MENU
Pług odśnieżny wirnikowy Henschel 814 168. Pług o napędzie parowym, wyprodukowany w 1943, moc maszyny parowej 1000 KM, ciężar 100 ton, max. grubość warstwy śniegu 3m, szerokość odśnieżania 5m. Cała moc maszyny wykorzystywana była do odśnieżania, pług nie miał własnego napędu więc musiał współpracować z lokomotywą. Stosowany był na PKP do końca lat 80.

Dodał: MacGyver_74° - Data: 2019-12-27 19:52:30 - Odsłon: 1145
12 maja 2019

Data: 2019:05:12 10:13:47   ISO: 100   Ogniskowa: 27 mm   Aparat: Canon EOS 80D   Przysłona: f/6.3   Ekspozycja: 1/125 s  


Sekcja Utrzymania i Napraw Taboru Zabytkowego „Skansen” Chabówka prowadzona przez PKP Cargo SA powstała w 1993 roku na terenie dawnej parowozowni. Parowozownia przestała funkcjonować po elektryfikacji linii do Zakopanego w 1975 roku. Do skansenu, w 1993 roku, przeniesiono eksponaty gromadzone w Suchej Beskidzkiej od 1986 roku.
Skansen posiada ponad 50 parowozów, kilkanaście spalinowozów i elektrowozów, około 80 wagonów towarowych i osobowych i kilkanaście sztuk innych pojazdów szynowych.

  • /foto/8000/8000424m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390521m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390522m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390523m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390541m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390566m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390580m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390597m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390624m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390635m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390652m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390653m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390674m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390685m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390689m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390691m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390693m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390697m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390701m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390712m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390713m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390723m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390734m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390765m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390773m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390781m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390787m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390800m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390831m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390832m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390833m.jpg
    2019
  • /foto/8390/8390859m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391068m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391143m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391228m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391318m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391403m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391404m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391427m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391430m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391497m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391498m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391502m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391509m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391510m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391520m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391525m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391526m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391536m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391560m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391580m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391624m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391724m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391756m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391757m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391770m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391786m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391793m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391813m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391823m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391833m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391841m.jpg
    2019
  • /foto/8391/8391857m.jpg
    2019
  • /foto/9106/9106991m.jpg
    2019
  • /foto/9107/9107018m.jpg
    2019
  • /foto/9107/9107019m.jpg
    2019
  • /foto/9107/9107050m.jpg
    2019
  • /foto/9107/9107088m.jpg
    2019
  • /foto/9107/9107095m.jpg
    2019
  • /foto/9107/9107096m.jpg
    2019
  • /foto/9107/9107104m.jpg
    2019
  • /foto/9107/9107117m.jpg
    2019
  • /foto/9107/9107144m.jpg
    2019
  • /foto/9107/9107158m.jpg
    2019
  • /foto/9107/9107159m.jpg
    2019

MacGyver_74°

Poprzednie: Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce Strona Główna Następne: Pomnik Fryderyka II Wielkiego (dawny)