m.jpg
    1953
  • /foto/318/318957m.jpg
    1953 - 1955
  • /foto/4520/4520356m.jpg
    1954
  • /foto/357/357843m.jpg
    1954 - 1955
  • /foto/205/205239m.jpg
    1955
  • /foto/4517/4517378m.jpg
    1955
  • /foto/5889/5889635m.jpg
    1955
  • /foto/5890/5890222m.jpg
    1955
  • /foto/305/305335m.jpg
    1955
  • /foto/6455/6455191m.jpg
    1955 - 1956
  • /foto/8/8723m.jpg
    1955 - 1958
  • /foto/234/234306m.jpg
    1956
  • /foto/372/372484m.jpg
    1956
  • /foto/7/7996m.jpg
    1956 - 1960
  • /foto/233/233916m.jpg
    1957
  • /foto/234/234486m.jpg
    1957
  • /foto/234/234668m.jpg
    1957
  • /foto/237/237945m.jpg
    1957
  • /foto/3901/3901691m.jpg
    1957
  • /foto/5682/5682004m.jpg
    1957
  • /foto/7001/7001152m.jpg
    1957
  • /foto/4007/4007557m.jpg
    1957 - 1958
  • /foto/3905/3905891m.jpg
    1958
  • /foto/3943/3943272m.jpg
    1958
  • /foto/3905/3905893m.jpg
    1958
  • /foto/184/184697m.jpg
    1959
  • /foto/5768/5768562m.jpg
    1959 - 1960
  • /foto/8112/8112811m.jpg
    1959 - 1960
  • /foto/3906/3906957m.jpg
    1960
  • /foto/352/352958m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/5805/5805765m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/5971/5971502m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/30/30149m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/349/349520m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/355/355713m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/3196/3196791m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/3951/3951790m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/4084/4084989m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/408/408581m.jpg
    1961
  • /foto/441/441002m.jpg
    1961
  • /foto/5971/5971770m.jpg
    1961
  • /foto/333/333884m.jpg
    1961
  • /foto/5771/5771439m.jpg
    1961 - 1962
  • /foto/68/68589m.jpg
    1962
  • /foto/390/390763m.jpg
    1962
  • /foto/425/425077m.jpg
    1962
  • /foto/4036/4036720m.jpg
    1962
  • /foto/4266/4266376m.jpg
    1962
  • /foto/4431/4431633m.jpg
    1962
  • /foto/6067/6067248m.jpg
    1962
  • /foto/3525/3525131m.jpg
    1962 - 1963
  • /foto/4270/4270551m.jpg
    1962 - 1965
  • /foto/436/436118m.jpg
    1963
  • /foto/3325/3325655m.jpg
    1963
  • /foto/3325/3325829m.jpg
    1963
  • /foto/293/293694m.jpg
    1963
  • /foto/293/293878m.jpg
    1963
  • /foto/293/293879m.jpg
    1963
  • /foto/3884/3884194m.jpg
    1963 - 1968
  • /foto/305/305947m.jpg
    1963 - 1970
  • /foto/39/39467m.jpg
    1964
  • /foto/87/87471m.jpg
    1964
  • /foto/87/87472m.jpg
    1964
  • /foto/107/107329m.jpg
    1964
  • /foto/440/440249m.jpg
    1964
  • /foto/5805/5805755m.jpg
    1964
  • /foto/6072/6072106m.jpg
    1964
  • /foto/6436/6436106m.jpg
    1964
  • /foto/6617/6617765m.jpg
    1964
  • /foto/423/423467m.jpg
    1965
  • /foto/3681/3681153m.jpg
    1965
  • /foto/5593/5593144m.jpg
    1965
  • /foto/422/422621m.jpg
    1965
  • /foto/413/413623m.jpg
    1965
  • /foto/3878/3878888m.jpg
    1965 - 1967
  • /foto/352/352959m.jpg
    1965 - 1970
  • /foto/3785/3785495m.jpg
    1965 - 1970
  • /foto/7226/7226935m.jpg
    1965 - 1970
  • /foto/422/422590m.jpg
    1966
  • /foto/5637/5637311m.jpg
    1966
  • /foto/6472/6472234m.jpg
    1966
  • /foto/293/293880m.jpg
    1966
  • /foto/3525/3525288m.jpg
    1966
  • /foto/3525/3525297m.jpg
    1966
  • /foto/3525/3525701m.jpg
    1966
  • /foto/3525/3525712m.jpg
    1966
  • /foto/3525/3525744m.jpg
    1966
  • /foto/3525/3525777m.jpg
    1966
  • /foto/6457/6457154m.jpg
    1966
  • /foto/7/007030m.jpg
    1966
  • /foto/3931/3931402m.jpg
    1967
  • /foto/4066/4066768m.jpg
    1967
  • /foto/13/13124m.jpg
    1967 - 1969
  • /foto/12/12771m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/12/12798m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/12/12845m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/12/12850m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/12/12851m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/12/12852m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/13/13091m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/13/13093m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/13/13096m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/13/13154m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/13/13171m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/13/13172m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/13/13290m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/13/13426m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/174/174816m.jpg
    1967 - 1972
  • /foto/4036/4036684m.jpg
    1968
  • /foto/6066/6066545m.jpg
    1968
  • /foto/6153/6153607m.jpg
    1968
  • /foto/6282/6282499m.jpg
    1968
  • /foto/185/185217m.jpg
    1968
  • /foto/4673/4673670m.jpg
    1968 - 1969
  • /foto/314/314952m.jpg
    1968 - 1970
  • /foto/450/450530m.jpg
    1969
  • /foto/3236/3236264m.jpg
    1969
  • /foto/6066/6066389m.jpg
    1969
  • /foto/6072/6072108m.jpg
    1969
  • /foto/6072/6072274m.jpg
    1969
  • /foto/7882/7882709m.jpg
    1969
  • /foto/367/367983m.jpg
    1969 - 1974
  • /foto/367/367990m.jpg
    1969 - 1974
  • /foto/3319/3319197m.jpg
    1970
  • /foto/3466/3466227m.jpg
    1970
  • /foto/7857/7857993m.jpg
    1970
  • /foto/83/83466m.jpg
    1970
  • /foto/166/166140m.jpg
    1970 - 1974
  • /foto/306/306600m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/306/306670m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/5971/5971575m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/6620/6620996m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/135/135868m.jpg
    1970 - 1978
  • /foto/135/135872m.jpg
    1970 - 1978
  • /foto/135/135875m.jpg
    1970 - 1978
  • /foto/135/135884m.jpg
    1970 - 1978
  • /foto/253/253513m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/409/409053m.jpg
    1971
  • /foto/3248/3248131m.jpg
    1972
  • /foto/5535/5535572m.jpg
    1972
  • /foto/3619/3619888m.jpg
    1972 - 1974
  • /foto/5743/5743410m.jpg
    1973
  • /foto/251/251438m.jpg
    1973
  • /foto/3706/3706525m.jpg
    1973 - 1975
  • /foto/6605/6605823m.jpg
    1973 - 1975
  • /foto/6591/6591743m.jpg
    1974
  • /foto/233/233021m.jpg
    1974
  • /foto/5738/5738413m.jpg
    1975
  • /foto/40/40420m.jpg
    1975 - 1976
  • /foto/271/271026m.jpg
    1975 - 1978
  • /foto/3344/3344865m.jpg
    1975 - 1980
  • /foto/6401/6401560m.jpg
    1975 - 1980
  • /foto/6744/6744511m.jpg
    1975 - 1980
  • /foto/6617/6617415m.jpg
    1976
  • /foto/316/316117m.jpg
    1977
  • /foto/6206/6206677m.jpg
    1977
  • /foto/5945/5945424m.jpg
    1978
  • /foto/6362/6362761m.jpg
    1978 - 1980
  • /foto/439/439662m.jpg
    1978 - 1989
  • /foto/242/242386m.jpg
    1979
  • /foto/6066/6066434m.jpg
    1979
  • /foto/7169/7169782m.jpg
    1979
  • /foto/110/110198m.jpg
    1980
  • /foto/110/110201m.jpg
    1980
  • /foto/64/64924m.jpg
    1980
  • /foto/6363/6363379m.jpg
    1980
  • /foto/5804/5804974m.jpg
    1980
  • /foto/1/001484m.jpg
    1980 - 1984
  • /foto/4853/4853787m.jpg
    1980 - 1985
  • /foto/398/398547m.jpg
    1980 - 1986
  • /foto/65/65149m.jpg
    1981
  • /foto/6021/6021874m.jpg
    1981 - 1982
  • /foto/324/324934m.jpg
    1981 - 1983
  • /foto/259/259834m.jpg
    1982
  • /foto/258/258625m.jpg
    1982
  • /foto/312/312402m.jpg
    1982
  • /foto/206/206550m.jpg
    1983
  • /foto/206/206554m.jpg
    1983
  • /foto/206/206560m.jpg
    1983
  • /foto/7329/7329660m.jpg
    1983
  • /foto/7329/7329688m.jpg
    1983
  • /foto/61/61401m.jpg
    1984
  • /foto/3405/3405424m.jpg
    1984
  • /foto/3902/3902140m.jpg
    1985
  • /foto/8163/8163247m.jpg
    1985 - 1989
  • /foto/7788/7788489m.jpg
    1985 - 1990
  • /foto/7788/7788496m.jpg
    1985 - 1990
  • /foto/6595/6595578m.jpg
    1987
  • /foto/378/378390m.jpg
    1988
  • /foto/358/358798m.jpg
    1989
  • /foto/358/358799m.jpg
    1989
  • /foto/6724/6724926m.jpg
    1989
  • /foto/281/281591m.jpg
    1989
  • /foto/281/281593m.jpg
    1989
  • /foto/6600/6600430m.jpg
    1992
  • /foto/315/315873m.jpg
    1993 - 1994
  • /foto/387/387866m.jpg
    1994
  • /foto/388/388697m.jpg
    1994
  • /foto/3450/3450831m.jpg
    1996
  • /foto/5176/5176867m.jpg
    1996
  • /foto/7730/7730504m.jpg
    1996
  • /foto/3706/3706344m.jpg
    1997
  • /foto/3706/3706352m.jpg
    1997
  • /foto/3809/3809904m.jpg
    1997
  • /foto/13/13578m.jpg
    1997
  • /foto/53/53875m.jpg
    1997
  • /foto/67/67058m.jpg
    1997
  • /foto/129/129517m.jpg
    1997
  • /foto/3347/3347412m.jpg
    1997
  • /foto/5567/5567092m.jpg
    1997
  • /foto/4/004899m.jpg
    1997
  • /foto/4/004900m.jpg
    1997
  • /foto/19/19062m.jpg
    1997
  • /foto/312/312974m.jpg
    1997
  • /foto/6747/6747518m.jpg
    1997
  • /foto/6747/6747520m.jpg
    1997
  • /foto/325/325102m.jpg
    1999
  • /foto/325/325105m.jpg
    1999
  • /foto/325/325107m.jpg
    1999
  • /foto/325/325110m.jpg
    1999
  • /foto/334/334015m.jpg
    1999
  • /foto/295/295704m.jpg
    1999
  • /foto/4/004383m.jpg
    2000
  • /foto/4/004395m.jpg
    2000
  • /foto/380/380736m.jpg
    2001
  • /foto/298/298018m.jpg
    2001
  • /foto/3/003730m.jpg
    2002
  • /foto/4/004487m.jpg
    2004
  • /foto/12/12151m.jpg
    2004
  • /foto/17/17844m.jpg
    2004
  • /foto/32/32685m.jpg
    2005
  • /foto/295/295287m.jpg
    2005
  • /foto/47/47137m.jpg
    2005
  • /foto/105/105647m.jpg
    2006
  • /foto/105/105648m.jpg
    2006
  • /foto/131/131699m.jpg
    2006
  • /foto/135/135185m.jpg
    2006
  • /foto/135/135628m.jpg
    2006
  • /foto/140/140177m.jpg
    2006
  • /foto/140/140258m.jpg
    2006
  • /foto/140/140262m.jpg
    2006
  • /foto/85/85568m.jpg
    2006
  • /foto/85/85381m.jpg
    2006
  • /foto/108/108342m.jpg
    2006
  • /foto/96/96920m.jpg
    2006
  • /foto/96/96923m.jpg
    2006
  • /foto/6591/6591095m.jpg
    2006
  • /foto/5607/5607484m.jpg
    2006
  • /foto/113/113993m.jpg
    2006
  • /foto/126/126706m.jpg
    2007
  • /foto/126/126707m.jpg
    2007
  • /foto/130/130372m.jpg
    2007
  • /foto/130/130375m.jpg
    2007
  • /foto/146/146996m.jpg
    2007
  • /foto/150/150333m.jpg
    2007
  • /foto/174/174848m.jpg
    2007
  • /foto/149/149671m.jpg
    2007
  • /foto/169/169338m.jpg
    2007
  • /foto/6379/6379641m.jpg
    2007
  • /foto/5936/5936017m.jpg
    2008
  • /foto/5936/5936022m.jpg
    2008
  • /foto/7281/7281213m.jpg
    2008
  • /foto/7281/7281235m.jpg
    2008
  • /foto/215/215929m.jpg
    2008
  • /foto/5732/5732580m.jpg
    2008
  • /foto/223/223769m.jpg
    2008
  • /foto/268/268410m.jpg
    2009
  • /foto/268/268412m.jpg
    2009
  • /foto/268/268413m.jpg
    2009
  • /foto/308/308731m.jpg
    2009
  • /foto/308/308737m.jpg
    2009
  • /foto/316/316024m.jpg
    2010
  • /foto/320/320231m.jpg
    2010
  • /foto/321/321685m.jpg
    2010
  • /foto/322/322130m.jpg
    2010
  • /foto/367/367485m.jpg
    2011
  • /foto/373/373794m.jpg
    2011
  • /foto/378/378282m.jpg
    2011
  • /foto/405/405988m.jpg
    2011
  • /foto/421/421796m.jpg
    2011
  • /foto/6894/6894899m.jpg
    2012
  • /foto/3685/3685250m.jpg
    2013
  • /foto/3685/3685257m.jpg
    2013
  • /foto/3877/3877951m.jpg
    2013
  • /foto/4230/4230198m.jpg
    2013
  • /foto/4291/4291197m.jpg
    2013
  • /foto/4251/4251887m.jpg
    2013
  • /foto/4672/4672106m.jpg
    2014
  • /foto/5495/5495336m.jpg
    2014
  • /foto/4714/4714005m.jpg
    2014
  • /foto/4746/4746136m.jpg
    2014
  • /foto/5030/5030242m.jpg
    2014
  • /foto/5030/5030245m.jpg
    2014
  • /foto/5635/5635367m.jpg
    2015
  • /foto/7514/7514558m.jpg
    2015
  • /foto/5985/5985371m.jpg
    2016
  • /foto/5991/5991610m.jpg
    2016
  • /foto/6250/6250939m.jpg
    2016
  • /foto/6342/6342611m.jpg
    2016
  • /foto/6342/6342623m.jpg
    2016
  • /foto/6342/6342632m.jpg
    2016
  • /foto/7339/7339574m.jpg
    2016
  • /foto/6382/6382430m.jpg
    2016
  • /foto/6575/6575789m.jpg
    2017
  • /foto/6602/6602290m.jpg
    2017
  • /foto/6620/6620817m.jpg
    2017
  • /foto/6620/6620819m.jpg
    2017
  • /foto/6620/6620820m.jpg
    2017
  • /foto/6632/6632115m.jpg
    2017
  • /foto/6632/6632146m.jpg
    2017
  • /foto/6666/6666209m.jpg
    2017
  • /foto/6742/6742679m.jpg
    2017
  • /foto/6742/6742680m.jpg
    2017
  • /foto/6933/6933391m.jpg
    2017
  • /foto/7005/7005876m.jpg
    2017
  • /foto/7242/7242347m.jpg
    2018
  • /foto/7242/7242356m.jpg
    2018
  • /foto/7242/7242383m.jpg
    2018
  • /foto/7242/7242395m.jpg
    2018
  • /foto/7748/7748513m.jpg
    2018
  • /foto/7337/7337688m.jpg
    2018
  • /foto/7362/7362194m.jpg
    2018
  • /foto/7375/7375805m.jpg
    2018
  • /foto/7382/7382112m.jpg
    2018
  • /foto/7402/7402646m.jpg
    2018
  • /foto/7510/7510912m.jpg
    2018
  • /foto/7685/7685377m.jpg
    2018
  • /foto/7969/7969159m.jpg
    2019
  • /foto/8230/8230219m.jpg
    2019

Zbiory prywatne BACC

Poprzednie: Pałac (zamek) Nowy Kościół (dawny) Strona Główna Następne: Kamienica nr 22


kudelin | 2006-03-18 00:16:54
Moze ciut zmniejszyc?
Gość: | 2006-03-18 01:01:12
E tam,wydaje mi sie ze tak jest dobrze
AM | 2006-03-18 01:03:36
SUPER!!
piter | 2006-03-18 01:10:43
Co wtedy mówiono?Głosem Przywódcy,,Tuwarzysze ubywatele,ludu pracujący...dalej nic nie piszę:)))
Gość: | 2006-03-18 01:46:20
Qrcze, masz te skojarzenia ;-) wlasnie Gomulka mi sie przypomnial...
FM | 2006-03-18 08:42:36
Porządku pilnowano nawet na dachach.
BACC | 2006-03-18 02:12:19
A na daszku anioł stróż tych dusz
B.Olczyk | 2007-10-02 21:31:30
... a jeszcze inni pilnowali z kosza na słupie, z okien "zaprzyjaźnionych" obywateli, hoteli i dachów sąsiednich budynków. Ot, niebo... :)
Ilek | 2007-10-02 21:35:42
Toc to nie pochod pierwszomajowy a kolejka po lody... :)
B.Olczyk | 2007-10-03 00:18:04
Ciekawy zbieg... :)) W tamtym okresie, kiedy się dostało "pałą" przez plecy, określało się to często mianem; ... "sprzedał mi loda"... Milicja miała (od jakiegoś okresu) pałki malowane na biało... :)))
ewa j. | 2007-10-03 06:08:45
Z ostatnich komentarzy wyszłaby piękna książka )
B.Olczyk | 2007-10-03 15:42:27
Kto by chciał ją wydać ... :)(
Neo[EZN] | 2006-03-18 09:53:27
Nie zmniejszać.
yoolek | 2006-03-18 13:30:28
Super. A gliniarz stoi na słynnym baraku Krutego (kiedys najlepszy lody w tej czesci Jevropy)
BACC | 2006-03-18 16:12:42
Wydaje mi się, że najsłynniejsze lody to były w tych barakach bliżej dworca, tam była cukiernia, yu chyba nie.
AM | 2006-03-18 18:51:41
kasaty? chyba byly najlepsze to bylo gdzies na skrzyzowaniu Powstancow i Pilsudzkiego (mowie o tym co bylo 30lat temu)
piter | 2006-03-18 19:32:41
Chodzi o Ambrozję?Zgadzam się,ale były też pyszne na Komandorskiej.
BACC | 2006-03-19 20:57:12
A więc co było w tych budkach w tych latach?
TadPiotr | 2006-03-19 21:12:38
W tej budce, tuż przy budynku, były właśnie lody, pani Kruty. Kolejki stały do Komandorskiej za nimi. Później kazali jej się przenieść, bo ruch wstrzymywała !, na Komandorską. I chyba odsprzedała tym, którzy teraz tam są. Kruta miała bajkowe wyposażenie, takie stare. Pozostałe sklepiki: nie pamiętam. CHyba jakieś torebki, jakieś bibeloty. Lody pamięta się do końca życia.
AM | 2006-03-20 00:43:43
przypomina mi sie jakas galanteria skorzana
teresa, teresa kozlowski | 2007-10-03 00:14:17
Cos mi sie zdaje, ze te lody mozna bylo zjesc przy wejsciu do kina "Slask" (40 lat temu ?).
wito-Administrator | 2006-06-07 12:49:19
Lody pamiętamy z tamtych czasów, szło się na lody , zakupy zabawek, do wesołego miasteczka a rodzice pewnie zapamiętali, gdzie co można było kupić "do życia". Tak było.
BACC | 2006-06-16 00:53:20
Panią Krutę wykończyli domiarami podatkowymi. Podobno wyniosła się do Kamiennej Góry.
piter | 2006-06-16 22:27:32
Bo tutaj jest jak jest...
fredrus | 2006-06-17 20:22:31
Te pochody w pozniejszych latach chodzily w odwrotnym kierunku, a trybuna znajdowala sie na pl. PKWN Jesli chodzi o lody, to faktycznie, kolejka byla dluga, ale sie szybko posuwala, bo tam cos ok. 10-ciu pan nakladalo lody, Ta lodziarnia zwykle w upalne dni, otwarta byla do polnocy, a jak sie tam poszlo na godzine przed zamknieciem, to dawli trzy razy wiecej lodow niz sie zaplacilo
teresa, teresa kozlowski | 2006-06-18 19:01:26
I nikt mi nie powiedzial od tych dodatkowych lodach !
fredrus | 2006-06-19 17:00:44
No wiesz....ja ciebie wtedy nie znalem:)
diag | 2007-10-16 00:02:26
Zmiana kierunku pochodu = zmiana kierunku polityki.
mar | 2007-10-13 16:45:45
Najlepsze lody to były w baraczku przy Komandorskiej.Tam stały ogromne kolejki!
piter | 2007-10-14 00:20:47
I zgadza się.Zobacz,proszę na mój wcześniejszy post.Jednak po lody do termosu chodziłem do ,,AmbrozjI" :)))
teresa, teresa kozlowski | 2007-10-14 15:14:02
To juz pozniejsza historia.
mar | 2007-10-14 17:35:18
Chyba nie taka późniejsz historia,bo pawilonik cukierniczy na Komandorskiej powstał 1968 r.www.tichy.pl
Danuta B. | 2007-10-14 18:59:51
Trudno polemizować w sprawie smaku, dziś, kto wie czy by nam smakowały. Jednak spróbuję uporządkować le lodziarnie wedle mojej pamięci - pierwsze, najlepsze lody były w baraczku vis a vis NOTu u p. Kruty. Były to lody serwowane w gałkach, wytwarzano kilka smaków. Gałka kosztowała 1 zł. Mama zawsze jadła za piątkę w waflowym kubeczku, ja dostawałam dwie lub trzy kulki do takiej waflowej muszelki.
Lody na Komandorskiej wcale nie były lepsze, ale serwowane były z większym rozmachem i bajerami. Można było zjeść po ludzku, na miejscu z talerzyka, dodawano owoce, polewy itp. Pierwszy powiew wielkiego świata. Ambrozja to już inna epoka...
teresa, teresa kozlowski | 2007-10-15 22:22:14
Kiedy otwarto lodziarnie na Komandorskiej ?
mar | 2007-10-15 22:49:17
www.tichy.pl
BACC | 2007-10-15 22:38:41
Tak, to prawidłowo uporządkowane lodziarnie. Przypomniałem sobie, że na Komandorskiej były takie plastikowe żetony z dziurką w środku, w różnych kolorach. A jak była strasznie długa kolejka, to ja szedłem na lody na Zielińskiego, przy Szkole Elektronicznej, tam nie było kolejek.
mar | 2007-10-14 17:38:37
No tak.Przepraszam.Zdjęcie jest z wcześniejszego okresu.