MENU
Przedział maszynisty elektrycznego wagonu motorowego ET 89 Karkonosz, a obok niego wejście dla pasażerów. Rübezahl będący wyrobem zakładów Linke- Hoffmann Werke był, jak rzadko który, produktem wybitnie dolnośląskim. Przeglądając dziesiątki jego zdjęć pomyślałem sobie, że był tak biedny, jak biedne były tereny, które przemierzał. Zdjęcie jest z 1927 r.

Dodał: Festung° - Data: 2006-02-04 22:37:23 - Odsłon: 3853
Rok 1927

Moose - Administrator°: Elektr. jednostka ET 89, potocznie zwana "Rübezahl" (Liczyrzepa), pojawiła się na szynach w 1926 r. i kursowała głównie na trasie J.Gora - Szkl. Poreba-Korzeniow (Polaun/Czechy). Doczepiano do niej zwykle 3 wagony. Zestawiano także składy z 6 wagonów i 2 jednostek. W Szkl. Porebie-Huta odbywało się rozczłonkowanie składu i stąd do Czech ET 89 zwykle gnała w pojedynkę. Więcej zdjęć i szczegółowy opis w "die Zackenbahn" pod [vrz]

  • /foto/61/61802m.jpg
    1905 - 1930
  • /foto/66/66658m.jpg
    1927
  • /foto/67/67992m.jpg
    1927
  • /foto/61/61813m.jpg
    1927 - 1933
  • /foto/338/338548m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/339/339151m.jpg
    1934 - 1941
  • /foto/66/66661m.jpg
    2000

Czeska strona internetowa- 90 lat kolei elektrycznych na Śląsku www.tiscali.cz

Poprzednie: ET 89 Rübezahl Strona Główna Następne: Panoramy Jeleniej Góry


her2 | 2006-12-20 22:15:42
Nie rozumiem ostatniej uwagi, ET89 wcale nie wydaje mi się "biedny", jego spartańskie wyposażenie wynika po prostu z okresu produkcji, to przecież rok 1927. Wprowadzone do ruchu parę lat później ET25, ET31 i ET51, wyposażone były i prezentowały się o niebo lepiej, niż jeżdżące tam współcześnie, faktycznie biedne pojazdy PKP. A tereny przemierzane niegdyś przez Rübezahla, naprawdę upadły po roku 1945.