MENU
Jednokomorowy tunel pomiędzy Wojanowem i Trzcińskiem - jeszcze przed położeniem torów (sugeruje to zupełny brak podsypki). Widoczny portal wschodni tunelu zachował się w takim kształcie do dnia dzisiejszego. Rozmiar zdjęcia celowo zawyżony z uwagi na wielość szczegółów. Zdjęcie do publikacji wyłącznie na naszej stronie.

Dodał: moose° - Data: 2009-02-22 15:52:45 - Odsłon: 4703
Lata 1865-1867


  • /foto/8037/8037605m.jpg
    1918 - 1920
  • /foto/8163/8163971m.jpg
    1919 - 1920
  • /foto/355/355264m.jpg
    1924 - 1925
  • /foto/8238/8238244m.jpg
    2008
  • /foto/8238/8238245m.jpg
    2008
  • /foto/4081/4081444m.jpg
    2013
  • /foto/4081/4081445m.jpg
    2013
  • /foto/4081/4081446m.jpg
    2013
  • /foto/8732/8732597m.jpg
    2020
  • /foto/8732/8732598m.jpg
    2020
  • /foto/8732/8732599m.jpg
    2020
  • /foto/8732/8732600m.jpg
    2020
  • /foto/8732/8732601m.jpg
    2020
  • /foto/8732/8732619m.jpg
    2020

Technische Universität Berlin

Poprzednie: Kamienica nr 4 Strona Główna Następne: Stacja kolejowa Oława


moose | 2009-02-22 19:47:24
@ wito: :)
Zed | 2009-02-23 06:10:49
Możemy czuć się zawstydzeni...
Mikrob | 2009-02-25 00:40:42
Oczywiście tunel wybudowano z myślą o koleii. Na podsypkę chyba już mateiał dostarczony, tylko rozsypać. Ale czy te ślady kół to wykorzystanie tunelu przez powozy konne?
moose | 2009-02-25 11:17:16
Jeśli już wozacy korzystali z przejazdu tunelem, to raczej były to przewozy służące budowie Śląskiej Kolei Górskiej, która powstawała w błyskawicznym tempie biorąc pod uwagę rozmach inwestycji. Warto przypomnieć, że w trakcie budowy całej ŚKG z Węglińca (Zgorzelca-) przez Lubań do wałbrzyskiego Podgórza Prusy zdążyły wygrać wojnę z Austrią (1866). To właśnie wówczas po raz pierwszy na taką skalę wykorzystano eszelony transportujące wojska z całych Prus (w tym batalion z Lubania) do Sędzisławia jeszcze oficjalnie nieotwartą linią (!) skąd nastąpił szturm przez Bramę Lubawską i pokonanie Austriaków pod Trutnovem. Koleją także transportowno grenadierów ze Strzegomia i batalion ze Świdnicy do Ząbkowic Śląskich, gdzie z innymi jednostkami rozlokowano ich w okolicach Srebrnej Góry, skąd 27.06.1866 gwardia ruszyła przez Nową Rudę na Broumov i dalej na Trutnov. Kolej transportowała także rannych do szpitali w Ząbkowicach, Nysie, Wrocławiu, Bolesławcu. Austriacy nie docenili znaczenia kolei, ale i także telegrafu, który przez pierwsze dni wojny pozwalał na zdalne dowodzenie wojskami z poziomu Berlina!
Poli77 | 2013-01-24 00:53:11
Szybko wybudowali,wygrali bitwę normalnie Niemcy już tak mają. A nasi zawstydzili Niemców,po niedawnym remoncie pomimo, że linia jest dwutorowa to jest zakaz mijania się pociągów w tunelu bo się nie mieszczą.
Waclaw Grabkowski | 2013-01-24 17:34:26
,,Wygrali bitwę", ale dwie wojny przegrali, ,,oni już tak mają" :)
moose | 2013-01-24 10:06:02
A my nie mamy jeszcze żadnego współczesnego zdjęcia tego obiektu. Jest wyzwanie!
MacGyver_74 | 2022-09-04 11:20:55
Tunel będzie poszerzony bez wstrzymywania ruchu pociągów: .
moose | 2023-06-04 13:16:52
No wstrzymano na krótki czas, ale już kursują po jednym torze. Tunel w środku, na czas remontu - oświetlony!