MENU
Brama przez którą dawniej prowadziły tory kolejowe.

Dodał: Wolwro° - Data: 2019-09-19 12:58:20 - Odsłon: 937
wrzesień 2019


  • /foto/376/376833m.jpg
    2001
  • /foto/58/58169m.jpg
    2005
  • /foto/240/240575m.jpg
    2008
  • /foto/240/240578m.jpg
    2008
  • /foto/5457/5457763m.jpg
    2015
  • /foto/5890/5890449m.jpg
    2016
  • /foto/6223/6223126m.jpg
    2016
  • /foto/6249/6249318m.jpg
    2016
  • /foto/6261/6261729m.jpg
    2016
  • /foto/6391/6391381m.jpg
    2016
  • /foto/6611/6611104m.jpg
    2017
  • /foto/7929/7929969m.jpg
    2019
  • /foto/7963/7963544m.jpg
    2019
  • /foto/8218/8218662m.jpg
    2019
  • /foto/9215/9215500m.jpg
    2019
  • /foto/9090/9090405m.jpg
    2020
  • /foto/9183/9183287m.jpg
    2021
  • /foto/10372/10372686m.jpg
    2023

Wolwro°

Poprzednie: ul. Dąbrowskiego Henryka Strona Główna Następne: Giewont (1894 m n.p.m.)


ireneusz63 | 2019-09-19 14:43:09
tu były dwa tory zwrotnica była tuż przy ul nabycińskiej pamiętam to lata poczatek 70
Wolwro | 2019-09-19 15:06:07
Poprawiłem: z jednego na dwa tory. Szerokość bramy tak sugeruje, ale nie miałem wiedzy na ten temat, a w rozkopanej teraz Nabycińskiej ani śladu szyn, czy podkładów .
piotrG | 2019-09-19 16:21:56 | edytowany: 2019-09-19 16:25:45
Drugi,bliżniaczy budynek stał wzdłuż ul.Nabycińskiej ,po 1945 zredukowany do formy muru (ogrodzenia) ale żeby tak tory dla ciuchci?Ostre zakręty by robiły między kamienicami.
MacGyver_74 | 2019-09-19 18:20:31
Po powiększeniu zdjęcia podanego przez @piotrG widać, że za bramą znajdowała się obrotnica, a tory nie szły ulicą Nabycińską tylko przecinały ją i biegły na tył obecnego PZG .
piotrG | 2019-09-19 18:46:55
Ta "obrotnica" jest bardzo ciekawa.Zakładam że nie przyjeżdżały tam składy kolejowe tylko tramwaj towarowy , ale to nie rozwiązuje problemu "obrotnicy".Widoczny krąg ma średnice miej więcej równą długości wagonu tramwajowego lub kolejowego.Czyli obsługiwał tylko składy jednowagonowe?Jeśli przyjechały więcej niż jeden to były wpychane ręcznie?Zresztą pojazdy szynowe nie zakręcają na torach pod takim kątem. Tu mamy widok obecny ale podejrzewam że na skutek dużego zniszczenia obiektu po wojnie nie robiono żadnych modernizacji i obiekt nie był użytkowany zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem. Jedne tory biegły w kierunku PZG a drugie w kierunku pl.Orląt Lwowskich. Obecnie nie widać żadnych śladów "obrotnicy" widać natomiast że tory z kierunku PZG biegną do rampy rozładunkowej a ze strony Orląt wzdłuż budynku magazynowego.Jeszcze tu widać tory w kierunku PZG
piotrG | 2019-09-19 19:06:02
Lufty można by dodać do obiektu.
MacGyver_74 | 2019-09-19 19:16:51
Obrotnica jest dobrze widoczna, więc na pewno była :) Przetaczanie ręczne możliwe było przy dość małych promieniach łuku. Wtedy jedno koło szło "normalnie", a drugie po główce szyny. Możliwe, że jeden tor (ten widoczny na zdjęciu z obrotnicą) służył do transportu wagonami kolejowymi, a drugi tramwajami towarowymi.
piotrG | 2019-09-19 20:58:19
Drogi MacGyver Bardzo proszę rozwiń ten temat .Jak mniemam masz doświadczenie w pchaniu wagonów kolejowych własnymi siłami!
MacGyver_74 | 2019-09-19 21:08:01 | edytowany: 2019-09-19 21:08:25
Takiego doświadczenia nie mam, nie robiłem tego nigdy, nie wiem jakiej siły trzeba użyć. Wiem natomiast, że dotyczyło to dawnych wagonów dwuosiowych. "Ręcznie" nie koniecznie oznacza siłę rąk ludzkich, mogą to być wciągarki, dźwigniki, małe lokomotywy manewrowe (to zależy od promienia łuku), itp. W końcu ukończyłem odpowiednie szkoły i mam tytuł technika budowy dróg i mostów, specjalność drogi i mosty kolejowe :)
piotrG | 2019-09-19 21:30:53
Naprawdę wierzysz w to co napisałeś?
MacGyver_74 | 2019-09-19 21:49:53
Rozwiń ten temat.
Zdzisław K. | 2019-09-19 20:03:49
Na tej mapie nie ma zaznaczonej obrotnicy a na ukośnych zdjęciach też nie ma po niej śladu widok ze wschodu.
MacGyver_74 | 2019-09-19 20:20:11
Bo to przedwojenna historia jest...
piotrG | 2019-09-19 21:15:30
MacGyver_74 | 2019-09-19 20:20:11 Bo to przedwojenna historia jest... odpowiedz Co to za portal jest ?
MacGyver_74 | 2019-09-19 21:52:42
A tu co znowu masz do zarzucenia? Zdzisław przedstawił sytuację współczesną, a my dyskutujemy o przedwojennej obrotnicy, której już dawno nie ma.