MENU
Uproszczony profil wysokościowy dawnej Kolei Wrocławsko-Świebodzickiej na odcinku z Wrocławia do Jaworzyny Śląskiej. Profil ten jest elementem większego wykresu przedstawiającego badanie pracy pierwszych elektrowozów w trakcie jazd testowych na tym odcinku. Źródłem wykresu jest przedwojenne czasopismo fachowe Elektrische Bahnen.

Dodał: moose° - Data: 2009-10-19 11:20:33 - Odsłon: 2526
Lata 1919-1925

Spółka Breslau-Schweidnitz-Freiburger Eisenbahngesselschaft otrzymała koncesję na budowę linii Wrocław - Świebodzice 9 paźdiernika 1841 r. Otwarcie ruchu pasażerskiego 29 października 1843 r.

Kilometraż osi przystanków (p.o.), stacji (st.) i posterunków odstępowych (podg.) na linii:
- , Wrocław Świebodzki, st., km 0,000
- , Wrocław Świebodzki, nastawnia WS1, podg., km 1,162
- , Wrocław Świebodzki, nastawnia WS, podg., km 1,563
- , Wrocław Grabiszyn, p.o., km 3,400
- , Wrocław Zachodni, st., km 5,201
- , Smolec, p.o., km 10,461
- , Sadowice Wrocławskie, p.o., km 14,786
- , Kąty Wrocławskie, st., km 20,365
- , Mietków, podg., km 28,728
- , Mietków, p.o., km 29,718
- , Imbramowice, st., km 35,848
- , Żarów, st., km 42,612
- , Jaworzyna Śląska, st., 48,140
...
- , Świebodzice (stary dworzec), 57,630

  • /foto/220/220177m.jpg
    1843
  • /foto/369/369769m.jpg
    1843 - 1925
  • /foto/7596/7596892m.jpg
    1845
  • /foto/8806/8806798m.jpg
    1845
  • /foto/9044/9044800m.jpg
    1858 - 1860
  • /foto/4520/4520206m.jpg
    1895 - 1905
  • /foto/4695/4695826m.jpg
    1910
  • /foto/8217/8217020m.jpg
    1936
  • /foto/3535/3535775m.jpg
    2003
  • /foto/39/39758m.jpg
    2004
  • /foto/51/51878m.jpg
    2005
  • /foto/10869/10869572m.jpg
    2007
  • /foto/165/165851m.jpg
    2007
  • /foto/218/218769m.jpg
    2007
  • /foto/219/219376m.jpg
    2008
  • /foto/248/248482m.jpg
    2008
  • /foto/309/309064m.jpg
    2009
  • /foto/307/307741m.jpg
    2009
  • /foto/307/307744m.jpg
    2009
  • /foto/308/308882m.jpg
    2010
  • /foto/308/308883m.jpg
    2010
  • /foto/344/344120m.jpg
    2010
  • /foto/345/345061m.jpg
    2010
  • /foto/386/386679m.jpg
    2011
  • /foto/403/403671m.jpg
    2011
  • /foto/404/404685m.jpg
    2011
  • /foto/3372/3372159m.jpg
    2012
  • /foto/3535/3535055m.jpg
    2012
  • /foto/3535/3535060m.jpg
    2012
  • /foto/5361/5361750m.jpg
    2015
  • /foto/9754/9754251m.jpg
    2019
  • /foto/9052/9052255m.jpg
    2020
  • /foto/9360/9360866m.jpg
    2021

Zbiory prywatne - moose

Poprzednie: ul. Młoda Strona Główna Następne: ul. Młoda


moose | 2009-10-19 11:24:53
Używany w niemieckich dokumentach wskaźnik nachylenia toru 1:n oznacza "na jakim n-odcinku podanym w metrach tor wznosi się o 1 metr". Im mniejsza wartość n, tym tor bardziej stromy.
Adrian S. | 2009-11-01 20:14:46
Moose, pytanie z ciekawości - dlaczego linia nazwana Koleją Wrocławsko - Świebodzicką kończy się nie w Świebodzicach, jak powinno wynikać z nazwy, lecz w Jaworzynie Śląskiej?
Przy okazji, w nazwie obiektu jest literówka - "Kolej Wrocławko-Świebodzicka".
moose | 2009-11-01 20:58:29
Adrian, podział linii nr 274 na 4 sekcje: Wrocław-Jaworzyna, Jaworzyna-Wch Główny, Wałbrzych-Jelenia, Jelenia-Zgorzelec wynika z ilości obiektów na trasie. Zakres każdej z sekcji uwzględnia przede wszystkim najważniejsze stacje węzłowe i równomierne rozłożenie obiektów (wprowadzę jeszcze na dniach sekcję pośrednią z Lubaniem). Kryterium historyczne jest po przestrzennym. Możesz odnieść wrażenie, że w ten sposób umniejszam znaczenie Świebodzic, no ale tak już chyba zostanie. Nie mam lepszej propozycji podziału. Zawsze pozostaje opis, powiązania "zobacz też", więc tak sobie poradzimy. Literówkę poprawiłem - dzięki za odzew w temacie.