MENU
ZNACZNIKI
Stacja Złotoryja. O dawnych potrzebach przewozowych tej stacji mówią te dwie wieże. Pierwsza postawiona w momencie przedłużenia Kolei Doliny Kaczawy w stronę Jerzmanic i dalej przez Wojcieszów do Marciszowa (1895). Druga, późniejsza, z ok. 1910 r., po otwarciu kierunku do Rokitek. Drewniana obudowa pierwszej wieży odpadła około 2006-07 roku, dziś świeci stalową bańką. Stojącą na pierwszym planie nastawnię wykonawczą Zł2 wyburzono na przełomie 2009/2010 r. Autorem zdjęcia jest Adam Pacześniak - dziękuję za udostępnienie.

Dodał: moose (administrator)° - Data: 2019-04-03 10:10:44 - Odsłon: 167
18 lutego 2003


  • /foto/29/29637m.jpg
    2003
  • /foto/3390/3390668m.jpg
    2009
  • /foto/3434/3434112m.jpg
    2009
  • /foto/320/320048m.jpg
    2010
  • /foto/336/336542m.jpg
    2010
  • /foto/7920/7920509m.jpg
    2012
  • /foto/7903/7903515m.jpg
    2018

Adam Pacześniak - zbiory prywatne

Poprzednie: Stacja kolejowa Złotoryja (dawna) Strona Główna Następne: Stacja kolejowa Złotoryja (dawna)


moose (administrator) | 2019-04-03 10:20:54
I jeszcze niespotykane już dziś jednokomorowe sygnalizatory przejazdowe. Można jeszcze taki zobaczyć w Mietkowie na bocznicy piaskowni, ale nie wiem czy jest czynny.
Kosa25 | 2019-04-03 12:44:03 | edytowany: 2019-04-03 12:49:01
Moim zdaniem warto dopisać również do wież- albo chociaż do tej, która później straciła obudowę. Na chwilę obecną fakt ten dokumentowało zaledwie jedno zdjęcie. I żeby nie spamować komentarzami- myślę, że dla widocznego po lewej stronie budynku warto założyć obiekt - .
moose (administrator) | 2019-04-03 13:39:46
Dopisane.