Otwarty w 1869 roku sławieński dworzec kolejowy miał wygląd eklektyczny. Wieloosiowy budynek parterowy, wzniesiony w stylu arkadowym (Rundbogen Stil), miał wysokie poddasze. Tę wydłużoną sylwetkę urozmaicono piętrowymi, szczytowymi pseudoryzalitami. Okna na piętrze opracowano w stylu angielskiego neogotyku. Dworzec miał spłaszczony dach o proporcjach nawiązujących do budownictwa szwajcarskiego. Poprzedzony został podjazdem z kolistym gazonem zdobionym drzewami. Od strony peronów zbudowano podcienia, ...
Otwarty w 1869 roku sławieński dworzec kolejowy miał wygląd eklektyczny. Wieloosiowy budynek parterowy, wzniesiony w stylu arkadowym (Rundbogen Stil), miał wysokie poddasze. Tę wydłużoną sylwetkę urozmaicono piętrowymi, szczytowymi pseudoryzalitami. Okna na piętrze opracowano w stylu angielskiego neogotyku. Dworzec miał spłaszczony dach o proporcjach nawiązujących do budownictwa szwajcarskiego. Poprzedzony został podjazdem z kolistym gazonem zdobionym drzewami. Od strony peronów zbudowano podcienia, ale perony
Pokaż więcej
Pokaż mniej
na początku XX wieku nie miały jeszcze zadaszenia. Obok dworca, wzdłuż torowiska, wzniesiono parterowe budynki gospodarcze i magazynowe. Za: E. Gwiazdowska Architektura i urbanistyka dawnego Sławna w świetle źródeł ikonograficznych, w: HISTORIA I KULTURA ZIEMI SŁAWIEŃSKIEJ, T. XII, MIASTO SŁAWNO, W. Rączkowski, J. Sroka (red.), Sławno 2017, s. 205-206. |
|||||||||||||||||||||||||
Dworzec kolejowy Sławno na innych fotografiach | ||