Przemysłowa spalinowa lokomotywa manewrowa typu Ls-60, zaprojektowana w Fabloku, przeznaczona była do przetaczania lekkich składów wagonów. Napędzana była przez czterocylindrowy silnik diesla o mocy 60 KM z przekładnią mechaniczną. Prędkość maksymalna: 11 km/h. Długość całkowita: 6 m, masa - 15,5 t. Została wyprodukowana w zielonogórskim „Zastalu” w 1966 r. W latach 1966-2000 była eksploatowana w gdańskim browarze, w którym ciągnęła wagony ze słodem. Po upadku browaru w 2000 r. była przeznaczona ...
Przemysłowa spalinowa lokomotywa manewrowa typu Ls-60, zaprojektowana w Fabloku, przeznaczona była do przetaczania lekkich składów wagonów. Napędzana była przez czterocylindrowy silnik diesla o mocy 60 KM z przekładnią mechaniczną. Prędkość maksymalna: 11 km/h. Długość całkowita: 6 m, masa - 15,5 t. Została wyprodukowana w zielonogórskim „Zastalu” w 1966 r. W latach 1966-2000 była eksploatowana w gdańskim browarze, w którym ciągnęła wagony ze słodem. Po upadku browaru w 2000 r. była przeznaczona na złom. Dzięki zaangażowaniu różnych środowisk zielonogórskich została w 2004 r. sprowadzona do Zielonej Góry i wystawiona na WOŚP. Została wylicytowana i zakupiona za 9'000 zł przez ówczesnego posła Kazimierza Pańtaka i przedsiębiorcę Marka Isańskiego, po czym trafiła na pl. Kolejarza. W 2010 r. trwały przymiarki do przeniesienia jej do Parku Kolei Szprotawskiej, ale pomysłu nie zrealizowano.
(jawc & Popski)
Show more
Show less