MENU
Droga prowadząca do dworca kolejowego, po lewej stronie zachowana rampa kolejowa (widok od strony północnej)

Dodał: mate154° - Data: 2019-06-09 21:59:10 - Odsłon: 525
08 czerwca 2019

Data: 2019:06:08 20:31:08   ISO: 100   Ogniskowa: 7.5 mm   Aparat: FUJIFILM FinePix S5500   Przysłona: f/2.9   Ekspozycja: 10/1700 s  


Przed wojną niewielka stacja z 4 torami stacyjnymi. Ziemne perony. Tor nr 1 prowadził do rampy. W Bukowej najczęściej mijały się pociągi kursujące na linii. Od 1920 r. stacja graniczna - po ustaleniach Traktatu Wersalskiego nieco za Bukową, przed Igłowicami tory przecięła granica państwowa, Polacy po swojej stronie tory zdemontowali aż do Rychtala. Bukowa stała się stacją graniczną. W 1937 r. z Bukowy wyprowadzono tor do Sycowa, prowadzący wzdłuż granicy i mający charakter militarny. Cztery lata później Bukowa stała się stacją węzłową po przywróceniu od 1941 r. ruchu do Kępna. Połączenia z Bukowej likwidowano w 1992 (na Syców) i w 1993 r. (na Kępno i Namysłów). W 2015 r. zlikwidowano pozostałości torów. Tutaj: - galeria zdjęć Miłosza Teleszyńskiego z czasów kursowania pociągów.

  • /foto/9403/9403843m.jpg
    2021
  • /foto/9403/9403844m.jpg
    2021
  • /foto/9403/9403845m.jpg
    2021

mate154°

Poprzednie: Kamienica nr 34 Strona Główna Następne: Kamienica nr 2