MENU
ZNACZNIKI
Słynna i nieodżałowana Gospoda "pod Browarem" - jak to już pisali inni "pojechała" na odbudowę Stolicy. Widok od ul. Mazurowickiej. Na zdjęciu widać drzewo, które "uchowało się" jeszcze na tej fotografii . Słup ogłoszeniowy chyba tego typu, co na ul. Dworcowej .

Dodał: Fritz° - Data: 2018-10-21 19:14:20 - Odsłon: 244
Lata 1935-1945


  • /foto/206/206075m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/244/244683m.jpg
    1915
  • /foto/428/428731m.jpg
    1920 - 1945

Ze zbiorów Edgara Güttlera

Poprzednie: Pomniki wojenne 1866 Strona Główna Następne: Dom nr 33


Fritz | 2018-10-21 19:15:47
Na zdjęciu widać słupy kratowe sieci energetycznej, charakterystyczne dla Malczyc.
rok - Administrator | 2018-10-22 11:00:30
Założyłem obiekt dla gospody i dodałem znacznik. Czy gospoda miała polską nazwę?
Fritz | 2018-10-23 21:21:16
Raczej nie, ale pruskie "Gasthof zur Brauerei" to po prostu Gospoda pod Browarem :-)
ragnar - Administrator | 2018-10-23 21:30:24
Nie tłumaczymy nazw, zostaje ostatnia nazwa obiektu. W tym wypadku Gasthof zur Brauerei, stąd pytanie Romka, czy czasem po wojnie obiekt nie otrzymał polskiej nazwy.
Fritz | 2018-10-23 21:54:38
Ok skoro takie są zasady - o ile mi wiadomo ten budynek został ciężko uszkodzony (spalony) podczas przechodzenia frontu przez Malczyce i w konsekwencji wyburzony. Nie miał więc polskiej nazwy - w jego miejscu stoją dwa budynki handlowe oznaczone na mapie - tylko przydałaby się aktualizacja bo sklepu "Rabat" już dawno nie ma.
stap | 2018-10-25 14:07:56 | edytowany: 2018-10-25 14:10:38
No... mało brakowało parę lat temu i już by tych słupów nie było :)
stap | 2018-10-25 13:49:02 | edytowany: 2018-10-25 14:01:09
Uchowało się jednak w dużej części, południowe - bardziej gospodarcze skrzydło (tu widoczne trochę po prawej) Dziś to budynek 1 Maja 37, Tutaj widoczny od strony południowej .
Fritz | 2018-10-25 14:22:20 | edytowany: 2018-10-25 14:26:58
Z tego co piszesz to na tym zdjęciu mamy kontynuację obecnego budynku 1 Maja 37 - aż do budynku właściwej Gospody (czy jak wolisz Zajazdu)? Może warto dodać znacznik do tego zdjęcia - że to część istniejącego nr 37 ?
Fritz | 2018-10-25 14:35:34
Chociaż na zdjęciu widać jednak przesmyk pomiędzy oboma budynkami - istniejącym nr 37 i nieistniejący zajazdem.
stap | 2018-10-25 15:12:05 | edytowany: 2018-10-25 15:13:57
Hmm... może to przesmyk, a może duże drzewo. Chyba jednak to po prostu wjazd na podwórko wewnętrzne zajazdu :) W sumie jednak, cały ten kompleks - łącznie z mini browarem, ubojnią i masarnią, to z była chyba całość z zajazdem? Interesuje mnie jednak co innego... Na tym zdjęciu lotniczym, widać dziwny budynek- jakieś 50 m na wschód od 37, mw na wysokości dzisiejszego śmietnika Caritasu. Wygląda jakby wieżyczkę miał, całkiem jak jakaś kaplica? Poprzedniczka kościoła? Bo przecież to nie plebania? Plebanii w ogóle nie widzę, bo chyba jest sporo młodsza od kościoła.
stap | 2018-10-25 16:33:04
Zawęziłbym też jeszcze datowanie. Na słupie ogłoszeniowym, zdaje się widzę hitlerowską, wehrmachtowską "gapę". Czyli... tak 1935-45
Fritz | 2018-10-27 16:09:39 | edytowany: 2018-10-27 16:34:37
Masz rację zmieniłem datowanie. Co do tajemniczej wieżyczki w ciągu tego budynku, przy murze kościelnym, sprawdziłem na innym zdjęciu lotniczymi (1941) jest ona wyraźnie widoczna, tuż obok niedawno wybudowanej plebani. Myślę, że to "wymyślna" część tego budynku, który był - jak napisałeś - gospodarczym zapleczem naszego nieistniejącego Zajazdu. Coś jak wieżyczka na budynkami dawnej fabryki cukierków na ul. Sienkiewicza :-)