Stadion Zielonogórskiego Klubu Żużlowego Spółka Akcyjna. Klub występuje obecnie (2011r.) w Speedway Ekstralidze pod nazwą Stelmet Falubaz Zielona Góra.
Właściciel obiektu: miasto Zielona Góra.
Dane techniczne:
- pojemność widowni: 15000 (w tym 14000 miejsc siedzących);
- długość toru: 340,25 m;
- nawierzchnia toru: sjenitowa;
- szerokość toru na prostej: 10 m;
- szerokość toru na łuku: 15 m;
- oświetlenie: 1800 lx.
Rekord toru: 58,87 s (Niels Kristian Iversen, 13.09.2009r.).
Obiekt powstał w 1926r. i był największym stadionem w Zielonej Górze. Inwestorem był najstarszy zielonogórski klub sportowy, powstały w 1861r. Stary Związek Gimnastyczny (Der Alte Turnverein – ATV). Lokalni przedsiębiorcy wspomogli wówczas Związek kwotą 20000 marek.
Budowę toru żużlowego rozpoczęto po wojnie na przełomie roku 1946 i 1947.
Po zakończeniu sezonu 1980 dokonano przebudowy toru i usunięto starą, czarną nawierzchnię żużlową.
4 maja 2006r. zamontowane zostały dmuchane bandy (obowiązkowe w ekstralidze żużlowej).
Przed sezonem 2007 stadion przeszedł gruntowny remont, wymieniono kasy oraz ogrodzenie, zbudowano nowy budynek klubowy wraz z piętrową trybuną VIP i zamontowano cztery słupy oświetleniowe. Ponadto tor na łukach został poszerzony z powodu zwężenia przez montaż band pneumatycznych.
Na rok 2008 miasto przyznało 3 mln złotych na kolejne etapy rozbudowy. Zamontowany został telebim oraz elektroniczne kasy, dokończony dolny parking dla kibiców, uruchomione wejścia od strony ul.Wrocławskiej i zamontowane krzesełka na 2 łuku.
Na początku listopada 2009r. miasto przeznaczyło 11 mln złotych na zburzenie starej trybuny na 1 łuku i w jej miejsce wybudowanie nowej trybuny z zadaszeniem, mogącej pomieścić 6000 widzów. Ma to rozpocząć gruntowną przebudowę całego obiektu. Pierwszy łuk według projektu częściowo zadaszony, został ukończony latem 2010. Po zakończeniu sezonu żużlowego 2010 przeprowadzono prace zakończone zmianą geometrii i nawierzchni toru oraz podwyższeniem wysokości łuków.
[wg i ]