Parowóz Tkb 2845 należy do tendrzaków, czyli parowozów bez doczepionego tendra. Wyprodukowany został w zakładach Linke - Hofmann Werke - Breslau. Parowóz posiada dwucylindrowy silnik parowy, napędzający drugą oś wiązaną. Zapas węgla przewożony był w niewielkich skrzyniach umieszczonych po bokach kotła, natomiast zapas wody znajdował się w zbiorniku zintegrowanym z ostoją pojazdu. Lokomotywy były budowane z myślą o pokonywaniu krótkich tras od 10 do 30 km. Dlatego kierowano je na linie lokalne, do ...
Parowóz Tkb 2845 należy do tendrzaków, czyli parowozów bez doczepionego tendra. Wyprodukowany został w zakładach Linke - Hofmann Werke - Breslau. Parowóz posiada dwucylindrowy silnik parowy, napędzający drugą oś wiązaną. Zapas węgla przewożony był w niewielkich skrzyniach umieszczonych po bokach kotła, natomiast zapas wody znajdował się w zbiorniku zintegrowanym z ostoją pojazdu. Lokomotywy były budowane z myślą o pokonywaniu krótkich tras od 10 do 30 km. Dlatego kierowano je na linie lokalne, do zakładów przemysłowych i prac manewrowych. Przebieg służby 1924 - 1974. Przywieziony do muzeum 2001 roku. Dawid Galus źródło Muzeum Kolejnictwa.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||