MENU
Wielki przekop skalny pomiędzy stacjami Szklarska Poręba Dolna i Średnia. Obiekt chętnie fotografowany, podkreślający górski charakter tej śmiało prowadzonej linii. Tutaj typowy dla tej linii "osiołek" - pruski tendrzak T9.3 prowadzi skład w stronę stacji Dolnej. Skan pocztówki ze zbioru Adama Pacześniaka.

Dodał: moose° - Data: 2010-07-22 07:33:18 - Odsłon: 2522
Lata 1905-1907


  • /foto/340/340123m.jpg
    1902
  • /foto/10253/10253482m.jpg
    1902
  • /foto/4675/4675781m.jpg
    1902 - 1905
  • /foto/340/340020m.jpg
    1902 - 1910
  • /foto/10016/10016263m.jpg
    1904
  • /foto/3578/3578761m.jpg
    1906
  • /foto/3804/3804867m.jpg
    1906
  • /foto/8475/8475289m.jpg
    1906
  • /foto/5565/5565929m.jpg
    1907
  • /foto/340/340017m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/340/340018m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/340/340122m.jpg
    1909 - 1913
  • /foto/339/339943m.jpg
    1910 - 1912
  • /foto/3435/3435919m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/3964/3964633m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/4555/4555109m.jpg
    1913 - 1917
  • /foto/3703/3703599m.jpg
    1914
  • /foto/111/111968m.jpg
    1920
  • /foto/5419/5419620m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/42/42317m.jpg
    1920 - 1929
  • /foto/6383/6383742m.jpg
    1925
  • /foto/5561/5561396m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/3924/3924058m.jpg
    1928
  • /foto/341/341762m.jpg
    1933 - 1939
  • /foto/8880/8880488m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/136/136243m.jpg
    2006
  • /foto/136/136244m.jpg
    2006
  • /foto/3924/3924068m.jpg
    2013
  • /foto/3924/3924075m.jpg
    2013
  • /foto/3949/3949870m.jpg
    2013
  • /foto/3949/3949899m.jpg
    2013
  • /foto/3949/3949915m.jpg
    2013
  • /foto/3949/3949922m.jpg
    2013
  • /foto/3949/3949927m.jpg
    2013
  • /foto/3949/3949939m.jpg
    2013
  • /foto/3949/3949949m.jpg
    2013
  • /foto/3949/3949960m.jpg
    2013
  • /foto/3949/3949977m.jpg
    2013
  • /foto/3949/3949994m.jpg
    2013
  • /foto/3950/3950014m.jpg
    2013
  • /foto/8644/8644340m.jpg
    2013
  • /foto/8644/8644346m.jpg
    2013
  • /foto/8644/8644349m.jpg
    2013
  • /foto/8644/8644777m.jpg
    2013
  • /foto/8922/8922368m.jpg
    2020
  • /foto/8922/8922372m.jpg
    2020

Adam Pacześniak - zbiory prywatne

Poprzednie: Grabownica Strona Główna Następne: ul. Śrutowa


Faffik | 2008-01-23 21:54:38
Dobra, dobra !!! Wystarczy poczytać niektóre Twoje komentarze do zdjęć dotyczących kolejnictwa :)
moose | 2008-01-23 22:24:47
Jeszcze jedną ciekawostkę związaną z tym miejscem można zauważyć przy porównaniu tego zdjęcia do nieco (10 lat) późniejszego, wykonanego już po elektryfikacji linii, które rozpoczęto już w 1913-1914 roku (choć dopiero trakcja elektryczna została wprowadzona na linię w 1923 r.) - otóż wykop jest tutaj wyraźnie poszerzony i zabezpieczony betonową skarpą przed osypywaniem. Na tym niezbyt wyraźnym zdjęciu sprzed 1921 roku widać parowóz ciągnący skład osobowy. Wykop jest poszerzony, a przy torze widać maszt trakcyjny.
TW40 | 2023-11-19 18:33:47
Na mojej obieg 1907 (i taka jest chyba data wydania "Leipzig 1907").
moose | 2023-11-19 19:08:13
ok, zawężam dół, zakładam że zdjęcie może być starsze, bo przekop jest bardzo "świeży", leżą także podkłady jako pozostałość budowy, albo stabilizowaniu toru po uruchomieniu przewozów.