Próby budowy wodolotów podejmowano także w Polsce, czego efektem była konstrukcja z 1966 roku, Zryw – 1, której konstruktorem był Lech Kobyliński (2 silniki o mocy 1200 KM miały pozwalać na rozwinięcie prędkości 70 km/h, 75 pasażerów, kadłub ze stopów lekkich). Właścicielem statku była firma PP "Żegluga Szczecińska". Ze względu na częste awarie tego statku, jego eksploatacja, mimo bardzo dużego zainteresowania turystów przynosiła firmie straty. Kiedy i gdzie jednostka została zezłomowana nie udało ...
Próby budowy wodolotów podejmowano także w Polsce, czego efektem była konstrukcja z 1966 roku, Zryw – 1, której konstruktorem był Lech Kobyliński (2 silniki o mocy 1200 KM miały pozwalać na rozwinięcie prędkości 70 km/h, 75 pasażerów, kadłub ze stopów lekkich). Właścicielem statku była firma PP "Żegluga Szczecińska". Ze względu na częste awarie tego statku, jego eksploatacja, mimo bardzo dużego zainteresowania turystów przynosiła firmie straty. Kiedy i gdzie jednostka została zezłomowana nie udało się ustalić. /SyG/
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||||||||