|
Skrzyżowanie z Aleją Wilanowską. Trolejbus linii 51 Saurer ST4TIILM nr taborowy T036 wyjeżdża z pętli "Wilanowska" |
|
Dodał:
Paulus, °
- Data: 2019-11-17 13:42:29
- Odsłon: 754
Rok 1995
|
|
-
1925
- 1935
-
1931
-
1961
-
1961
-
1961
-
1961
-
1967
-
1967
-
1967
-
1967
-
1982
-
1995
-
2018
-
2018
-
2018
-
2018
-
2018
-
2018
-
2018
-
2018
-
2018
-
2018
-
2018
-
2018
-
2018
-
2018
-
2020
-
2021
|
|
|
|
Z elektrowniami wodnymi z kolei jest ten problem, że w naszych warunkach geofizycznych da się wybudować tylko określoną ich ilość i to przy wywłaszczeniach. Dochodzi do tego ingerencja w ekosystemy oparte o wody bieżące.
Wbrew pozorom droższe źródła odnawialne mają sens, lecz w połączeniu z magazynami energii. Tych może być co najmniej kilka typów. Nie mówię o akumulatorach, bo przy obecnej technologii jest to ekonomicznie i ekologicznie nieopłacalne.
Sens mają elektrownie szczytowo-pompowe, magazyny energii cieplnej, wytwarzanie wodoru z nadwyżek, oraz, o czym czytałem ostatnio, magazyny energii kinetycznej (tak, wiem że elektrownie szczytowo-pompowe też wykorzystują energię kinetyczną, ale tu chodzi mi o przemieszczanie ciał stałych :) ). Przy tych ostatnich podejmowane są próby wykorzystania np. nieużywanych szybów kopalnianych.
A wracając do ekologicznej komunikacji miejskiej: pamiętacie autobusy o napędzie inercyjnym? :)
Z tego co pamiętam jeździły takie w okresie międzywojennym w Warszawie i podobno we Wrocławiu.
No i kwestia przechowywania odpadów...