Kolejowe połączenie między Miastkiem a Bytowem uruchomiono 23 listopada 1909 roku. Linia biegła przez Dretynek, Lubkowo, Piaszczynę, Kramarzyny, Trzebiatkową, Tuchomie, Tuchomko, Niezabyszewo. Linia była jednotorowa. Jej symbolem był kamienny most, nazywany też "mostem bytowskim". Oparty był na dwóch przyczółkach i czterech podporach. To była duża przeprawa. Wizerunek mostu z piękną okolicą bardzo często wykorzystywano na pocztówkach.
Linia zakończyła swój żywot w 1945 roku. Tory rozebrali Rosjanie. ...
Kolejowe połączenie między Miastkiem a Bytowem uruchomiono 23 listopada 1909 roku. Linia biegła przez Dretynek, Lubkowo, Piaszczynę, Kramarzyny, Trzebiatkową, Tuchomie, Tuchomko, Niezabyszewo. Linia była jednotorowa. Jej symbolem był kamienny most, nazywany też "mostem bytowskim". Oparty był na dwóch przyczółkach i czterech podporach. To była duża przeprawa. Wizerunek mostu z piękną okolicą bardzo często wykorzystywano na pocztówkach.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Linia zakończyła swój żywot w 1945 roku. Tory rozebrali Rosjanie. Sam most został uszkodzony przez wycofujących się Niemców i później wysadzony przy pomocy ładunków wybuchowych. Do dzisiaj zachowały się niewielkie fragmenty jego kamienych przyczółków. Po linii kolejowej oczywiście nie ma praktycznie śladu. Za |
|||||||||||||||||||||||||||||||