MENU
Dworzec Marchijski pod koniec XIX wieku. Komentarze skopiowałem z gorszego dubla. Ze zbiorów Adama Pacześniaka. Rozmiar celowo zawyżony.

[Poprzednio dodane: 2004-12-17 19:16:15, Przez: MT - Administrator°, Odsłon: 1040, Ocena: 5.59 (23)
oraz 2003-11-24 11:36:14, Przez: Yahoo°, Odsłon: 2014, Ocena: 5.58 (4) ]


Dodał: ragnar - Administrator° - Data: 2010-07-02 21:12:25 - Odsłon: 5285
Lata 1898-1899


Dworzec Marchijski wybudowany został przez Towarzystwo Kolei Dolnośląsko-Marchijskiej (niem. Niederschlesisch-Märkische Eisenbahn). Otwarcie nastąpiło 18 października 1844. Projektantem dworca był architekt Julius Manger. Rozpoczynająca się na dworcu kolej łączyła Dolny Śląsk (Wrocław, Legnicę, Węgliniec, Lubsko i Gubin) z Berlinem] (Marchia Brandenburska), a od 1 września 1847 dodatkowym 28-kilometrowym łącznikiem także ze Zgorzelcem.

Dawna numeracja posesji dworca - 19.

  • /foto/29/29081m.jpg
    1844
  • /foto/5078/5078727m.jpg
    1844
  • /foto/6114/6114104m.jpg
    1850
  • /foto/189/189541m.jpg
    1866
  • /foto/7399/7399821m.jpg
    1866
  • /foto/369/369237m.jpg
    1866 - 1867
  • /foto/3628/3628821m.jpg
    1868
  • /foto/265/265514m.jpg
    1869 - 1870
  • /foto/6658/6658723m.jpg
    1870
  • /foto/6659/6659499m.jpg
    1870
  • /foto/438/438659m.jpg
    1877
  • /foto/1/001863m.jpg
    1880 - 1900
  • /foto/8216/8216722m.jpg
    1885
  • /foto/5677/5677184m.jpg
    1895 - 1899
  • /foto/5609/5609520m.jpg
    1898 - 1900
  • /foto/8215/8215643m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/3458/3458396m.jpg
    1900 - 1903
  • /foto/3892/3892876m.jpg
    1900 - 1903
  • /foto/398/398617m.jpg
    1900 - 1904
  • /foto/10/10172m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/7724/7724388m.jpg
    1904
  • /foto/429/429794m.jpg
    1905
  • /foto/438/438657m.jpg
    1907
  • /foto/0/000045m.jpg
    1908
  • /foto/1/001862m.jpg
    1920 - 1935
  • /foto/6659/6659514m.jpg
    1923
  • /foto/220/220023m.jpg
    1938
  • /foto/220/220028m.jpg
    1938
  • /foto/5508/5508859m.jpg
    1948 - 1950
  • /foto/377/377297m.jpg
    1954
  • /foto/58/58797m.jpg
    1963
  • /foto/4231/4231542m.jpg
    1978
  • /foto/4/004066m.jpg
    1996
  • /foto/3/003391m.jpg
    2004
  • /foto/3/003392m.jpg
    2004
  • /foto/3/003393m.jpg
    2004
  • /foto/6/006783m.jpg
    2004
  • /foto/36/36370m.jpg
    2005
  • /foto/123/123260m.jpg
    2006
  • /foto/123/123261m.jpg
    2006
  • /foto/123/123262m.jpg
    2006
  • /foto/270/270300m.jpg
    2009
  • /foto/332/332599m.jpg
    2010
  • /foto/332/332600m.jpg
    2010
  • /foto/365/365646m.jpg
    2011
  • /foto/431/431262m.jpg
    2012
  • /foto/431/431263m.jpg
    2012
  • /foto/431/431265m.jpg
    2012
  • /foto/432/432211m.jpg
    2012
  • /foto/4006/4006067m.jpg
    2013
  • /foto/4006/4006106m.jpg
    2013
  • /foto/4635/4635969m.jpg
    2014
  • /foto/4636/4636083m.jpg
    2014
  • /foto/4636/4636107m.jpg
    2014
  • /foto/5622/5622800m.jpg
    2015
  • /foto/8218/8218657m.jpg
    2019

Adam Pacześniak - zbiory prywatne

Poprzednie: Panoramy Góry Strona Główna Następne: Dworzec kolejowy Wrocław Główny


morgot | 2005-06-28 18:08:39
Wszystko cacy tylko czemu takie wielkie 500k.??? Ja przy swoim 64 kB ISDN-ie zbankrutuję :(.
FM | 2005-06-28 20:23:31
Tutaj uważam, ze wielkość jest właściwa. Dzięki temu widać wiele szczegółów.
teresa, teresa kozlowski | 2005-06-28 22:59:57
Czyzby perony byly "na przestrzal"?
teresa, teresa kozlowski | 2005-06-28 23:01:52
Cos mi sie wydaje, ze tor konczyl sie tam, gdzie jest tablica z nazwa dworca.
krylu | 2008-05-09 14:44:37
Mniej wiecej : na placyku znajdowała sie obrotnica, lokomotywa była odczepiana i wjeżdżała na obrotnicę, gdzie zmieniała kierunek jazdy. Takie było pierwotne rozwiązanie, potem istniał projekt przedłużenia toru i połączenia go z nitka od Świebodzkiego ( Frieburger Bahnhof) a nastepnie wzdłuz Piłsudskiego doprowadzenie go do Dworca Górnośląskiego ( obecny Główny). Ostatecznie z projektu zrezygnowano, rozbudowując Górnośląski i wznosząc estakadę. Świebodzki, Marchijski i Dworzec Miejski kolei Prawobrzeżnej straciły na znaczeniu.