MENU
Już w roku 1924, a zatem jeszcze w czasie kryzysu inflacyjnego, koleje niemieckie pracowały nad koncepcją elektryfikacji magistralnej linii kolejowej łączącej Brochów i Miłkowice k. Legnicy (82 km). Ciężkie składy z węglem (2200 ton) miał obsługiwać specjalnie w tym celu skonsktruowany, ciężki (139 ton), dwuczłonowy elektrowóz nad którym prace rozpoczęło w 1925 r. konsorcjum AEG+ Siemens-Schuckert. W kwietniu 1926 roku rozpoczęto budowę pierwszego z sześciu planowanych egzemplarzy lokomotywy serii E 95. W grudniu 1927 roku AEG zakończyło budowę pierwszego egzemplarza. Do marca 1928 r. oddano pierwsze 3 sztuki. Była to wówczas najcięższa i najdroższa lokomotywa kolei niemieckich. Podczas gdy nowoczesny parowóz pospieszny serii BR 03 kosztował 185 tys. marek, elektowóz E 95 kosztował 543 tys. marek. Pod koniec marca 1928 r. (22-24.03.) prowadzono na Śląskiej Kolei Górskiej (bo elektryfikacja linii Wrocław - Legnica była jeszcze w planach) testy lokomotywy E 95 03. W dniu 22 marca pociąg towarowy o masie 1410 ton i 111 osiach poprowadzono z Jeleniej Góry do Schlauroth k. Zgorzelca i z powrotem (2 x 85 km). Poprawiono wówczas rekordowe osiągnięcie z 1925 roku. 23 marca ta sama lokomotywa, wraz z wagonem pomiarowym, pociągnęła skład pasażerski o masie 498 ton i 68 osiach na trasie Jelenia Góra - Wałbrzych Główny, a następnie podczepiono do lokomotywy skład towarowy do Jaworzyny Śląskiej, gdzie po drodze badano zachowanie hamulców. 24 marca 1928 roku zestawiono ciężki skład 39 czteroosiowych węglarek o masie całkowitej 2568 ton, na trasie z Jaworzyny Śląskiej do Wrocławia. Zdjęcie przedstawia elektrowóz z wagonem pomiarowym (Messwagen) i składem samowyładowujących węglarek być może na stacji w Jaworzynie Śląskiej (100% pewności nie mam) przed rozpoczęciem jazdy.

Dodał: moose° - Data: 2019-08-09 15:35:33 - Odsłon: 1281
24 marca 1928

Pierwszymi środkami transportu na linii BSFE było sześć parowozów z tendrem, brytyjskich z fabryki Sharp Roberts & Comp. w Manchesterze zakupionych za łączną sumę 10.610 funtów szterlingów. W czerwcu 1843 r. zakupiono w Filadelfii w zakładach inżyniera Williama Norrisa siódmą lokomotywę bez tendra za kwotę 1.225 funtów szterlingów. W pierwszym roku pasażerów miało wozić 10 dwuosiowych, otwartych wagonów, zamówionych w Berlinie w zakładach Zoller u. Pflug, na łączną ilość 300 miejsc. Na początku 1844 r. rozważano zakup eleganckich wagonów krytych pierwszej i drugiej klasy wzorując się na wagonach z linii Lipsk-Altenburg. W w I kw. 1844 roku spółka miała już 7 maszyn i 49 wagonów osobowych oraz 36 towarowych.

  • /foto/3209/3209658m.jpg
    1902 - 1945
  • /foto/9631/9631552m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/6416/6416119m.jpg
    1929
  • /foto/4220/4220112m.jpg
    1977
  • /foto/6068/6068653m.jpg
    2016
  • /foto/8401/8401360m.jpg
    2020
  • /foto/8534/8534886m.jpg
    2020
  • /foto/9047/9047043m.jpg
    2020
  • /foto/9303/9303518m.jpg
    2021
  • /foto/9814/9814015m.jpg
    2021
  • /foto/9653/9653910m.jpg
    2022
  • /foto/10833/10833602m.jpg
    2024

www.ebay.de

Poprzednie: Dom nr 80 Strona Główna Następne: Dom Zdrojowy