MENU
Likwidacja słupów kolei linowej w tle odmulnik Doora, prawdopodobnie przed modernizacją. Komin za odmulnikiem niedługo po wykonaniu tej fotografii znikł. Skan dzięki uprzejmości Petroniusza. Dzięki!!! PS. Jest też wątpliwa opcja, że fotografia mogła być wykonana na Kopalni Mieszko, tutaj sugerowałem się oraz uwzględniając likwidację komina i ewentualną modernizację odmulnika.

Dodał: ragnar° - Data: 2010-05-06 22:55:43 - Odsłon: 4532
Lata 1970-1980


Kopalnia "Wałbrzych" - rok uruchomienia ok. 1778 Do 1944 roku występowała pod nazwą Bahnschacht, również jako kopalnia Fürstenstein-gruben-Balinschachtanlange. Od 1945 roku kopalnia "Wałbrzych" Pierwszego stycznia 1946 roku zmieniono nazwę na "Bolesław Chrobry". W 1964 połączona z kopalnią "Mieszko" jako jedno przedsiębiorstwo pod nazwą "Wałbrzych" Kopalnia należała do rodziny Hochbergów rodzie panującym na pobliskim zamku Książ, w latach 30-tych skarb państwa przejął kopalnie od rodu z powodu wysokich długów. Po połączeniu w 1964 roku z kop. „Mieszko” stała się największą kopalnią z największym polem wydobywczym oraz odpowiednio zatrudniającą największą ilość górników. Działała do końca jako ostatnia kopalnia czynna w Wałbrzychu podczas restrukturyzacji 29.06.1998 wyjechał z niej ostatni wózek z węglem. Na stan dzisiejszy pozostały główne szyby wydobywcze Chrobry I i II (w 2004 szyby próbowano zezłomować (obiekt jest w rękach prywatnych) jednak sprawę zgłoszono do konserwatora zabytków po niemałych perturbacjach szyby wpisano do rejestru zabytków. Po największej kopalni w Wałbrzychu nie ostało się do dzisiaj praktycznie już nic, poza wymienionymi szybami. Do 1945 roku w skład kopalni wchodziły zakłady; koksownicze, kwasu siarkowego, amoniaku, benzolu, azotu, benzyny syntetycznej. Po 1964 roku wymienione zakłady działały już jako samodzielne przedsiębiorstwa. Niestety na dzień dzisiejszy po tych fabrykach nie został już nawet najmniejszy ślad....

  • /foto/8107/8107146m.jpg
    1895 - 1900
  • /foto/275/275296m.jpg
    1896 - 1898
  • /foto/277/277413m.jpg
    1897 - 1899
  • /foto/370/370065m.jpg
    1897 - 1899
  • /foto/9509/9509167m.jpg
    1898 - 1899
  • /foto/3207/3207768m.jpg
    1899
  • /foto/98/98178m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/4879/4879282m.jpg
    1901
  • /foto/3891/3891223m.jpg
    1904
  • /foto/4444/4444136m.jpg
    1904 - 1937
  • /foto/8575/8575496m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/10328/10328970m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/90/90052m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/3891/3891226m.jpg
    1907 - 1913
  • /foto/4021/4021247m.jpg
    1907 - 1913
  • /foto/141/141407m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/345/345839m.jpg
    1914 - 1918
  • /foto/4943/4943808m.jpg
    1916 - 1924
  • /foto/47/47421m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/229/229823m.jpg
    1924
  • /foto/7326/7326163m.jpg
    1925 - 1940
  • /foto/132/132542m.jpg
    1925 - 1945
  • /foto/351/351574m.jpg
    1926
  • /foto/8837/8837462m.jpg
    1930
  • /foto/8449/8449387m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/8449/8449422m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/196/196910m.jpg
    1934 - 1938
  • /foto/7487/7487113m.jpg
    1935 - 1938
  • /foto/279/279661m.jpg
    1935 - 1939
  • /foto/4709/4709774m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/8347/8347026m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/9210/9210964m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/10328/10328913m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/444/444187m.jpg
    1935 - 1945
  • /foto/8837/8837090m.jpg
    1936
  • /foto/60/60701m.jpg
    1937 - 1945
  • /foto/6811/6811094m.jpg
    1938
  • /foto/10857/10857633m.jpg
    1939
  • /foto/9616/9616578m.jpg
    1946 - 1947
  • /foto/9616/9616587m.jpg
    1946 - 1947
  • /foto/9618/9618624m.jpg
    1946 - 1947
  • /foto/7645/7645607m.jpg
    1946 - 1948
  • /foto/7645/7645722m.jpg
    1946 - 1948
  • /foto/9616/9616462m.jpg
    1948 - 1949
  • /foto/9616/9616513m.jpg
    1948 - 1949
  • /foto/9618/9618630m.jpg
    1948 - 1950
  • /foto/440/440033m.jpg
    1949
  • /foto/409/409688m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/186/186867m.jpg
    1950 - 1967
  • /foto/394/394356m.jpg
    1954
  • /foto/394/394355m.jpg
    1954
  • /foto/4297/4297349m.jpg
    1960
  • /foto/8124/8124781m.jpg
    1960 - 1968
  • /foto/189/189593m.jpg
    1964 - 1966
  • /foto/305/305816m.jpg
    1964 - 1998
  • /foto/360/360289m.jpg
    1965
  • /foto/8837/8837520m.jpg
    1966
  • /foto/144/144514m.jpg
    1967 - 1976
  • /foto/4326/4326995m.jpg
    1969
  • /foto/283/283475m.jpg
    1970 - 1973
  • /foto/314/314030m.jpg
    1970 - 1978
  • /foto/390/390915m.jpg
    1972 - 1975
  • /foto/98/98379m.jpg
    1973
  • /foto/56/56371m.jpg
    1973 - 1984
  • /foto/8107/8107034m.jpg
    1975 - 1980
  • /foto/352/352355m.jpg
    1976
  • /foto/99/99610m.jpg
    1977
  • /foto/364/364152m.jpg
    1977
  • /foto/141/141824m.jpg
    1979 - 1983
  • /foto/141/141829m.jpg
    1979 - 1987
  • /foto/324/324790m.jpg
    1980 - 1985
  • /foto/141/141387m.jpg
    1980 - 1986
  • /foto/4285/4285494m.jpg
    1981
  • /foto/176/176541m.jpg
    1986
  • /foto/234/234481m.jpg
    1988 - 1989
  • /foto/5689/5689220m.jpg
    1988 - 1989
  • /foto/332/332909m.jpg
    1990
  • /foto/8353/8353222m.jpg
    1990 - 1994
  • /foto/344/344378m.jpg
    1990 - 1996
  • /foto/356/356105m.jpg
    1990 - 1996
  • /foto/356/356599m.jpg
    1990 - 1996
  • /foto/361/361501m.jpg
    1990 - 1996
  • /foto/384/384176m.jpg
    1990 - 1996
  • /foto/4500/4500753m.jpg
    1991 - 1993
  • /foto/6143/6143140m.jpg
    1993 - 1994
  • /foto/6286/6286356m.jpg
    1993 - 1994
  • /foto/7668/7668655m.jpg
    1993 - 1995
  • /foto/102/102986m.jpg
    1994
  • /foto/374/374695m.jpg
    1994 - 1995
  • /foto/3217/3217340m.jpg
    1994 - 1996
  • /foto/229/229133m.jpg
    1997
  • /foto/229/229136m.jpg
    1997
  • /foto/246/246060m.jpg
    1997
  • /foto/246/246061m.jpg
    1997
  • /foto/32/32881m.jpg
    1997
  • /foto/351/351218m.jpg
    1999 - 2000
  • /foto/351/351219m.jpg
    1999 - 2000
  • /foto/3951/3951755m.jpg
    2003
  • /foto/3951/3951756m.jpg
    2003
  • /foto/98/98190m.jpg
    2006
  • /foto/4453/4453190m.jpg
    2008
  • /foto/311/311376m.jpg
    2009
  • /foto/314/314029m.jpg
    2009
  • /foto/378/378741m.jpg
    2011
  • /foto/4173/4173873m.jpg
    2013
  • /foto/9443/9443208m.jpg
    2014
  • /foto/4955/4955087m.jpg
    2014
  • /foto/4955/4955092m.jpg
    2014
  • /foto/7422/7422397m.jpg
    2015
  • /foto/6769/6769552m.jpg
    2016
  • /foto/9331/9331260m.jpg
    2021
  • /foto/10359/10359223m.jpg
    2023
  • /foto/10359/10359226m.jpg
    2023
  • /foto/10359/10359234m.jpg
    2023
  • /foto/10587/10587894m.jpg
    2023

"Stara Kopalnia" w Wałbrzychu

Poprzednie: Dom nr 38 (d. sklep) Strona Główna Następne: ul. Rataja Macieja


annmar | 2015-02-18 23:11:56 | edytowany: 2019-10-23 21:50:32
Na Chrobrym o strony Thoreza nie było słupów kolejki ponieważ kolejka była na moście który zaczynał się przed fabrycznym i kończył się przy budynku stacji kątowej. Słupy były od stacji kątowej Chrobry w kierunku Victorii. Kolejka pracowała do 08/1988 r. A ten demontaż jest pomostu kolejki która łączyła węglownię koksowni z nieczynną kop. Maria