Na terenie wytwórni betonu towarowego natknąłem się na takie cacko, które wg oznaczeń kolejowych było lokomotywą SM-04. Na PKP pracowało dosłownie kilka egzemplarzy, większość na zakładowych bocznicach pod fabrycznym oznaczeniem 409Da. Proszę zwrócić uwagę na datę naprawy głównej.
Data:
2019:06:18 13:48:20
ISO:
80
Ogniskowa:
6 mm
Aparat:
NIKON COOLPIX P7700
Przysłona:
f/2
Ekspozycja:
10/6400 s
Całodobowa wytwórnia betonu towarowego, którego komponenty dostarczane są bocznicą ze stacji Warszawa Praga. Dawny adres, niekiedy spotykany, to Pożarowa 10.
wg Wiki: Lokomotywy 409Da produkowane były w 3 zakładach:
Zastal w Zielonej Górze, w latach 1969-1978,
Mystal w Myszkowie, w latach 1979-1989,
ZNTK Oleśnica, w latach 1990-1995. Trzeba znawcy zagadnienia, który po numerze rozpozna producenta. mam zdjęcia wnętrza, może coś znajdę. Tak na marginesie, kiedyś miałem grubą nieprzyjemność prowadzić tę lokomotywę ze Skierniewic do Mszczonowa, a było to w wybitnie mroźnym styczniu początku lat 70.: pomijając ekwilibrystykę przekładania biegów (jedyna lokomotywa z przekładnią mechaniczną!) grzejniki tej, jak to nazywaliśmy "łajki" to iluzja, w kabinie było zimno, jak diabli. Później wydano kategoryczny zakaz wyjazdu lokomotyw serii SM-03/04 na szlak.