MENU
Belka pozostała po wyburzeniu kamienicy, na niej etykieta. Czyżby jeszcze XIX-wieczna? W każdym razie stoi napisane "WROCŁAW".

Dodał: Quol° - Data: 2005-01-17 18:45:59 - Odsłon: 4154
16 stycznia 2005

  • /foto/3/003641m.jpg
    1999
  • /foto/4/004292m.jpg
    1999
  • /foto/3/003006m.jpg
    2003
  • /foto/2/002326m.jpg
    2003
  • /foto/2/002854m.jpg
    2003
  • /foto/2/002969m.jpg
    2003
  • /foto/3/003044m.jpg
    2003
  • /foto/3/003175m.jpg
    2004
  • /foto/3/003176m.jpg
    2004
  • /foto/3/003235m.jpg
    2004
  • /foto/3/003233m.jpg
    2004
  • /foto/3/003465m.jpg
    2004
  • /foto/3/003498m.jpg
    2004
  • /foto/4/004594m.jpg
    2004
  • /foto/3/003896m.jpg
    2004
  • /foto/4/004158m.jpg
    2004
  • /foto/4/004195m.jpg
    2004
  • /foto/4/004204m.jpg
    2004
  • /foto/4/004738m.jpg
    2004
  • /foto/4/004443m.jpg
    2004
  • /foto/4/004491m.jpg
    2004
  • /foto/4/004592m.jpg
    2004
  • /foto/4/004593m.jpg
    2004
  • /foto/4/004624m.jpg
    2004
  • /foto/4/004642m.jpg
    2004
  • /foto/4/004644m.jpg
    2004
  • /foto/4/004645m.jpg
    2004
  • /foto/5/005102m.jpg
    2004
  • /foto/5/005281m.jpg
    2004
  • /foto/5/005289m.jpg
    2004
  • /foto/5/005489m.jpg
    2004
  • /foto/5/005558m.jpg
    2004
  • /foto/5/005560m.jpg
    2004
  • /foto/5/005544m.jpg
    2004
  • /foto/5/005859m.jpg
    2004
  • /foto/5/005886m.jpg
    2004
  • /foto/5/005888m.jpg
    2004
  • /foto/5/005860m.jpg
    2004
  • /foto/6/006004m.jpg
    2004
  • /foto/6/006057m.jpg
    2004
  • /foto/6/006298m.jpg
    2004
  • /foto/6/006365m.jpg
    2004
  • /foto/6/006377m.jpg
    2004
  • /foto/6/006378m.jpg
    2004
  • /foto/6/006683m.jpg
    2004
  • /foto/6/006759m.jpg
    2004
  • /foto/6/006761m.jpg
    2004
  • /foto/6/006973m.jpg
    2004
  • /foto/7/007116m.jpg
    2004
  • /foto/8/8420m.jpg
    2004
  • /foto/7/7215m.jpg
    2004
  • /foto/11/11791m.jpg
    2004
  • /foto/8/8185m.jpg
    2004
  • /foto/8/8791m.jpg
    2004
  • /foto/8/8867m.jpg
    2004
  • /foto/8/8910m.jpg
    2004
  • /foto/8/8936m.jpg
    2004
  • /foto/9/9330m.jpg
    2004
  • /foto/9/9812m.jpg
    2004
  • /foto/13/13044m.jpg
    2004
  • /foto/12/12103m.jpg
    2004
  • /foto/13/13345m.jpg
    2004
  • /foto/13/13693m.jpg
    2004
  • /foto/16/16267m.jpg
    2004
  • /foto/17/17988m.jpg
    2004
  • /foto/17/17989m.jpg
    2004
  • /foto/18/18640m.jpg
    2004
  • /foto/19/19241m.jpg
    2004
  • /foto/20/20241m.jpg
    2004
  • /foto/20/20495m.jpg
    2004
  • /foto/21/21034m.jpg
    2004
  • /foto/22/22996m.jpg
    2004
  • /foto/22/22997m.jpg
    2004
  • /foto/25/25112m.jpg
    2004
  • /foto/25/25738m.jpg
    2004
  • /foto/33/33011m.jpg
    2005
  • /foto/36/36296m.jpg
    2005
  • /foto/44/44173m.jpg
    2005
  • /foto/43/43507m.jpg
    2005
  • /foto/44/44098m.jpg
    2005
  • /foto/48/48979m.jpg
    2005
  • /foto/51/51294m.jpg
    2005
  • /foto/55/55796m.jpg
    2005
  • /foto/62/62237m.jpg
    2005
  • /foto/62/62344m.jpg
    2005
  • /foto/62/62345m.jpg
    2005
  • /foto/109/109152m.jpg
    2006
  • /foto/118/118291m.jpg
    2006
  • /foto/118/118389m.jpg
    2006
  • /foto/140/140250m.jpg
    2006
  • /foto/266/266664m.jpg
    2006
  • /foto/247/247811m.jpg
    2006
  • /foto/89/89974m.jpg
    2006
  • /foto/249/249989m.jpg
    2006
  • /foto/82/82268m.jpg
    2006
  • /foto/248/248144m.jpg
    2006
  • /foto/88/88407m.jpg
    2006
  • /foto/255/255148m.jpg
    2006
  • /foto/104/104897m.jpg
    2006
  • /foto/104/104907m.jpg
    2006
  • /foto/127/127418m.jpg
    2006
  • /foto/120/120694m.jpg
    2006
  • /foto/120/120695m.jpg
    2006
  • /foto/120/120698m.jpg
    2006
  • /foto/123/123136m.jpg
    2006
  • /foto/125/125088m.jpg
    2006
  • /foto/189/189546m.jpg
    2007
  • /foto/204/204744m.jpg
    2007
  • /foto/204/204747m.jpg
    2007
  • /foto/270/270803m.jpg
    2007
  • /foto/131/131597m.jpg
    2007
  • /foto/131/131598m.jpg
    2007
  • /foto/450/450100m.jpg
    2007
  • /foto/176/176005m.jpg
    2007
  • /foto/161/161721m.jpg
    2007
  • /foto/176/176728m.jpg
    2007
  • /foto/173/173305m.jpg
    2007
  • /foto/174/174580m.jpg
    2007
  • /foto/177/177526m.jpg
    2007
  • /foto/177/177529m.jpg
    2007
  • /foto/177/177530m.jpg
    2007
  • /foto/177/177245m.jpg
    2007
  • /foto/182/182223m.jpg
    2007
  • /foto/189/189435m.jpg
    2007
  • /foto/189/189438m.jpg
    2007
  • /foto/189/189439m.jpg
    2007
  • /foto/189/189713m.jpg
    2007
  • /foto/248/248688m.jpg
    2008
  • /foto/249/249180m.jpg
    2008
  • /foto/247/247134m.jpg
    2008
  • /foto/249/249559m.jpg
    2008
  • /foto/249/249128m.jpg
    2008
  • /foto/248/248858m.jpg
    2008
  • /foto/249/249051m.jpg
    2008
  • /foto/252/252817m.jpg
    2008
  • /foto/252/252818m.jpg
    2008
  • /foto/252/252819m.jpg
    2008
  • /foto/257/257102m.jpg
    2008
  • /foto/257/257925m.jpg
    2008
  • /foto/256/256086m.jpg
    2008
  • /foto/257/257061m.jpg
    2008
  • /foto/262/262343m.jpg
    2009
  • /foto/272/272245m.jpg
    2009
  • /foto/316/316855m.jpg
    2009
  • /foto/295/295156m.jpg
    2009
  • /foto/344/344227m.jpg
    2010
  • /foto/388/388719m.jpg
    2011
  • /foto/385/385912m.jpg
    2011
  • /foto/385/385914m.jpg
    2011
  • /foto/385/385915m.jpg
    2011
  • /foto/425/425628m.jpg
    2011
  • /foto/446/446710m.jpg
    2012
  • /foto/451/451990m.jpg
    2012
  • /foto/4353/4353297m.jpg
    2014
  • /foto/5167/5167792m.jpg
    2014
  • /foto/4875/4875902m.jpg
    2014
  • /foto/7766/7766777m.jpg
    2019

Quol°

Poprzednie: 2005 - Rozbiórka kamienicy Strona Główna Następne: Cmentarz św. Doroty (dawny)


Kavikvs | 2005-01-17 18:59:04
Sosnowa deska,import z Sosnowic;)
Quol | 2005-01-17 19:00:07
Sosnowitz to Sosnowiec.
Kavikvs | 2005-01-17 19:04:30
Sosnowice.
Jd. | 2005-05-07 14:42:15
Nazwy Sosnowice używano w odniesieniu do Sosnowca, zwłaszcza przed I wojną światową.
Quol | 2005-05-07 16:38:31
Właśnie! Sosnowice, jak Sosnowice, ale zachwycił mnie ten Wrocław, na desce z Breslau i to XIX-wiecznej!
Kavikvs | 2005-05-07 16:49:39
Sosnowiec.
teresa, teresa kozlowski | 2005-05-07 19:04:39
Cos mi to nie wyglada na XIX wiek.
LUKA | 2006-01-20 23:30:00
Ja tu bym raczej obstawiał jakiś 1945 - 1946...
Quol | 2006-01-21 11:47:32
Pod podłogą XIX wiecznej kamienicy?
LUKA | 2006-02-04 18:11:39
Bo ja wiem, w sumie dałoby się to jakoś wytłumaczyć. Czcionka jak dla mnie mało dziewiętnastowieczna :)
Quol | 2006-02-04 21:21:50
Na pewno nie 1945-46, bo chyba tylko desperat napisałby wtedy Breslau.
piast | 2006-02-05 01:35:29
Sosnowiec był przed wojną w Polsce.
LUKA | 2006-02-07 02:39:19
Słusznie.
Jur51 | 2006-02-05 09:26:02
Sosnowiec był w Polsce tak jak i Sosnowice w gmninie Brzeżnia woj Małopolskie. Wygląda to na naklejkę jaką nalepia się na skrzynie z frachtem , miejsce wysyłki i adres odbiorcy. Może mamy przykład kardynalnego błędu czeskiego w dwu ostatnich literach a dostawa ładunku odbyła się międz1920 a 1939 lub czyjś żart ?
bartosz | 2006-02-05 19:55:19
Ja tam problemu nie widzę Wrocław funkcjonował w Polsce przed wojną jako Wrocław.
Paulus, | 2015-08-14 20:42:39
A ja tak. Moja babcia jeździła przed wojną do Breslau. Nie znała nazwy Wrocław.
tadpole | 2020-10-28 18:03:54
Napisy sa w dwoch jezykach: ten na gorze wydaje sie nosic (zamazana) polska nazwe dla Breslau. Handel miedzynarodowy.
Stan | 2015-08-15 07:26:40
W "Kalendarzu wszechświatowym" wydanym w 1912 r. w Mikołowie: , wielokrotnie został wpisany "Wrocław" (także "rejencyi Wrocławskiej"). Można się zdziwić, ale już wtedy znane było "Kłodzko (Glatz)", "Nysa (Neisse)" itd. , ciekawa pozycja. Dodam jeszcze, że przy ustalaniu nazw po 1945 r. nazwę "Sosnowice" nadano dla wsi "Wolmsdorf" w powiecie ząbkowickim. Taka też nazwa jest na zachowanych świadectwach szkolnych. Jednak protesty osadników (przytaczano wtedy argument, że może się to mylić z Sosnowcem), doprowadziły do nadania urzędowej nazwy "Sosnowa".
Quol | 2016-03-22 11:44:28
Sosnowa to nie ten trop. Szukamy miejscowości Sosnowitz zwanej podówczas Sosnowice.
Stan | 2016-03-22 12:30:53
To jest tylko dowód zasadności protestów o których wspomniałem poprzednio. Widocznie często, także przed wojną, mylono pisownię Sosnowitz, czyli miasta Sosnowiec.
YouPiter | 2016-03-22 12:27:24
Bezleśne Sosnowice ?
YouPiter | 2016-03-22 12:50:57
Stan | 2016-03-22 18:44:40
Ostatnie zdanie w tym linku powraca do źródła: "Sosnowice to również dawna nazwa miasta Sosnowiec".