MENU
ZNACZNIKI
Przełom Bobru pomiędzy Janowicami i Ciechanowicami przecinający rudne Góry Ołowiane. W obniżeniu tym śmiało poprowadzono Śląską Kolej Górską (linia kolejowa nr 274). Na odcinku niespełna kilometra mamy 2 duże mosty z przęsłami nurtowymi i 2 wiadukty: drogowy i kolejowy, do tego głębokie wykopy skalne i trawers po zboczu. Z takiej perspektywy można docenić kunszt inżynierów sprzed 150 lat temu.

Dodał: moose (administrator)° - Data: 2019-02-27 18:30:08 - Odsłon: 266
23 lutego 2019

Data: 2019:02:23 15:36:57   ISO: 100   Ogniskowa: 4.73 mm   Aparat: DJI FC220   Przysłona: f/2.2   Ekspozycja: 1/280 s  

Kilometraż stacji (st.), przystanków (p.o.) i posterunków odgałęźnych (podg.) liczony od osi stacji Wrocław Świebodzki:
- , Wałbrzych Główny, st., km 78,912
- , Szybowice Wałbrzyskie, p.o. (zlikw.), km 82,783
- , Nastawnia BGW, podg., km 83,690
- , Boguszów Gorce Wschód, p.o., km 83,870
- , Boguszów Gorce, st., km 85,517
- , Boguszów Gorce Zachód, st., km 88,352
- , Witków Śląski, p.o., km 93,017
- , Sędzisław, st., km 98,843
- , Marciszów Górny, podg. (zlikw.), km 101,412
- , Marciszów, st., km 105,182
- , Ciechanowice, p.o., km 107,860
- , Janowice Wielkie, st., km 113,580
- , Trzcińsko, p.o., km 117,103
- , Wojanów, st., km 120,753
- Jelenia Góra, st., km 125,808

Na tym odcinku linii 274 znajduje się kilka odgałęzień, łączników mających w nomenklaturze Polskich Linii Kolejowych (PLK) własną numerację:

- linia PLK nr 773 Boguszów Gorce - Boguszów Gorce Towarowy. Łącznik z linią 291 ( ) o dł. 1,820 km oddano do użytku w ruchu towarowym 10.05.1878 r., zeelektryfikowano 15.07.1915 r., rozebrano fizycznie ok. 2002 r.

- bocznica Boguszów Gorce Zachód - skład opału PW Rupex, o dł. 0,498 km, fragment bocznicy do d. kopalni Abendröthe ( )

- linia PLK nr 976 Boguszów Gorce Zachód - Czarny Bór KSSD o dł. 1,499 km z lat 80., bocznica kopalni melafiru w Grzędach ( )

- linia PLK nr 774 Marciszów Górny (podg.) - Krużyn (podg) o dł. 1,824 km - Łącznik z linią 298 ( ) o dł. 1,825 km oddano do użytku 15.06.1914 r., zeelektryfikowano 01.01.1939 r. Łącznica stanowiła zachodnią część "Trójkąta" Krużyn - Sędzisław - Marciszów, łącznicę zamknięto w 2002 roku, od 2005 r. są już ubytki w torowisku.

- bocznica Wojanów - skład paliw płynnych MUELLER, o dł. 0,266 km, zbudowana ok. 2003 r.

- bocznica Wojanów - Fabryka Papieru "Dąbrowica" o dł. 1,659 km, zbudowana w 1950 r., wyremontowana ostatnio w 1980 r., zamknięta w 1995 r. i rozebrana fizycznie w 2006 r.

  • /foto/124/124984m.jpg
    1899
  • /foto/380/380993m.jpg
    1900
  • /foto/381/381152m.jpg
    1900
  • /foto/385/385454m.jpg
    1900
  • /foto/7050/7050315m.jpg
    1900
  • /foto/7050/7050392m.jpg
    1900
  • /foto/7050/7050866m.jpg
    1900
  • /foto/324/324856m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/99/99563m.jpg
    1900 - 1945
  • /foto/447/447680m.jpg
    1901
  • /foto/3382/3382494m.jpg
    1904
  • /foto/5885/5885924m.jpg
    1904
  • /foto/251/251092m.jpg
    1904
  • /foto/6898/6898379m.jpg
    1905 - 1912
  • /foto/106/106625m.jpg
    1906
  • /foto/284/284805m.jpg
    1906
  • /foto/4163/4163765m.jpg
    1907
  • /foto/364/364888m.jpg
    1916
  • /foto/8037/8037624m.jpg
    1918 - 1920
  • /foto/322/322690m.jpg
    1919
  • /foto/8035/8035878m.jpg
    1924
  • /foto/3825/3825279m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/379/379180m.jpg
    1926
  • /foto/365/365953m.jpg
    1928
  • /foto/6642/6642968m.jpg
    1928
  • /foto/232/232402m.jpg
    1930
  • /foto/3872/3872401m.jpg
    1930
  • /foto/67/67765m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/111/111710m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/3708/3708961m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/128/128021m.jpg
    1933 - 1934
  • /foto/244/244710m.jpg
    1934
  • /foto/6626/6626752m.jpg
    1934
  • /foto/8040/8040194m.jpg
    1935 - 1945
  • /foto/323/323102m.jpg
    1936
  • /foto/8061/8061792m.jpg
    1936
  • /foto/282/282017m.jpg
    1938 - 1941
  • /foto/237/237613m.jpg
    1950 - 1965
  • /foto/361/361822m.jpg
    1960 - 1980
  • /foto/280/280935m.jpg
    1968 - 1970
  • /foto/183/183136m.jpg
    2007
  • /foto/242/242986m.jpg
    2008
  • /foto/252/252359m.jpg
    2008
  • /foto/249/249701m.jpg
    2008
  • /foto/425/425848m.jpg
    2009
  • /foto/4102/4102257m.jpg
    2010
  • /foto/4295/4295904m.jpg
    2011
  • /foto/412/412307m.jpg
    2011
  • /foto/440/440368m.jpg
    2012
  • /foto/3282/3282468m.jpg
    2012
  • /foto/3421/3421417m.jpg
    2012
  • /foto/3230/3230285m.jpg
    2012
  • /foto/3230/3230356m.jpg
    2012
  • /foto/3398/3398166m.jpg
    2012
  • /foto/3760/3760203m.jpg
    2012
  • /foto/4406/4406995m.jpg
    2013
  • /foto/4144/4144009m.jpg
    2013
  • /foto/4318/4318252m.jpg
    2013
  • /foto/4326/4326942m.jpg
    2014
  • /foto/8042/8042581m.jpg
    2015
  • /foto/5571/5571898m.jpg
    2015
  • /foto/5571/5571904m.jpg
    2015
  • /foto/6119/6119568m.jpg
    2016
  • /foto/6119/6119569m.jpg
    2016
  • /foto/6405/6405763m.jpg
    2016
  • /foto/7059/7059173m.jpg
    2018
  • /foto/7059/7059174m.jpg
    2018
  • /foto/7059/7059303m.jpg
    2018
  • /foto/8043/8043013m.jpg
    2018
  • /foto/7592/7592073m.jpg
    2018
  • /foto/7842/7842164m.jpg
    2019
  • /foto/7842/7842166m.jpg
    2019
  • /foto/7842/7842674m.jpg
    2019
  • /foto/8073/8073961m.jpg
    2019

moose (administrator)°

Poprzednie: Odcinek Wałbrzych Główny - Jelenia Góra
Śląska Kolej Górska
Strona Główna Następne: Odcinek Wałbrzych Główny - Jelenia Góra
Śląska Kolej Górska


fanpage_janowice_wielkie | 2019-06-03 02:49:49
tu też dodałem ul. Skalistą i znaczniki dwóch domów