5 km długości bocznica od Sołtysowic do cegielni (4) i cukrowni w Różance istniała z pewnością pod koniec lat 90. XIX w. Po drodze od bocznicy odchodził tor do prochowni (dziś Akademia Wojsk Lądowych na Karłowicach). Pod koniec lat 40. zbudowano przedłużenie z Różanki do Osobowic tworząc północną obwodnicę towarową, którą zelektryfikowano pod koniec lat 80. Szybko jednak wstrzymano ruch pociągów osobowych (2000 r.), zdemontowano sieć trakcyjną, a nawet linia była okresowo nieprzejezdna. Obecnie od ...
5 km długości bocznica od Sołtysowic do cegielni (4) i cukrowni w Różance istniała z pewnością pod koniec lat 90. XIX w. Po drodze od bocznicy odchodził tor do prochowni (dziś Akademia Wojsk Lądowych na Karłowicach). Pod koniec lat 40. zbudowano przedłużenie z Różanki do Osobowic tworząc północną obwodnicę towarową, którą zelektryfikowano pod koniec lat 80. Szybko jednak wstrzymano ruch pociągów osobowych (2000 r.), zdemontowano sieć trakcyjną, a nawet linia była okresowo nieprzejezdna. Obecnie od posterunku Wrocław Różanka odchodzi 1,1 km długości bocznica do dawnego młyna Różanka i stacji towarowej Wrocław Różanka Ładownia. Bocznica krzyżowała się na wysokości ul. Żmigrodzkiej z koleją wąskotorową, która miała tutaj swoją bocznicę wąskotorową do młyna i cukrowni oraz ładownię umożliwiającą przeładunek płodów rolnych i produktów fabryk, jak również istniała tu zapadnia systemu rolbok (przeładunek całych wagonów normalnotorowych na wózki wąskotorowe). Około 2005 r., podczas przebudowy ul. Żmigrodzkiej (2 pas ruchu) wyremontowano przejazd, jednakże pociągi tam nie kursują. Posterunek Wrocław Różanka stoi opuszczony, zdewastowany. Na terenie dawnego młyna zachował się jeszcze układ torowy dawnej stacji towarowej, ale jest wątpliwe aby kiedykolwiek jeszcze była użyta. (moose)
Pokaż więcej
Pokaż mniej