MENU
Studium Korytarzowe rozbudowy/budowy autostrady A4 - arkusz II (Kostomłoty - Bielany Wroc. - Piskorzów).

Dodał: moose° - Data: 2020-03-06 22:55:30 - Odsłon: 4892
luty 2020

Studium Korytarzowe rozbudowy/budowy autostrady A4 uwzględnia cztery korytarze:

- Korytarz 1 – rozbudowa istniejącej autostrady od węzła Wrocław Wschód (bez węzła) do węzła Krzyżowa (bez węzła) o przekroju 2 x 3 pasy ruchu + pas awaryjny w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nową nitkę, rozbiórka starej nawierzchni (dwóch istniejących jezdni) i budowa w tym miejscu drugiej nowej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny); korytarz przedstawiono w jednym wariancie;

- Korytarz 2 – budowa autostrady A4 o przekroju 2 x 3 pasy ruchu + pas awaryjny, w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 na wysokości Kostomłotów i rozbudowa autostrady A4 po śladzie istniejącym na odc. Kostomłoty – Krzyżowa (zgodnie z korytarzem 1); korytarz przedstawiono w trzech wariantach;

- Korytarz 3 – budowa autostrady A4 o przekroju 2 x 3 pasy ruchu + pas awaryjny, w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa; korytarz przedstawiono w trzech wariantach.

- Korytarz północny (PŁN) – Budowa autostrady A4 o przekroju 2 x 3 pasy ruchu + pas awaryjny, w nowym korytarzu przebiegającym stroną północną na odcinku Wrocław – Krzyżowa; korytarz przedstawiono w trzech wariantach;

Studium korytarzowe uwzględnia budowę drogi ekspresowej S5 (kilka wariantów początku) -S8 (Sobótka) - Świdnica -S3 (Bolków); korytarz drogi ekspresowej S5 przedstawiono w trzech wariantach.

Zamawiający: GDDKiA, Wykonawca studium: WYG International , studium przygotowane w lutym 2020 r., opublikowane na stronie GDDKiA 5 marca 2020 r. Schematy w pełnym rozmiarze:
(moose)

  • /foto/8543/8543901m.jpg
    2020
  • /foto/8543/8543975m.jpg
    2020
  • /foto/8543/8543980m.jpg
    2020
  • /foto/8544/8544185m.jpg
    2020

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad www.gddkia.gov.pl

Poprzednie: Wnętrze kościoła Strona Główna Następne: Żywczańskie


Mmaciek | 2020-03-06 23:22:02
Jak dla mnie jedynym, sensownym rozwiązaniem jest rozbudowa istniejącej A4 (tj. korytarz 1). Wszystkie inne warianty to istne sc-fi, które wywindują koszty inwestycji, nie mówiąc o degradacji tych terenów (choć pod kątem ekonomicznym, dałoby to niezłego kopa wielu gminom).
moose | 2020-03-07 07:25:09
Remont A4 w jej obecnym korytarzu wywinduje koszty społeczne kilka razy wyżej niż budowa w nowym korytarzu. Zastanawiałeś się nad tym, że trzeba znieść i zbudować od nowa każdy wiadukt łączący przecież tereny na południe i północ od autostrady, albo np. co się stanie z przepustowością autostrady jeśli będzie remontowany jeden pas? To grozi paraliżem ekonomicznym regionu, nie wspominając o stratach w infrastrukturze miejsc, gdzie się przewali część tego ruchu. Szerzej należy na to patrzeć.
Mmaciek | 2020-03-07 12:42:42
Nie demonizowałbym tak przebudowy istniejącej A4 (choć to już nie pierwsza taka opinia z którą się spotykam). Paraliż i tak już jest, więc czasowe niedogodności związane z pracami budowlanymi nie wywrócą stołu do góry nogami. Wariant ten jest o tyle sensowny, że zakłada wpierw budowę nowej nitki, która da 4 pasy (3+awaryjny) i przejmie tymczasowo cały ruch. Mamy zatem sytuacje 1:1, z tym że będzie się po prostu jeździć wolniej. Budowa nowych wiaduktów nad funkcjonującą drogą to nie jest jakiś lot w kosmos. Przerabialiśmy już to choćby przy budowie AOW. Dlatego nie zgodzę się, że taki wariant wywinduje koszty. Raczej odwrotnie, jest to najtańsza koncepcja, gdyż kotytarz jest już gotowy. Każdy inny wariant niesie za sobą koszty wykupu gruntów, odszkodowań, niwelacji terenu etc.
Petroniusz | 2020-03-07 00:20:04 | edytowany: 2020-03-07 11:58:01
Ostro ale przyszłościowo. Za kilkadziesiąt lat taki Domasław będzie dzielnicą Wrocławia. Ale starą A4 bym zostawił jako drogę lokalną / dojazdową. Tylko czy Wrocław wymyśli jak usprawnić dojazd do miasta od południa? Korki na al. Karkonoskiej (od autostrady, przed skrzyżowaniem ze Zwycięską / Jeździecką) są bardzo męczące.
moose | 2020-03-07 07:29:39
Dobrze że przewidziano łącznik "stara A4" od wschodu do nowej S5 i dalej do S3, z pominięciem węzła Bielany. Oczywiście pozostawienie starej A4 jako np. S4 będzie jak najbardziej wskazane. Ja jestem za wariantem nowego korytarza, który ma szanse ożywić miejscowości, które teraz cierpią z powodu "wrocławiocentryzmu" inwestycji lokowanych np. na Bielanach, czy w Biskupicach, co też wpływa na promienistość ciągów logistycznych, a to z kolei blokuje drogi. Rozwój regionalny jako tworzenie hubów, wysp rozwoju gospodarczego, a nie tylko jednego centrum.
Danuta B. | 2020-03-07 10:26:57
Może być tak, że nim powstanie już będzie niewystarczająca. Jak z berlińskim lotniskiem, które prawie gotowe, a strażacy wciąż nowe wymagania stawiają. Zwiedzaliśmy budowę i mówiono, że ono JUŻ jest za małe dla miasta. Tu trochę zdjęć z 2016 r. .
MacGyver_74 | 2020-03-07 11:06:32
Poszerzenie obecnego przebiegu A4 niewiele da. Popatrzcie na trójpasmową A2 pod Poznaniem (o Warszawie nie wspominając), lub na katowicki odcinek A4. Nowy przebieg, oprócz pobudzenia gospodarczego kilku gmin, przejmie ruch tranzytowy. W razie jakichś utrudnień (wypadek, remont, itp.) na jednym z przebiegów, drugi będzie mógł przejąć część ruchu. Ponadto, przy przebudowie "starej" A4 do nowych standardów likwidacji uległ by węzeł Pietrzykowice, a przy standardzie "S" dopuszczone jest większe zagęszczenie węzłów.
Mmaciek | 2020-03-07 12:55:36
Mówisz tu o pewnym odcinku autostrady. Koncepcja zakłada 2 x 3+1 na 80-90 kilometrowej trasie.
MacGyver_74 | 2020-03-07 14:03:06
Oczywiście, lecz jest to odcinek najbardziej obciążony.
Mmaciek | 2020-03-07 14:12:42
Dlatego rozbudowa A4 musi koniecznie iść w parze z S5 via Świdnica i Świebodzice.
Mmaciek | 2023-03-26 11:04:30 | edytowany: 2023-03-26 11:06:44
Na początku marca zostały przedstawione wstępne wyniki Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla przebudowy A4. Analiza składa się z 4 kryteriów: technicznego, społecznego, ekonomicznego i środowiskowego. We wszystkich tych obszarach przebieg starym śladem został oceniony najwyżej. Drugie miejsce zajął wariant nowego śladu 2.1. Wiążące decyzje mają zapaść w kwietniu, choć wiele wskazuje na to, że wybrana zostanie koncepcja rozbudowy aktualnego korytarza A4.
MacGyver_74 | 2023-03-26 16:47:11
Czyli jak zwykle kierowców mają w d...e. Czeka nas kilka lat korków i objazdów, trzeba będzie wyburzyć wszystkie obiekty inżynieryjne na odcinku i ruch puścić jedna nitką...
Mmaciek | 2023-11-23 22:13:14
GDDKiA ogłosiła dzisiaj oficjalnie decyzję w sprawie rozbudowy autostrady A4 Legnica - Wrocław Wschód. Nowa trasa będzie przebiegać w istniejącym śladzie. "Obecną, dwujezdniową autostradę zastąpi nowa, z trzema pasami ruchu i pasem awaryjnym. Prace prowadzone będą przy utrzymaniu ruchu dwoma pasami w obu kierunkach, przebudowane zostaną węzły i powstaną nowe obiekty inżynierskie nad autostradą. Równolegle do istniejącej A4 powstanie nowa jezdnia, na którą zostanie przełożony ruch co umożliwi rozbiórkę starej nawierzchni i budowę nowej drugiej jezdni."
moose | 2023-11-23 22:23:23
No to trzeba zrobić solidną dokumentację mostów i wiaduktów na tym odcinku.
jawc | 2023-11-23 23:32:02
Oby tylko nie podpaść pod ustawę antyszpiegowską...
moose | 2023-11-23 23:39:03
Tym bardziej pośpiech wskazany.