![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dawna parowozownia w Bielsku-Białej wraz z zabytkową halą wachlarzową znajduje się na terenie stacji Bielsko-Biała Główna, pomiędzy liniami do Cieszyna i Kalwarii.
Obiekt ten powstał w 1900 roku i zakończył swoją służbę 30 maja 1964 roku, a większość lokomotyw przeniesiono do lokomotywowni w Zebrzydowicach. Od tej pory mieściły się tu warsztaty naprawcze dźwigów kolejowych (Sekcja Warsztatów Specjalistycznych Zakładu Taboru Czechowice-Dziedzice). Wykonywano tam naprawy okresowe i przeglądy żurawi ...
Dawna parowozownia w Bielsku-Białej wraz z zabytkową halą wachlarzową znajduje się na terenie stacji Bielsko-Biała Główna, pomiędzy liniami do Cieszyna i Kalwarii.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Obiekt ten powstał w 1900 roku i zakończył swoją służbę 30 maja 1964 roku, a większość lokomotyw przeniesiono do lokomotywowni w Zebrzydowicach. Od tej pory mieściły się tu warsztaty naprawcze dźwigów kolejowych (Sekcja Warsztatów Specjalistycznych Zakładu Taboru Czechowice-Dziedzice). Wykonywano tam naprawy okresowe i przeglądy żurawi kolejowych EDK. W hali prostokątnej znajdowały się dwa stanowiska naprawcze oraz stanowisko spawalnicze, z kolei w hali wachlarzowej umieszczono warsztat hydrauliki siłowej, który był wyposażony w stanowisko naprawy elementów chwytaków elektrohydraulicznych. Na terenie dawnej parowozowni znajduje się piec z przełomu XIX i XX wieku służący do ogrzewania pomieszczeń i żuraw do nawadniania parowozów. Obecnie obiekt jest niewykorzystany. |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
||
---|---|---|---|