Przystanek z ładownią obsługujący dwie wsie. Przystanek znajdował się przy skrzyżowaniu ulic Głównej i Lotniczej - prowadzącej do Szymanowa. Oprócz drugiego toru do mijania się składów na przystanku istniały dwa żeberka do placów ładunkowych. Tor nr 4 do placu składowego buraków cukrowych, zbudowano po 1929 r. (znany jest projekt ze stycznia tego roku). W 1900 r. zbudowano przy bocznicy niewielki budynek stacyjny z poczekalnią i szaletami. Dodatkową poczekalnią był pobliski zajazd Haasego (obecnie ...
Przystanek z ładownią obsługujący dwie wsie. Przystanek znajdował się przy skrzyżowaniu ulic Głównej i Lotniczej - prowadzącej do Szymanowa. Oprócz drugiego toru do mijania się składów na przystanku istniały dwa żeberka do placów ładunkowych. Tor nr 4 do placu składowego buraków cukrowych, zbudowano po 1929 r. (znany jest projekt ze stycznia tego roku). W 1900 r. zbudowano przy bocznicy niewielki budynek stacyjny z poczekalnią i szaletami. Dodatkową poczekalnią był pobliski zajazd Haasego (obecnie szkoła). Około 1918 r. od ładowni poprowadzono kolejkę gospodarczą (Feldbahn), konną do majątku w Szymanowie (ok. 2 km). Ślady tej kolejki widoczne są przy ul. Ogrodniczej w Psarach. Po likwidacji przystanku przy Starej Widawie po 1945 r. był to przystanek do obsługi podróżnych. Działała tu ekspedycja wagonowa, była też tu waga o nośności 7,5 tony. Przewozy zlikwidowano w maju 1967 r. Obecnie w miejscu przystanku znajduje się skład materiałów budowlanych i przydrożny bar. (moose)
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||||||||