Szosa górska zbudowana w latach 1934 – 1936 prowadząca od Jilemnic, przez Dolní i Horní Mísečky na grzbiet Krkonoš, pod jego kulminację – Zlaté návrší (1413 m n.p.m.). Obecnie nazwa „Masarykova silnice“ jest stosowana do ostatniego, 4,5 km odcinka z Horní Mísečky. W 1964 r. przy końcowej pętli szosy zbudowano Vrbatovą boudę, a w 1974 r. w związku z budową nowego schroniska Labska bouda cały górski fragment zamnknięto dla ruchu prywatnych pojazdów, miejscami poszerzono i poprawiono asfaltową nawierzchnię. ...
Szosa górska zbudowana w latach 1934 – 1936 prowadząca od Jilemnic, przez Dolní i Horní Mísečky na grzbiet Krkonoš, pod jego kulminację – Zlaté návrší (1413 m n.p.m.). Obecnie nazwa „Masarykova silnice“ jest stosowana do ostatniego, 4,5 km odcinka z Horní Mísečky. W 1964 r. przy końcowej pętli szosy zbudowano Vrbatovą boudę, a w 1974 r. w związku z budową nowego schroniska Labska bouda cały górski fragment zamnknięto dla ruchu prywatnych pojazdów, miejscami poszerzono i poprawiono asfaltową nawierzchnię. Różnica wysokości od Jilemnickéj boudy w Horních Mísečkách do pętli szczytowej (1390 m n.p.m.) wynosi ok. 350 m, a od początku drogi (obecnie droga nr 286), w Hrbačovie (416 m n.p.m.) – blisko 1000 m.
Pokaż więcej
Pokaż mniej