MENU
Pociąg osobowy z lokomotywą Tkt48-67 relacji Kłodzko - Stronie Śląskie nieopodal Radochowa.

Dodał: stemac° - Data: 2005-12-22 17:37:30 - Odsłon: 3786
30 czerwca 1984

Kolej Doliny Białej Lądeckiej budowano w latach 1894-1897. Otwarcie linii miało miejsce w dniu 14 listopada 1897 r. Linia, pomimo drugorzędnego znaczenia (jednotorowa, niezelektryfikowana) przez wiele lat służyła ożywieniu gospodarczemu wschodniej części Ziemi Kłodzkiej. Linię cechował spójny i unikalny na skalę Dolnego Śląska zespół architektoniczny dworców zbudowanych w konstrukcji ryglowej. Ruch osobowy prowadzono na linii pociągami do 15 marca 2004 r., do czerwca 2005 r. funkcjonowała autobusowa komunikacja zastępcza. Ruch towarowy na odcinku do Stronia Śl. zawieszono 22 sierpnia 2007 r., obecnie linia ma status bocznicy czynnej do kamieniołomów w Ołdrzychowicach (ostatnio ponownie wykorzystywana po budowie zakładu przeróbki kamienia w Romanowie). Za Trzebieszowicami linia jest nieprzejezdna - pojawiły ubytki w torowisku, co bardzo źle rokuje możliwości przywrócenia ruchu na linii w przyszłości.

Historię linii można przeczytać w artykule Janusza Kućmina, który ukazał się w Pielgrzymach w 1997 r.

Kilometraż stacji (st.) i przystanków (po.) na linii 322 liczony od posterunku odgałęźnego Kłodzko Nowe (w nawiasie odległości wg niemieckiego kilometraża liczone od Kłodzka Głównego). Pogrubieniem zaznaczono stację węzłową, kursywą obiekty nieczynne/nieistniejące.
- , Kłodzko Główne, st., (km 0,00)
- , Kłodzko Miasto, po., (km 1,74)
...
- , Kłodzko Nowe, podg., km -2,553 (km 3,97)
- , Krosnowice Kłodzkie, po., km 0,000 (km 6,90)
- , Żelazno, po., km 3,509 (km 10,13)
- , Ołdrzychowice Kłodzkie, st., km 6,772 (km 13,37)
- , Ołdrzychowice SZKB, bszl., km 9,300
- , Trzebieszowice , po., km 12,221 (km 18,81)
- , Radochów , po. , km 15,349 (km 21,94)
- , Lądek Zdrój, st., km 18,724 (km 25,31)
- , Lądek Stójków , po., km 21,046 (km 27,63)
- , Stronie Śląskie, st., 24,323 (km 30,90)

  • /foto/6590/6590611m.jpg
    1887
  • /foto/6423/6423902m.jpg
    1900
  • /foto/371/371742m.jpg
    1900 - 1903
  • /foto/371/371382m.jpg
    1900 - 1904
  • /foto/100/100821m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/6470/6470168m.jpg
    1934
  • /foto/6470/6470185m.jpg
    1934
  • /foto/7809/7809605m.jpg
    1973
  • /foto/4599/4599906m.jpg
    1978
  • /foto/4599/4599907m.jpg
    1978
  • /foto/4600/4600056m.jpg
    1978
  • /foto/4600/4600057m.jpg
    1978
  • /foto/311/311625m.jpg
    2008
  • /foto/333/333491m.jpg
    2010
  • /foto/335/335702m.jpg
    2010
  • /foto/336/336489m.jpg
    2010
  • /foto/408/408275m.jpg
    2011
  • /foto/408/408277m.jpg
    2011
  • /foto/409/409300m.jpg
    2011
  • /foto/407/407974m.jpg
    2011
  • /foto/409/409567m.jpg
    2011
  • /foto/410/410600m.jpg
    2011
  • /foto/421/421663m.jpg
    2011
  • /foto/430/430129m.jpg
    2011
  • /foto/430/430130m.jpg
    2011
  • /foto/3420/3420667m.jpg
    2012
  • /foto/3420/3420710m.jpg
    2012
  • /foto/3498/3498185m.jpg
    2012
  • /foto/3786/3786353m.jpg
    2013
  • /foto/3786/3786365m.jpg
    2013
  • /foto/3786/3786393m.jpg
    2013
  • /foto/3786/3786973m.jpg
    2013
  • /foto/3787/3787011m.jpg
    2013
  • /foto/3787/3787020m.jpg
    2013
  • /foto/4322/4322035m.jpg
    2013
  • /foto/4306/4306711m.jpg
    2013
  • /foto/4323/4323155m.jpg
    2013
  • /foto/4323/4323158m.jpg
    2013
  • /foto/4344/4344540m.jpg
    2014
  • /foto/4391/4391844m.jpg
    2014
  • /foto/4446/4446422m.jpg
    2014
  • /foto/4454/4454758m.jpg
    2014
  • /foto/4454/4454780m.jpg
    2014
  • /foto/4454/4454900m.jpg
    2014
  • /foto/4472/4472085m.jpg
    2014
  • /foto/4472/4472135m.jpg
    2014
  • /foto/4475/4475101m.jpg
    2014
  • /foto/4497/4497346m.jpg
    2014
  • /foto/4527/4527790m.jpg
    2014
  • /foto/4527/4527863m.jpg
    2014
  • /foto/5195/5195260m.jpg
    2014
  • /foto/5202/5202441m.jpg
    2014
  • /foto/5202/5202442m.jpg
    2014
  • /foto/4548/4548299m.jpg
    2014
  • /foto/4552/4552579m.jpg
    2014
  • /foto/4814/4814715m.jpg
    2014
  • /foto/4876/4876600m.jpg
    2014
  • /foto/4876/4876601m.jpg
    2014
  • /foto/4876/4876612m.jpg
    2014
  • /foto/5109/5109301m.jpg
    2014
  • /foto/5127/5127609m.jpg
    2014
  • /foto/5286/5286513m.jpg
    2015
  • /foto/5286/5286514m.jpg
    2015
  • /foto/5307/5307657m.jpg
    2015
  • /foto/5312/5312488m.jpg
    2015
  • /foto/5312/5312498m.jpg
    2015
  • /foto/5312/5312508m.jpg
    2015
  • /foto/5320/5320317m.jpg
    2015
  • /foto/5320/5320318m.jpg
    2015
  • /foto/5321/5321269m.jpg
    2015
  • /foto/5321/5321859m.jpg
    2015
  • /foto/5309/5309639m.jpg
    2015
  • /foto/5311/5311319m.jpg
    2015
  • /foto/6566/6566673m.jpg
    2017
  • /foto/6566/6566676m.jpg
    2017
  • /foto/6575/6575464m.jpg
    2017
  • /foto/6575/6575502m.jpg
    2017
  • /foto/6595/6595089m.jpg
    2017
  • /foto/6577/6577138m.jpg
    2017
  • /foto/6586/6586147m.jpg
    2017
  • /foto/6588/6588120m.jpg
    2017
  • /foto/6613/6613436m.jpg
    2017
  • /foto/6962/6962639m.jpg
    2017
  • /foto/6962/6962640m.jpg
    2017
  • /foto/6962/6962641m.jpg
    2017
  • /foto/6989/6989764m.jpg
    2017
  • /foto/6989/6989765m.jpg
    2017
  • /foto/7055/7055811m.jpg
    2018
  • /foto/7071/7071826m.jpg
    2018
  • /foto/7071/7071827m.jpg
    2018
  • /foto/7072/7072544m.jpg
    2018
  • /foto/7244/7244589m.jpg
    2018
  • /foto/7244/7244590m.jpg
    2018

Jochen Vielhauer

Poprzednie: Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości Strona Główna Następne: Źródełko Gustava Freytaga


Dariusz_kr | 2013-04-18 21:00:42
Dokładnie jest to parowóz tendrzak serii Tkt48 z obsługującej tą linię parowozowni Kłodzko