MENU
ZNACZNIKI
Ostatnie prace likwidacyjne na byłej stacji Skawce. Widoczny gruz z rozbitych peronów i podkłady ze zdemontowanych torów. Po lewej nieczynny kamieniołom w Skawcach, po prawej w głębi za drzewami - dwa ostatnie domy z zabudowy wsi.

Dodał: Ryszard Kumorek° - Data: 2019-05-10 17:27:40 - Odsłon: 1318
01 marca 2015

Data: 2015:03:01 14:22:05   ISO: 160   Ogniskowa: 29.971 mm   Aparat: Canon PowerShot SX220 HS   Przysłona: f/5   Ekspozycja: 1/400 s  


Stacja kolejowa na linii nr 97 Skawina - Żywiec w kilometrze 37,820 (stary przebieg), oraz stacja końcowa linii nr 103 Trzebinia - Skawce w kilometrze 54,382 nieistniejącego odcinka Wadowice - Skawce. Zbudowana w roku 1884. W latach świetności posiadała 7 torów i 1 bocznicę w tym 3 tory do obsługi pociągów pasażerskich. W kierunku Suchej Beskidzkiej istniały 3 tory wyjazdowe, dzięki temu mogła przyjmować na postój pociągi towarowe do 540 m długości. Do stacji docierał też w latach '60 tor kolejki wąskotorowej z pobliskich kamieniołomów, dzięki której możliwy był przeładunek urobku na wagony normalnotorowe. W związku z budową zapory wodnej w Świnnej Porębie i Jeziora Mucharskiego stację przeznaczono do likwidacji. W roku 1988 zamknięto odcinek linii do Wadowic a 19 kwietnia 2012 r. zburzono dawno opuszczony i zdewastowany budynek dworca. W październiku i listopadzie 2014 r.ostatecznie rozebrano układ torowy i wszystkie urządzenia srk, a 27 listopada tego roku wysadzono i pocięto most nad rzeką Skawą znajdujący się w obrębie stacji. Stacja ostatecznie przestała istnieć. Nowej stacji, na nowym odcinku linii 97 nie zbudowano. (źródło: Ogólnopolska Baza Kolejowa i semaforek.kolej.org.pl)

  • /foto/7639/7639726m.jpg
    1998
  • /foto/7738/7738131m.jpg
    2010
  • /foto/7738/7738235m.jpg
    2010
  • /foto/7738/7738239m.jpg
    2010
  • /foto/7740/7740124m.jpg
    2010
  • /foto/7743/7743162m.jpg
    2010
  • /foto/7743/7743174m.jpg
    2010
  • /foto/7792/7792406m.jpg
    2011
  • /foto/7792/7792411m.jpg
    2011
  • /foto/7807/7807997m.jpg
    2011
  • /foto/7798/7798497m.jpg
    2011
  • /foto/7798/7798509m.jpg
    2011
  • /foto/7798/7798520m.jpg
    2011
  • /foto/7808/7808009m.jpg
    2011
  • /foto/7808/7808043m.jpg
    2012
  • /foto/7808/7808053m.jpg
    2012
  • /foto/7808/7808070m.jpg
    2012
  • /foto/7869/7869171m.jpg
    2013
  • /foto/7877/7877039m.jpg
    2013
  • /foto/7899/7899945m.jpg
    2014
  • /foto/7910/7910295m.jpg
    2014
  • /foto/7910/7910301m.jpg
    2014
  • /foto/7910/7910306m.jpg
    2014
  • /foto/7910/7910311m.jpg
    2014
  • /foto/7910/7910314m.jpg
    2014
  • /foto/8042/8042744m.jpg
    2017
  • /foto/8042/8042754m.jpg
    2017
  • /foto/8042/8042781m.jpg
    2017

Ryszard Kumorek°

Poprzednie: Bazylika Narodzenia NMP i Znalezienia Krzyża Świętego Strona Główna Następne: Przejazd kolejowy (z podziemnym przejściem)