MENU
Jugowice, budynek stacji i widok w kierunku Zagórza. Czy jeszcze kiedyś zadziała ten semafor, tzn czy zatrzyma jakiś skład? Okaże się już wkrótce.

Dodał: Andrzej W.° - Data: 2009-03-15 01:02:09 - Odsłon: 2946
01 marca 2009


Dawna stacja. W planach przywrócenia ruchu na linii 28 (po zmianie numeracji - linia 266) przewidywano budowę bezobsługowej mijanki pociągów. W toku prac nad modernizacją linii odstąpiono od tego planu. Z układu torowego dawnej stacji pozostawiono dwa skrajne tory pod skarpą skalną, które pierwotnie należały do Kolejki Walimskiej.

  • /foto/10052/10052110m.jpg
    1902 - 1903
  • /foto/354/354658m.jpg
    1902 - 1910
  • /foto/246/246917m.jpg
    1903 - 1904
  • /foto/361/361032m.jpg
    1903 - 1904
  • /foto/408/408002m.jpg
    1903 - 1904
  • /foto/6657/6657283m.jpg
    1904
  • /foto/307/307733m.jpg
    1904
  • /foto/9133/9133833m.jpg
    1904 - 1905
  • /foto/3281/3281387m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281390m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/4249/4249843m.jpg
    1908 - 1910
  • /foto/104/104739m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/354/354654m.jpg
    1910 - 1940
  • /foto/4249/4249918m.jpg
    1912 - 1913
  • /foto/230/230885m.jpg
    1913
  • /foto/4249/4249899m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/4249/4249804m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/4249/4249875m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/7820/7820499m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/7820/7820500m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/6483/6483429m.jpg
    1925 - 1940
  • /foto/6519/6519871m.jpg
    1927 - 1929
  • /foto/4249/4249830m.jpg
    1930 - 1932
  • /foto/4249/4249864m.jpg
    1930 - 1938
  • /foto/417/417229m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/372/372837m.jpg
    1935 - 1939
  • /foto/4249/4249888m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/230/230487m.jpg
    1935 - 1945
  • /foto/230/230490m.jpg
    1935 - 1945
  • /foto/303/303738m.jpg
    2003
  • /foto/9526/9526270m.jpg
    2004
  • /foto/9631/9631476m.jpg
    2004
  • /foto/113/113306m.jpg
    2006
  • /foto/9575/9575556m.jpg
    2007
  • /foto/203/203085m.jpg
    2008
  • /foto/210/210680m.jpg
    2008
  • /foto/229/229795m.jpg
    2008
  • /foto/245/245510m.jpg
    2008
  • /foto/270/270242m.jpg
    2009
  • /foto/333/333071m.jpg
    2010
  • /foto/3695/3695112m.jpg
    2012
  • /foto/3775/3775536m.jpg
    2012
  • /foto/10116/10116040m.jpg
    2015
  • /foto/10116/10116041m.jpg
    2015
  • /foto/10116/10116042m.jpg
    2015
  • /foto/6556/6556400m.jpg
    2017
  • /foto/6556/6556427m.jpg
    2017
  • /foto/8539/8539234m.jpg
    2020
  • /foto/8541/8541715m.jpg
    2020
  • /foto/8720/8720944m.jpg
    2020
  • /foto/9030/9030939m.jpg
    2020
  • /foto/9073/9073300m.jpg
    2020
  • /foto/9244/9244413m.jpg
    2021
  • /foto/9315/9315220m.jpg
    2021
  • /foto/9776/9776729m.jpg
    2022
  • /foto/9883/9883311m.jpg
    2022
  • /foto/9883/9883312m.jpg
    2022
  • /foto/9883/9883314m.jpg
    2022
  • /foto/9932/9932046m.jpg
    2022
  • /foto/10316/10316770m.jpg
    2023
  • /foto/10438/10438047m.jpg
    2023
  • /foto/10467/10467647m.jpg
    2023
  • /foto/10467/10467648m.jpg
    2023
  • /foto/10467/10467649m.jpg
    2023
  • /foto/10597/10597386m.jpg
    2023
  • /foto/10608/10608230m.jpg
    2023
  • /foto/10871/10871515m.jpg
    2024

Andrzej W.°

Poprzednie: Wiadukt kolejowy (LK 286 / Kamienna - Ogrodowa) Strona Główna Następne: Przystanek kolejowy Jugowice (d. stacja)


moose | 2009-03-15 08:09:08
Andrzej - miłośniku kolei. Realia wskazują na to, że ten semafor nigdy nie zatrzyma żadnego pociągu, gdyż TEN semafor wkopał sobie na stacji Boguś Linda robiąc swoje "Jasne, błękitne okna", a wstawił go tak żeby mu dobrze w kadrze wychodziło, tak jak Tobie na tym zdjęciu. Niestety - nie ma to nic wspólnego z rzeczywistym układem sygnalizacji na stacji - bo ten semafor (wjazdowy) jest wyrwany z ponad stacji, jakiś kilometr w kierunku Olszyńca. Co więcej - to drugi semafor który stoi w tym samym miejscu. Pierwszy, pan Linda podebrał z lokalizacji poniżej stacji. Jeszcze tej samej nocy okoliczna gawiedź normalnie, w gospodarski sposób ten semafor podp.... , tak że jak wystawił drugi to zamówił sobie ochoronę. I napakowane karczki siedziały w seicento pod semaforem 24 h na dobę. Ochrona semafora. Śmiechu było z tego co niemiara. Dodam, że film jest straszną chałą dyskontującą chwilową popularność pani Brodzik. Ekipa pana Lindy zostawiła na stacji taki bałagan, że energia moich zaklęć wówczas zapewne wpłynęła na powodzenie filmu. A kysz.
Andrzej W. | 2009-03-15 12:46:13
moose, dziękuję za obszerny komentarz. Ja jestem tylko niedzielnym turystą - amatorem. Jakkolwiek o historii z kręceniem filmu nie miałem pojęcia, to semafor ten od razu wydawał mi się podejrzany. Ale nie dlatego, że stoi w nieistotnym - z punktu widzenia ruchu - miejscu. Raczej dlatego, że ma obie łopatki (podniesione), podczas gdy w mojej okolicy semafory mają te łopatki raczej usunięte w różny sposób. Cieszę się, że komentarz mój sprowokował Twoją ripostę. Na takie właśnie ciekawe wątki liczę logując się na tej stronie. Pozdrawiam serdecznie - Andrzej.
moose | 2009-03-15 13:14:49
Andrzej. Zachęcam zatem do aktywności, ale i też krytycznego podejścia do twórczości własnej. Warto najpierw trochę czasu spędzić nad "wchodzeniem po schodach" - czyli poczytać Regulamin i różne polemiki, zwłaszcza techniczne. Jeśli będziesz miał problem z edycją zdjęć, opisów - daj znać, możesz wysłać prywatną wiadomość. Na razie powstrzymaj się z samodzielnym zakładaniem nowych obiektów - lepiej w komentarzu wskaż taką potrzebę. Unikniemy w ten sposób bałaganu i niespójności.