Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




Opoczka (nie istnieje), Nowa Łomnica
RAJL: Oraz z podobnego okresu
Dom nr 70, ul. 1 Maja, Malczyce
Fritz: Budynek powstał w latach 1930-1933 (na mapie jest już widoczny). Z informacji starszych mieszkańców "Zatorza" wynika, że budował go i mieszkał w nim jakiś znany, lokalny architekt.
Stacja kolejowa Kłodzko Główne, Kłodzko
Stan: Po lewej stronie, poniżej nasypu, pozostałości bocznic kolejowych do gazowni miejskiej, oraz zakładów mięsnych w dzielnicy Ustronie. Jurandów jest za mostem, na prawym brzegu Nysy Kłodzkiej.
Szyb Bolesław Chrobry Wschód, Zachód, Wałbrzych
heck: Wieże szybowe w 1929 roku podczas pracy
2016 - 2020 Budowa centrum biurowego Varso Place, ul. Chmielna, Warszawa
Mmaciek - Administrator: Zrobione. Nowy biurowiec będzie się nazywał Widok Towers
Kościół św. Józefa Opiekuna Zbawiciela, ul. Drzymały Michała, Legnica
Kosa25: Swoją drogą ciekawe jaką funkcję pełnił budynek w okresie narodowego socjalizmu? Sowieci mieli tutaj salę kinowo-widowiskową, ciekawe czy wcześniej budynek pełnił podobną funkcję.

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

rok - Administrator
rok - Administrator
rok - Administrator
RAJL
Mmaciek - Administrator
Mmaciek - Administrator
Mmaciek - Administrator
Mmaciek - Administrator
Mmaciek - Administrator
Mmaciek - Administrator
maras - Administrator
maras - Administrator
maras - Administrator
rok - Administrator
rok - Administrator
rok - Administrator
maras - Administrator
maras - Administrator
maras - Administrator
maras - Administrator
maras - Administrator

Ostatnio wyszukiwane hasła


 
 
 
 
Szkoła kapitanów
Autor: maras - Administrator°, Data dodania: 2018-10-07 15:27:56, Aktualizacja: 2018-10-12 01:12:20, Odsłon: 249

Badawczo Szkoleniowy Ośrodek Manewrowania Statkami nad jeziorem Silm w Kamionce k. Iławy

Badawczo Rozwojowy Ośrodek Manewrowania Statkami prowadzony praz Fundację Bezpieczeństwa Żeglugi z Iławy nazywany jest popularnie szkołą kapitanów. Ośrodek powstał w 1980 roku, założycielami były: Politechnika Gdańska, Akademia Morska w Gdyni oraz miasto Iława. Właścicielem jest Fundacja Bezpieczeństwa Żeglugi i Ochrony Środowiska z siedzibą w Iławie. Przeprowadzka z Iławy, gdzie była pierwsza jego siedziba, do Kamionki odbyła się w 1991 roku. Początkowo ośrodek usytuowany był na południowym krańcu Jezioraka. Obecnie w tym miejscu znajduje się tor kajakowy. Rosnący ruch turystyczny spowodował przeniesienie ośrodka właśnie do Kamionki nad jeziorem Silm.

Ośrodek szkoleniowy dla kapitanów i pilotów statków pod Iławą należy do unikalnej, bo jednej z pięciu placówek tego typu na świecie, pozostałe znajdują się we Francji, USA , Anglii czy Australii. Na jeziorze Silm odtworzono w skali 1:24 wybrane porty, kanały, rzeki i inne miejsca uciążliwe dla manewrowania. Treningi nie są przeprowadzane na ogromnych tankowcach mierzących po kilkaset metrów. Specjalnie na potrzeby treningu Polacy własnoręcznie (!) budują statki w skali 1:16 lub 1:24. Są to idealne kopie statków już istniejących tylko 16 lub 24 razy mniejsze i tyczy się to masy, wymiarów, proporcji czy mocy silnika. Przykładowo, tankowiec Lady Marie, który w rzeczywistości ma 394 m 40 cm, w ośrodku mierzy 16 m i 43 cm. Wyporność zamiast 241 120 ton wynosi 17,02 tony. Na miejscu do dyspozycji jest około 10 jednostek, ale oczywiście jeśli chcemy ośrodek specjalnie dla nas zbuduje kolejne. Ostatnio na przykład francuski przewoźnik posiadający w swojej flocie kilka takich samych tankowców zlecił Polakom stworzenie modelu w skali 1:24. W ten sposób piloci czy też kapitanowie mogą trenować na niemal identycznym sprzęcie. Niesamowita jest dbałość o szczegóły tych modeli, które są wyposażone w identyczne urządzenia jak ich rzeczywiste odpowiedniki, ze wszystkimi możliwymi nowoczesnymi systemami na pokładzie. Każdy ze statków wyposażony jest między innymi w symulator ECDIS (symulator mapy elektronicznej), dzięki czemu instruktorzy są w stanie zasymulować podejście do niemal każdego portu na świecie. Co więcej, na całym jeziorze skonstruowane są porty, kanały, śluzy czy mosty. W ośrodku są również specjalnie silniki, które potrzebują 2 h, aby zmienić stojącą wodę w np. nurt rzeki Amazonki albo w otwarty ocean. W ośrodku możliwe jest również przeprowadzanie kontrolowanych awarii napędu czy też steru, co podczas prawdziwego rejsu może się niestety przytrafić. Poza wielkimi kontenerowcami lub tankowcami na miejscu są też holowniki, którymi również można ćwiczyć manewry. Od czasu powstania ośrodka, miejsce to przeszkoliło ponad 4000 pilotów morskich z 50 krajów, a te liczby rosną z miesiąca na miesiąc

Ośrodek obecnie jest całkowicie niedostępny dla turystów.


/ 31 / 314-316 / 3149 / Sil /