Stację otwarto 8 grudnia 1963. Powodem jej powstania było przeniesienie linii WKD z ulicy Nowogrodzkiej do wykopu linii średnicowej. Stacja została zaprojektowana przez zespół Arseniusza Romanowicza. Stacja składa się z jednego peronu bocznego posiadającego jedną krawędź peronową, na którym znajdują się tablice informacyjne z rozkładem jazdy, ławki, zegar, megafony i lampy oświetleniowe. Dodatkowo znajdują się również budki usługowe (kiosk, cukiernia, stoisko z prasą) oraz pomieszczenie dla pracowników ...
Stację otwarto 8 grudnia 1963. Powodem jej powstania było przeniesienie linii WKD z ulicy Nowogrodzkiej do wykopu linii średnicowej. Stacja została zaprojektowana przez zespół Arseniusza Romanowicza.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Stacja składa się z jednego peronu bocznego posiadającego jedną krawędź peronową, na którym znajdują się tablice informacyjne z rozkładem jazdy, ławki, zegar, megafony i lampy oświetleniowe. Dodatkowo znajdują się również budki usługowe (kiosk, cukiernia, stoisko z prasą) oraz pomieszczenie dla pracowników ochrony dworca. Peron znajduje pod poziomem terenu, jest zadaszony betonową wiatą stanowiącą chodnik dla pieszych i jest podzielony na dwa sektory. Na przystanku znajduje się pełnozakresowa, całodobowa kasa biletowa umiejscowiona w przejściu podziemnym pod skrzyżowaniem Al. Jerozolimskich z Al. Jana Pawła II (przy wejściu na peron). Na peronie znajduje się także biletomat. Na peron stacji można wejść bezpośrednim wejściem położonym na skrzyżowaniu Al. Jerozolimskich i al. Jana Pawła II. Wejście to charakteryzuje się betonowym dachem przypominającym skrzydła motyla lub wielki naleśnik. Na peron można dostać się też przechodząc przejściem podziemnym pod skrzyżowaniem Al. Jerozolimskich z al. Jana Pawła II i ul. Chałubińskiego. Przejściem tym można również dojść do Dworca Centralnego oraz do zespołu przystanków autobusowych i tramwajowych ZTM Dworzec Centralny. Źródło: Wikipedia |
|||||||||||||||||||||||||
|
||