MENU
PORÓWNANIA (1)
Restauracja Czeskie Schronisko w Gęsińcu.

Dodał: McAron° - Data: 2009-10-24 20:18:21 - Odsłon: 3635
Lata 1933-1935


W II połowie XIX w.,w rejonie wsi powstały nowe duże wyrobiska granitu pod Gliczyną i na Kozińcu. Wieś znalazła się na uczęszczanym szlaku turystycznym ze Strzelina na Gromnik.W tym też okresie szlak ten był bardzo popularny przez ówczesnych Wrocławian. Aby zapewnić atrakcyjność istniała tu duża gospoda "Böhmische Baude" , pełniąca też rolę schroniska turystycznego.
Po roku 1945 , opuszczona, popadała w stan rozpadu i tak prawdopodobnie w latach 60 , XX w., przestała istnieć.
[mietok]

  • /foto/5756/5756178m.jpg
    1905 - 1907
  • /foto/4704/4704580m.jpg
    1906
  • /foto/8967/8967306m.jpg
    1914 - 1916
  • /foto/3868/3868178m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/4888/4888857m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/373/373317m.jpg
    1925 - 1929
  • /foto/377/377445m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/5722/5722680m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/378/378133m.jpg
    1925 - 1940
  • /foto/376/376302m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/6598/6598025m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/377/377446m.jpg
    1930 - 1943
  • /foto/130/130033m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/6448/6448675m.jpg
    1936 - 1938
  • /foto/3909/3909411m.jpg
    1940 - 1943
  • /foto/432/432965m.jpg
    1955

Aukcje internetowe

Poprzednie: Festung Breslau Strona Główna Następne: Kościół św. Antoniego


gregorr | 2009-03-25 21:51:13
Wg opisu na pocztówce to Gościęcice (Friedrichstein) a nie Gęsiniec. Proponuję przenieść.
gregorr | 2009-03-26 19:59:03
Sprawdzałem na naszej stronie. Friedrichstein to jedna z dawnych nazw Gościęcic
U.N. | 2009-03-26 20:14:10
Tak, ale Böhmische Baude, widoczne na pocztówce znajdowało się w Gęsińcu:
Vituperator | 2009-03-27 00:00:10
Nie, to jedna z nazw Gęsińca. Nadana w latach trzydziestych. Potiwerdza to album "Widoki dawnego Strzelina i okolic". Gościęcice to, z czeska, Podierad, a po niemiecku - Mehltheuer.
Vituperator | 2009-03-27 00:01:29
Podiebrad naturalnie. :-)
Vituperator | 2009-03-26 19:28:12
Nie, gregorr, to nie są Gościęcice, tylko Gęsiniec. Po prostu na pocztówce posłużono się, zamiast klasycznej - Husinetz, niemiecką nazwą wsi wprowadzoną bodaj w latach trzydziestych.
gregorr | 2009-03-27 21:19:59
Przy sprawdzaniu nazw korzystałem z naszej strony tu jest obiekt Gościęcice podaniem nazw niemieckich, a tu obiekt Gęsiniec i jego niemieckie nazwy. Gdybym wiedział gdzie dokładnie ta restauracja znajdowała się nie było by wątpliwości.
Vituperator | 2009-03-29 10:09:54
A nie zauważyłeś, gregorr, że odniesienia, które zaproponowałeś, podają dla Gęsińca i Gościęcic tę samą nazwę niemiecką? :-) Dlaczego zatem upierasz się przy Gościęcicach? Powinieneś z równą gorliwością i zacięciem brać pod uwagę Gęsiniec. Ponadto w ogóle informacje na naszej stronie nie uwzględniają, o dziwo, w wypadku Goscięcic nazwy Melthauer. Zatem podejrzewałbym jakieś poważne błędy i niedopatrzenia. Schronisko Czeskie znajdowało się w Gęsińcu, to akurat wszyscy wiedzą... Istnieje stosowny obiekt na portalu nawet. Może mietok cokolwiek podpowie i sprawa się wyjaśni. :-)
mietok - Administrator | 2009-03-29 12:45:28
No ,dobra spróbuję wyprowadzić Was na prostą drogę:))) Zobaczcie tu: Ponadto jest jeszcze taki zapis: Wieś Gęsiniec przez lata tak zmieniała nazwy: od 1267-Gisino, od 1783-Hußinez, od 1816 - Hussinetz, od 1939- Friedrichstein N. S, od 1945-Husinec,Husyniec i od roku 1947-Gęsiniec. A tak na marginesie to wrzucę taki skan ,ale z orginału za jakiś czas :))
mietok - Administrator | 2009-03-29 12:54:32
Małe sprostowanie:) Nazwa Friedrichstein N. S - od roku 1937 :))
mietok - Administrator | 2009-03-29 13:15:47
Chociaż można spotkać jeszcze w innych dokumentach , że od 1933 roku. :)
Vituperator | 2009-03-30 15:40:57
Czyli, że miałem rację? :-)
mietok - Administrator | 2009-10-24 21:27:27
Gęsiniec , a nie Gościęcice (w opisie) :)
McAron | 2009-10-25 18:02:44
Jeszcze nigdy pod pocztówką zamieszczoną przez moją osobę (a było ich trochę) nie było tyle komentarzy :-) Już porawiam nazwę miejscowości w opisie.