![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fabrykę na rogu ulic Ogrodowej i Rycerskiej (ob. Ratajczaka) założył w 1853 r. Juliusz Moegelin – w 1880 r. zajmowała ona już całą przestrzeń ul. Ogrodowej. Fabrykę w 1893 r. nabyli F. Skrzydlewski oraz L. Jarnatowski i dla lepszego połączenia kolejowego przenieśli ją nad Wildę, nieopodal dworca. W 1900 r. fabryka przekształciła się na Towarzystwo udziałowe z J. Turno, ks. Skrzydewskim i inż. F. Skrzydlewskim. Po I wojnie światowej rozwijające się zakłady H. Cegielskigo wykupiły od niemieckich właścicieli ...
Fabrykę na rogu ulic Ogrodowej i Rycerskiej (ob. Ratajczaka) założył w 1853 r. Juliusz Moegelin – w 1880 r. zajmowała ona już całą przestrzeń ul. Ogrodowej. Fabrykę w 1893 r. nabyli F. Skrzydlewski oraz L. Jarnatowski i dla lepszego połączenia kolejowego przenieśli ją nad Wildę, nieopodal dworca. W 1900 r. fabryka przekształciła się na Towarzystwo udziałowe z J. Turno, ks. Skrzydewskim i inż. F. Skrzydlewskim. Po I wojnie światowej rozwijające się zakłady H. Cegielskigo wykupiły od niemieckich właścicieli kilka fabryk zlokalizowanych na Wildzie i połączyły je w jeden wielki zakład produkujący głównie parowozy. Wśród nich była również fabryka Moegelina, funkcjonująca od 1919 r. jako Oddział II przy ul. Strumykowej (ob. Sikorskiego).
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||
|
||
![]() ![]() |