MENU
Fragment linii kolejowej Szczawienko - Świebodzice tuż za wyjazdem z wykopu za stacją Szczawienko. Szpaler drzew z prawej strony ocienia starą, dawną drogę z Książa do jeziorka Daisy, która w tym miejscu krzyżuje się właśnie z linią kolejową. Przy lewej krawędzi kadru widać nieistniejący już domek dróżnika - patrz komentarz moose. Lato 1956r. Zdjęcie autorstwa Stanisława Marcinkowskiego, negatyw w moim posiadaniu.

Dodał: Ryszard Kumorek° - Data: 2009-12-13 19:21:15 - Odsłon: 6865
Rok 1956


Lubichowe (1305). Przyłączone do Wałbrzycha w 1975 r.

  • /foto/9974/9974820m.jpg
    1733 - 1734
  • /foto/7102/7102718m.jpg
    1905
  • /foto/424/424376m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/3631/3631371m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/98/98485m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/7832/7832700m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/103/103071m.jpg
    1910 - 1925
  • /foto/4861/4861807m.jpg
    1914
  • /foto/7322/7322233m.jpg
    1915
  • /foto/351/351912m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/418/418816m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/4344/4344070m.jpg
    1928 - 1929
  • /foto/7714/7714008m.jpg
    1929 - 1930
  • /foto/163/163254m.jpg
    1930
  • /foto/9689/9689491m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/277/277758m.jpg
    1938 - 1940
  • /foto/5610/5610275m.jpg
    1938 - 1940
  • /foto/291/291492m.jpg
    1941
  • /foto/4257/4257556m.jpg
    2013
  • /foto/4257/4257565m.jpg
    2013
  • /foto/4643/4643614m.jpg
    2014
  • /foto/4649/4649780m.jpg
    2014
  • /foto/5637/5637089m.jpg
    2015
  • /foto/5637/5637829m.jpg
    2015
  • /foto/5636/5636814m.jpg
    2015
  • /foto/6249/6249870m.jpg
    2016
  • /foto/7923/7923243m.jpg
    2019
  • /foto/8663/8663458m.jpg
    2020
  • /foto/9658/9658495m.jpg
    2021

Zbiory Prywatne - Ryszard Kumorek

Poprzednie: ul. Uczniowska Strona Główna Następne: Dom nr 50


moose | 2011-09-05 22:39:58
Rzeczywiście wg starych map w tym miejscu stał domek dróżnika.
Ryszard Kumorek | 2014-09-07 18:08:37
Skoro był domek dróżnika, był i przejazd. Teraz nie ma ani przejazdu, ani domku.
moose | 2014-09-08 19:14:55
Niekoniecznie - owszem domki dróżnika stawiano najczęściej tak by były również strażnicą przejazdową, ale sensem ich budowy była potrzeba przekazywania sygnałów wizyjnych dla utrzymania ruchu pociągów w czasach przed elektrycznością. Z reguły stawiano je w zasięgu wzroku poprzedniego dróżnika (co 1-2 km), ale w miejscach o ograniczonej widoczności (załomy, wąwozy, lasy) zagęszczano ich rozmieszczenie.
Ryszard Kumorek | 2012-12-30 19:38:03
Podmieniłem zdjęcie na większe.
moose | 2014-09-08 19:16:39
Dopisałem również do Lubiechowa, bo to już chyba nie Szczawienko.