MENU
Salon Lotniczy Wrocław 1959 MIG 17 w całej okazałości i na środku ogrodzonego placu wystawy

Dodał: Altos° - Data: 2006-01-24 22:27:37 - Odsłon: 2235
13 września 1959

Wrocławski Salon Lotniczy uroczyście otwarto w dniu 13 września 1959 roku. Podczas inauguracji na lotnisku klubowym zgromadziło sie 200 tysięcy osób. Samo otwarcie zostało porzedzone cywilnymi i wojskowymi pokazami lotniczymi.
b/h/2008

  • /foto/11/11458m.jpg
    1959
  • /foto/44/44924m.jpg
    1959
  • /foto/44/44925m.jpg
    1959
  • /foto/44/44926m.jpg
    1959
  • /foto/44/44927m.jpg
    1959
  • /foto/179/179722m.jpg
    1959
  • /foto/179/179725m.jpg
    1959
  • /foto/36/36255m.jpg
    1959
  • /foto/65/65189m.jpg
    1959
  • /foto/65/65190m.jpg
    1959
  • /foto/65/65191m.jpg
    1959
  • /foto/65/65193m.jpg
    1959
  • /foto/65/65201m.jpg
    1959
  • /foto/65/65202m.jpg
    1959
  • /foto/65/65204m.jpg
    1959
  • /foto/65/65206m.jpg
    1959
  • /foto/65/65207m.jpg
    1959

zbiory Włodka Ruśkiewicza

Poprzednie: Folwark przypałacowy (dawny) Strona Główna Następne: Folwark przypałacowy (dawny)


Altos | 2006-01-30 15:28:59
MiG-17 – radziecki samolot myśliwski. Służył w lotnictwie wielu krajów świata. Historia rozwoju Historia rozwoju Samolot powstał w 1949, a pierwszy prototyp oblatano w 1950. Pierwszą wersją produkcyjną był różniący się od prototypu silnikiem MiG-17F, nastepnie wprowadzono wersje przechwytujące wyposażone w radar - MiG-17PF oraz w radar i możliwość przenoszenia pocisków naprowadzanych radarowo - MiG-17PFU. Od 1956 produkowano go również w Polsce jako Lim-5. Produkowano również MiG-17PF jako Lim-5P. W 1963 polscy inżynierowie opracowali wersję rozwojową Lim-6bis wyposażoną w wysięgniki na dodatkowe, podwieszane uzbrojenie oraz spadochron hamujący. Zmieniło się również przeznaczenie – nowa maszyna miała pełnić funkcję samolotu szturmowego. Na jego bazie powstała wersja rozpoznawcza Lim-6bisR. Limy-6 powstałe w wyniku przebudowy Limów-5P otrzymały oznaczenie Lim-6M. Samoloty eksportowane do Chin otrzymały oznaczenie J-4, zaś produkowane w Chinach J-5. Chińczycy opracowali również wersję dwumiejscową JJ-5 eksporotwaną do innych krajów pod oznaczeniem FT-5. Opis konstrukcji Konstrukcja półskorupowa, z duraluminium, podwozie trójpodporowe, z kółkiem przednim, howane. Kabina hermetyzowana z fotelem wyrzucanym. Stałe zbiorniki paliwa zarówno w kadłubie jak i w skrzydłach. Samolot (poza chińską wersją JJ-5) jednomiejscowy. Dane taktyczno-techniczne Rozpiętość - 9,63 m Długość - 11,26 m Wysokość - 3,8 m Powierzchnia nośna - 22,6 m² Masa własna - 4 100 kg
Altos | 2006-01-30 15:31:52
Dane taktyczno-techniczne Rozpiętość - 9,63 m Długość - 11,26 m Wysokość - 3,8 m Powierzchnia nośna - 22,6 m² Masa własna - 4 100 kg Masa użyteczna - 2 000 kg Masa całkowita - 6 100 kg Prędkość max. - 1 145 km/h Prędkość przel. - 690 km/h Prędkość min. - 180 km/h Wznoszenie - 65 m/s Pułap - 16 600 m Zasięg - 1 300 km (1 930 km) Zapas paliwa - 1 530 l Uzbrojenie podstawowe: • 1 działko 37 mm N-37 • 2 działka 23 mm NR-23 • 2 zasobniki na PR lub • 2 bomby po 100 kg lub • 2 zbiorniki podwieszane po 400 l (zwiększające zasięg do 1 930 km) Uzbrojenie LiM-6M: • 3 działka 23 mm NR-23