MENU
Wrocławski Tramwaj linia nr.20

Dodał: mwro° - Data: 2005-10-25 22:38:32 - Odsłon: 4098
24 października 2005

Protram 204 WR As

204 WrAs to oznaczenie tramwaju wytwarzanego od roku 2004 w zakładach Protram we Wrocławiu. 204 WrAs to pierwszy po II wojnie światowej tramwaj wybudowany od podstaw we Wrocławiu.

Konstrukcja

Mimo że tramwaj podobny jest do modernizowanych wagonów typu Konstal 105Na, jest jednak zupełnie nową konstrukcją. Wyróżnia się on prostymi ścianami bocznymi, wklejanymi oknami i szerszymi drzwiami, czego efektem jest przestronna i prosta bryła. Napęd stanowią 4 silniki prądu przemiennego (asynchroniczne, stąd nazwa "As") zaopatrzone w układ falownikowy dający napięcie 400 V. Tramwaje posiadają połówkowe pantografy i wyświetlacze diodowe. Wnętrze zostało zreorganizowane poprzez zamontowanie dodatkowych poręczy i dodanie otwartych przestrzeni dla wózków. Motorniczy dysponuje klimatyzacją i ergonomicznym stanowiskiem pracy. Tramwaj jest monitorowany.

Eksploatacja
Tramwaje te kursują wyłącznie we Wrocławiu (stąd "Wr" w nazwie). Pierwszy skład został dostarczony tamtejszemu MPK w styczniu 2005 roku. Obecnie w ruchu znajduje się 8 wagonów, łączonych w dwuwagonowe składy (nr 2602+2601, 2604+2603, 2606+2605, 2608+2607). Docelowo planowana jest dostawa 20 wagonów tego typu..

Dane techniczne:
Długość - 13500 mm
Szerokość - 2355 mm
Wyskokość - 3300 mm
Miejsc siedzących - 20
Miejsc stojących - 75
Liczba i moc silników - 4 x 50 kW
Źródło - Wikipedia

  • /foto/8/8280m.jpg
    2004
  • /foto/127/127223m.jpg
    2005
  • /foto/127/127226m.jpg
    2005
  • /foto/170/170640m.jpg
    2007
  • /foto/176/176905m.jpg
    2007
  • /foto/179/179996m.jpg
    2007
  • /foto/223/223398m.jpg
    2008
  • /foto/9635/9635300m.jpg
    2008
  • /foto/9641/9641585m.jpg
    2008
  • /foto/8411/8411531m.jpg
    2012
  • /foto/9075/9075994m.jpg
    2020
  • /foto/9610/9610911m.jpg
    2021

mwro°

Poprzednie: Ostrów Tumski (klasyczne ujęcie) Strona Główna Następne: Budynek nr 4


bartosz | 2005-10-26 18:38:11
Pierwszy nowy tramwaj we wrocławiu od kilkunastu lat.
Glogoviensis | 2005-10-26 19:08:48
Nie taki znowu nowy, tylko lekko przerobiony. Ktoś wie, kiedy wyjadą Skody na miasto?
Neo[EZN] | 2005-10-26 20:07:39
Ten jest nowy - nie wiem jak z ramą ale wszystko było montowane od nowa. Ma nieco inny kształt pudła od stopiątek.
bystrzak2000 | 2005-10-26 22:02:41
Ramę Protram zakupił w Konstalu.
bartosz | 2005-10-27 16:36:36
Ten jest jak najbardziej nowy, jest też drugi taki w Protramie ale chyba jeszcze mpk go nie odebrało.
Sylwia_i_Krzys | 2006-06-10 19:25:04
Beznadziejny tramwaj, wchodzi się do niego jak do tych starych (czytaj: jak po drabinie). Po co wydawać pieniądze na nowe badź modernizacjie starych? Nie lepiej kupić mniej a odrazu niskopodłogowe?!
piter | 2006-06-11 00:44:29
Nie uderzy to po kieszeniach pasażerów (bilety)?
cegla | 2006-06-11 10:37:37
Nie stac nas na zastapienie wszystkich rozsypujacych sie 102 i 105 niskaczami. Dlatego aby utrzymac obecna ilosc taboru tramwajowego na chodzie musimy modernizowac starsze modele.
piast | 2006-06-11 11:45:25
No i niskopodłogowe nie przejadą po istniejących torowiskach ze względu na ich stan techniczny. Trasa 6 i 7 jest do tego dopiero przystosowywana.
Neo[EZN] | 2006-06-11 11:51:42
Nawet po skróconych lub zmienionych trasach na czas przebudowy Al.Kromera i pl.Powstańców Wlkp.?
piter | 2006-06-12 23:27:45
Skrócone,zmienione trasy tak czy inaczej te nowe wozy(jeśli by były)i tak będą sfatygowane przez graficiarzy i tych z pumeksem w ręku.Fakt nawet na tych zmienionych trasach nie opłaca się nowego sprzętu kupować.
bartosz | 2006-06-13 19:38:50
Wcale nie taki beznadziejny. A co do kupowania tramów wysokopodłogowych, to nawet Warszawa takie chce kupić. Cegla ma całkowitą rację.
mwro | 2005-10-26 19:13:19
hmm hyba mniej więcej za rok ale nie mam pewnosci
Glogoviensis | 2005-10-26 19:15:50
To juz troche trwa, jestem ciekawy musze przyznac, jak wygladaja one w rzeczywistosci, bo na zdjecu prezentuja sie calkiem ciekawie.