MENU
Mysłakowice - stacja kolejowa, można częściowo porównać do "ysłakowic"... ....Ze zbiorów Adama Pacześniaka.

Dodał: ragnar° - Data dodania: 2010-07-14 22:04:36 - Odsłon: 4933
Lata 1930-1934


Na stacji Mysłakowice znajduje się dworzec z magazynem, szalet, magazyn drużyn trakcyjnych, rampa boczno czołowa, plac ładunkowy z wagą i skrajnikiem. Układ torowy to 2 tory główne zasadnicze, 1 główny dodatkowy i aż 6 torów bocznych. Z pierwszego toru przy dworcu (nr 3) odjeżdżały pociągi do Kowar. Kolejne dwa tory (nr 1 i nr 2) obchodziły wyspowy peron zadaszony drewnianą wiatą z przejściem podziemnym do dworca) - z toru nr 1 odjeżdżały pociągi do Jeleniej Góry, a z toru nr 2 pociągi do Karpacza, lub też do Kowar (przed wojną - kiedy pociągi prowadzono elektrycznymi jednostkami trakcyjnymi). Z torów postojowych korzystała spółka Kolejki Karkonoskiej, gdzie oczekiwał na zatrudnienie tabor w przypadku większego potoku podróżnych. W latach 80-tych wybudowano bocznicę do magazynu i składu GS-u położonymi za stacyjnym placem ładunkowym. W budynku dworca znajdowała się nastawnia Ms. Na stacji istniała sygnalizacja kształtowa. Stacja nieużytkowana od około 2006 r. przedstawia przykry widok - zalane przejście podziemne, zerwane pędnie do semaforów, zdewastowane są drewniane wiatrołapy przy przejściu podziemnym, opuszczona i wypruta strażnica przejazdowa. Tory na stacji zostały oczyszczone na przełomie 2013/2014 przez sympatyków idei przywrócenia połączeń kolejowych z Jeleniej Góry do Kowar i Karpacza. (moose - różne źródła)

  • /foto/5703/5703314m.jpg
    1897 - 1900
  • /foto/3342/3342333m.jpg
    1900 - 1935
  • /foto/433/433679m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/419/419089m.jpg
    1924 - 1925
  • /foto/8903/8903310m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/8201/8201127m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/4571/4571054m.jpg
    2000
  • /foto/49/49787m.jpg
    2005
  • /foto/49/49788m.jpg
    2005
  • /foto/49/49789m.jpg
    2005
  • /foto/49/49790m.jpg
    2005
  • /foto/285/285219m.jpg
    2009
  • /foto/7383/7383670m.jpg
    2014
  • /foto/7383/7383672m.jpg
    2014
  • /foto/7383/7383682m.jpg
    2014
  • /foto/7383/7383686m.jpg
    2014
  • /foto/7383/7383691m.jpg
    2014
  • /foto/7383/7383695m.jpg
    2014
  • /foto/7383/7383699m.jpg
    2014
  • /foto/7383/7383705m.jpg
    2014
  • /foto/5748/5748627m.jpg
    2015
  • /foto/5748/5748628m.jpg
    2015
  • /foto/5748/5748629m.jpg
    2015
  • /foto/6419/6419214m.jpg
    2016
  • /foto/9474/9474403m.jpg
    2019
  • /foto/9474/9474407m.jpg
    2019
  • /foto/9080/9080661m.jpg
    2020
  • /foto/11118/11118424m.jpg
    2022
  • /foto/11118/11118428m.jpg
    2022
  • /foto/11121/11121655m.jpg
    2022
  • /foto/11123/11123057m.jpg
    2022
  • /foto/11127/11127292m.jpg
    2022
  • /foto/11135/11135756m.jpg
    2022
  • /foto/10381/10381911m.jpg
    2023
  • /foto/10646/10646556m.jpg
    2023

Adam Pacześniak - zbiory prywatne

Poprzednie: Dworzec kolejowy Kudowa Zdrój Strona Główna Następne: Dom wczasowy Bajka


moose | 2010-07-14 22:17:01
Stacja jeszcze przed elektryfikacją. Po prawej tabor najstarszej prywatnej kolejki dolnośląskiej - Kolejki Karkonoskiej.
Okraj | 2010-07-15 15:37:13
Datowanie powinno być chyba wcześniejsze. Stacja została zelektryfikowana w 1932r.