MENU
Jeżeli przystanek kolejowy Słupiec Dolny miał mieć drugi tor to możliwe, że przebiegałby on właśnie tędy z lewej do prawej. Widzimy również zarośnięte jakieś pozostałości murów, być może tu przybijały wagoniki kolejki linowej i z tych czerwony piaskowiec z pobliskiego kamieniołom ładowany był właśnie tu do wagonów kolei szynowej. Czy rzeczywiście widać ją na mapie: .

Dodał: Mikrob° - Data: 2009-10-19 23:04:43 - Odsłon: 1463
19 października 2009


1 grudnia 1903 na trasie Kolejki Sowiogórskiej ustanowiono przystanek z ładownią Nieder Schlegel w km 42,180. Przystanek obsługiwał ruch pasażerski, ale przede wszystkim była tu ładownia kamienia z pobliskich kamieniołomów czerwonego piaskowca. Na stacji znajdował się drugi tor dla potrzeb kolei linowej (?) doprowadzonej od kamieniołomu. Po wojnie, 27 sierpnia 1945 przystanek nazwano polską nazwą Kowalówka, 6 września 1947 przemianowano na Słupiec Dolny, zlikwidowano 1 stycznia 1972 r. (mikrob, uzup. moose).

  • /foto/297/297923m.jpg
    2009
  • /foto/298/298024m.jpg
    2009
  • /foto/298/298025m.jpg
    2009
  • /foto/298/298026m.jpg
    2009
  • /foto/298/298256m.jpg
    2009

Mikrob°

Poprzednie: Budynek nr 41-47 Strona Główna Następne: Budynek Street House