MENU
Stacja Piechowice. Widoczny na stacji lekki pociąg towarowy tzw. LEIG (leicht- Stückgut-Schnellverkehr) z elektrowozem serii E50-4. Wprowadzenie LEIGów było reakcją kolei niemieckich na spadające w latach 20. lokalne przewozy towarowe, przejmowane przez transport samochodowy. LEIGi miały być mobilnymi magazynami przesyłek, bagażu, żywego inwentarza operującymi w promieniu 50 km od stacji głównych. Zdjęcie w oryginale pochodzi z Reichsbahn-Kalender z końca lat 30.

Dodał: moose (administrator)° - Data: 2010-02-18 10:37:07 - Odsłon: 2270
Lata 1935-1939


(km 13,316 od podg Dębowa Góra)

Od 2012 r. stacja Piechowice stanowi zaplecze materiałowe dla ekipy remontującej górski odcinek linii 311 z Piechowic do Szklarskiej Poręby Górnej. Planowane zakończenie remontu do końca 2013 roku - dokumentacja remontu:

  • /foto/4360/4360861m.jpg
    1896 - 1898
  • /foto/5706/5706002m.jpg
    1900 - 1904
  • /foto/422/422388m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/4988/4988356m.jpg
    1918 - 1928
  • /foto/282/282593m.jpg
    1924 - 1926
  • /foto/411/411103m.jpg
    1981
  • /foto/212/212638m.jpg
    1992
  • /foto/76/76848m.jpg
    2005
  • /foto/79/79979m.jpg
    2006
  • /foto/446/446392m.jpg
    2012
  • /foto/3436/3436405m.jpg
    2012
  • /foto/3845/3845721m.jpg
    2013
  • /foto/4231/4231806m.jpg
    2013
  • /foto/4231/4231809m.jpg
    2013
  • /foto/4231/4231810m.jpg
    2013
  • /foto/4231/4231811m.jpg
    2013
  • /foto/4231/4231812m.jpg
    2013
  • /foto/4256/4256871m.jpg
    2013
  • /foto/4256/4256880m.jpg
    2013
  • /foto/4256/4256925m.jpg
    2013
  • /foto/4256/4256939m.jpg
    2013
  • /foto/4256/4256965m.jpg
    2013
  • /foto/4256/4256982m.jpg
    2013
  • /foto/4257/4257056m.jpg
    2013
  • /foto/4268/4268743m.jpg
    2013
  • /foto/4273/4273587m.jpg
    2013
  • /foto/4273/4273608m.jpg
    2013
  • /foto/7966/7966023m.jpg
    2019
  • /foto/7966/7966047m.jpg
    2019
  • /foto/8291/8291098m.jpg
    2019
  • /foto/8291/8291109m.jpg
    2019

"Eisenbahnen in Schlesien. Ostdeutsche Eisenbahngeschichte. Band 4 Siegfried Bufe , Bufe-Fachbuch-Verlag , Egglham 1993

Poprzednie: Młyn wodny (dawny) Strona Główna Następne: Panoramy i widoki Sokolca


wilk.wroclaw | 2013-03-07 16:12:28
cytując Moose'a "Wprowadzenie LEIGów było reakcją kolei niemieckich na spadające w latach 20. lokalne przewozy towarowe, przejmowane przez transport samochodowy." Wybaczcie złośliwość, ale jestem niemal pewien, że gdyby w takiej sytuacji postawić PKP to reakcją były by strajki, blokady torów etc...