Początkowo budynek administracyjny zakładów mechanicznych "Bormann, Szwede i spółka", a od 1927 r. siedziba Towarzystwa Budowy Samochodów AS, Przedsiębiorstwo założył Jan Łaski w 1927 r. Sam zakład produkcyjny był przy ul. Złotej 64.
Do 1939 r. fabryka produkowała dwa podstawowe typy samochodów konstrukcji inż. Aleksandra Libermana, w czterech wersjach nadwoziowych w oparciu o technologię francuską - zespół napędowy (silnik + skrzynia biegów) sprowadzano z Francji. Łącznie powstało około 150 samochodów marki AS.
Asy były miejskimi taksówkami, a jeden z ostatnich egzemplarzy służył jako część powstańczej barykady przy ul. Wilczej. Do dziś nie zachował się żaden model.
Po wojnie obiekt należał do Robotniczej Spółdzielni Wydawniczej „Prasa-Książka-Ruch” wraz z kompleksem drukarń przy ul. Towarowej (obecnie CH Galeria Jupiter Centrum).