Od czau uruchomienia linii kolejowej Warszawa-Białystok (1862 r.) w Łapach funkcjonowały warsztaty kolejowe. Początkowo pod nazwą Depot de Lapy. Po odzyskaniu niepodległości najpierw jako Warsztaty Kolejowe Wydziału Mechanicznego w Łapach, a od 3 maja 1919 r. pod nazwą Główne Warsztaty Kolejowe Dyrekcji Wileńskiej. W czasie okupacji niemieckiej warsztaty przemianowano na Reichsbahnusbesserungswerk Lapy, a 1944 zostały zlikwidowane. 31 października 1951 r. powołano do życia przedsiębiorstwo państwowe ...
Od czau uruchomienia linii kolejowej Warszawa-Białystok (1862 r.) w Łapach funkcjonowały warsztaty kolejowe. Początkowo pod nazwą Depot de Lapy. Po odzyskaniu niepodległości najpierw jako Warsztaty Kolejowe Wydziału Mechanicznego w Łapach, a od 3 maja 1919 r. pod nazwą Główne Warsztaty Kolejowe Dyrekcji Wileńskiej. W czasie okupacji niemieckiej warsztaty przemianowano na Reichsbahnusbesserungswerk Lapy, a 1944 zostały zlikwidowane. 31 października 1951 r. powołano do życia przedsiębiorstwo państwowe Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Łapy" w Łapach. Od roku 2009 prowadzono postępowanie likwidacyjne. 6 lipca 2016 roku ZNTK Łapy zostały wykreślone z rejestru przedsiębiorstw.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||||||||