MENU
Skrzyżowanie z Aleją Wilanowską. Trolejbus linii 51 Saurer ST4TIILM nr taborowy T036 wyjeżdża z pętli "Wilanowska"

Dodał: Paulus, ° - Data: 2019-11-17 13:42:29 - Odsłon: 754
Rok 1995

  • /foto/8564/8564167m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/10254/10254059m.jpg
    1931
  • /foto/10250/10250732m.jpg
    1961
  • /foto/10250/10250734m.jpg
    1961
  • /foto/10252/10252302m.jpg
    1961
  • /foto/10253/10253993m.jpg
    1961
  • /foto/7805/7805729m.jpg
    1967
  • /foto/10233/10233843m.jpg
    1967
  • /foto/10233/10233911m.jpg
    1967
  • /foto/10233/10233927m.jpg
    1967
  • /foto/9710/9710556m.jpg
    1982
  • /foto/8297/8297947m.jpg
    1995
  • /foto/7758/7758856m.jpg
    2018
  • /foto/7689/7689277m.jpg
    2018
  • /foto/7689/7689278m.jpg
    2018
  • /foto/7691/7691056m.jpg
    2018
  • /foto/7695/7695273m.jpg
    2018
  • /foto/7695/7695277m.jpg
    2018
  • /foto/7748/7748581m.jpg
    2018
  • /foto/7748/7748593m.jpg
    2018
  • /foto/7741/7741743m.jpg
    2018
  • /foto/7741/7741750m.jpg
    2018
  • /foto/7741/7741765m.jpg
    2018
  • /foto/7741/7741805m.jpg
    2018
  • /foto/7741/7741857m.jpg
    2018
  • /foto/7741/7741901m.jpg
    2018
  • /foto/8581/8581336m.jpg
    2020
  • /foto/9440/9440816m.jpg
    2021

Paulus – zbiory prywatne

Poprzednie: Most Zamkowy Strona Główna Następne: ul. Mostowa


stap | 2023-02-08 09:03:11
Ciekawe jaki miał ślad węglowy? :)
moose | 2023-02-08 10:29:59
Pytanie z przekąsem. Zdecydowanie trolejbusy w wydaniu hybrydowym są najlepszym rozwiązaniem dla większych miast i obecnie w Europie ten środek transportu przeżywa swój renesans. Obecnie stosowane baterie nie są w stanie zapewnić odpowiedniego zasięgu elektrycznym autobusom miejskim (kwestia wagi baterii, czasu ładowania vs. wielkość i pojemność pojazdu). Częściowym rozwiązaniem tego problemu są trolejbusy z odpowiednią baterią, która pozwala przejechać część trasy bez sieci trakcyjnej (tzw. bateria dojazdowa). Pojazdy takie możemy spotkać np. w Gdyni. Trolejbusy po 46 latach nieobecności wróciły także do Pragi i to właśnie dzięki hybrydowemu zasilaniu. Tam jedynie 15 proc. trasy pokrywa trolejbusowa sieć trakcyjna, resztę dystansu pojazdy przebywają na baterii dojazdowej, która ładuje się kiedy trolejbus ponownie podpina się do sieci trakcyjnej - nie ma zatem strat czasu na ładowaniu postojowym. A co śladu węglowego - to jedyny sens to systemowe wytwarzanie energii - zwłaszcza przy atomie, a nie suma drobnych wytwornic, zwłaszcza w transporcie. Chodzi o to że nie ma chyba dzisiaj takiego kraju (nawet Francja) który jest w stanie przejść na 100% aut elektrycznych bez potężnych zmian w swojej sieci energetycznej, już pomijam kwestię przestrzeni na instalację ładowarek. Natomiast "czysty" węglowo transport publiczny (od e-bikeów, do transportu szynowego) jest jak najbardziej możliwy. W naszym egoiźmie i wygodzie ciężko nam przyjąć do wiadomości że samochód w mieście to fałszywy prestiż.
stap | 2023-02-08 14:53:18
Jechałem raz w życiu, w Lublinie 1987 - 1988. Pamiętam, ze byłem pod wrażeniem przyspieszenia i v max :). Raczej spodziewałem wrażeń podobnych ówczesnym wrocławskim tramwajom. Jestem za trolejbusami - ale nie za tą filozofią, która z tego to terminu który użyłem, ostatnio robi wręcz hostię nienaruszalną ekologii
moose | 2023-02-08 16:12:11
Tylko energia z atomu i wody! To dwa najtańsze źródła wytworzenia kWh - w przypadku atomu jest to ok. 9 centów za kWh, a w przypadku elektrowni wodnych 5,8 centa za kWh. W przypadku biomasy to już 24,6 centa, a w przypadku fotowoltaiki 49,8 centa. Zatem energia ze źródeł odnawialnych wcale nie jest tania. Ceny ze stycznia2023, waluta dolar kanadyjski, źródło FP Zielony Atom.
MacGyver_74 | 2023-02-08 17:12:10 | edytowany: 2023-02-08 17:14:21
Z atomem jest ten problem, że najpierw trzeba zainwestować duże kwoty, zanim otrzymamy tani prąd. Jednak później jest to relatywnie tani i w miarę bezpieczny sposób pozyskiwania energii z niewielką szkodą dla środowiska.
Z elektrowniami wodnymi z kolei jest ten problem, że w naszych warunkach geofizycznych da się wybudować tylko określoną ich ilość i to przy wywłaszczeniach. Dochodzi do tego ingerencja w ekosystemy oparte o wody bieżące.
Wbrew pozorom droższe źródła odnawialne mają sens, lecz w połączeniu z magazynami energii. Tych może być co najmniej kilka typów. Nie mówię o akumulatorach, bo przy obecnej technologii jest to ekonomicznie i ekologicznie nieopłacalne.
Sens mają elektrownie szczytowo-pompowe, magazyny energii cieplnej, wytwarzanie wodoru z nadwyżek, oraz, o czym czytałem ostatnio, magazyny energii kinetycznej (tak, wiem że elektrownie szczytowo-pompowe też wykorzystują energię kinetyczną, ale tu chodzi mi o przemieszczanie ciał stałych :) ). Przy tych ostatnich podejmowane są próby wykorzystania np. nieużywanych szybów kopalnianych.
A wracając do ekologicznej komunikacji miejskiej: pamiętacie autobusy o napędzie inercyjnym? :)
stap | 2023-02-08 23:46:15 | edytowany: 2023-02-08 23:47:56
Nie cierpię tych potwornych mutantów - wiatraków. Wg mnie szkodzą żywym stworzeniom. (nie mówiąc o oszpecaniu otoczenia) Teraz jeszcze mają zliberalizować odległości od siedzib ludzkich... Wiadomo co to znaczy - bedzie ich jeszcze więcej. Gdyby miały skalę dawnych, to co innego.
maras | 2023-02-08 23:47:58
Nie zgadzam się z Tobą.
stap | 2023-02-08 23:50:16
A to można pamiętać?? :)
MacGyver_74 | 2023-02-09 18:45:14
Osobiście raczej nie :)
Z tego co pamiętam jeździły takie w okresie międzywojennym w Warszawie i podobno we Wrocławiu.
stap | 2023-02-10 07:00:53
Były jeszcze pojazdy na sprężone powietrze, nawet lokomotywy przetokowe - używane np w bazach paliwowych :)
MacGyver_74 | 2023-02-10 16:24:30
Parowozy bezpłomieniowe , ale one wykorzystywały sprężoną parę. :)
stap | 2023-02-08 23:41:55
Paliwo do elektrowni atomowych, jego wyprodukowanie skupione jest zdaje się w niewielu miejscach na świecie...
MacGyver_74 | 2023-02-09 18:43:31 | edytowany: 2023-02-09 19:21:39
To jest też problem, tym bardziej, że elektrownia potrzebuje konkretnego rodzaju prętów, najczęściej od konkretnego producenta...
No i kwestia przechowywania odpadów...